וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבדיה מתחיל לממש את הפוטנציאל, כספי: "צריך להתרגל למשחק פה"

7.10.2019 / 7:54

הכישרון הצעיר קלע שיא קריירה של 15 נקודות, כספי המשיך ביכולת הטובה מפתיחת העונה והתעמת עם מונרו: "לא יודע למה הוא התעצבן"

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עיקרי הדברים:

- עומרי כספי התייחס לכושרו הטוב בניצחון על ראשון לציון והתקרית עם דריל מונרו

- במכבי תל אביב מספרים על ההחלטה לא להלביש את טאריק בלאק שאיחר

- דני אבדיה מגיב להסתגלות למשחק ביורוליג ובליגת העל

- הקבוצה תצא כבר היום למשחק נגד ריאל מדריד

- ארגון אוהדי הקבוצה החרים את ההתמודדות בראשון לציון

1.

מכבי תל אביב פתחה אמש (ראשון) את עונת 2019/20 בליגת העל עם ניצחון נוח 66:81 על מכבי ראשון לציון בחוץ. הצהובים, שהופיעו למשחק בסגל חסר לאחר שטאריק בלאק איחר להתמודדות, ואיבדו במהלכו את אות'לו האנטר שלא חש בטוב, הוליכו כמעט לאורך 40 דקות, ועצרו כמה נסיונות קאמבק של הכתומים, כשבמחצית השנייה הם עוצרים את היריבה על 26 נקודות בלבד.

שישה שחקנים קלעו במכבי בספרות כפולות, כשהקבוצה קולעת ב-10 מ-22 מחוץ לקשת, אך השחקן המצטיין ללא ספק היה עומרי כספי שסיים עם 13 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ואפילו נכנס לעימות עם דריל מונרו שבעקבותיו החלו האוהדים המקומיים לקרוא לעברו קריאות גנאי.

"אני עדיין לא איפה שאני צריך להיות, ואיפה שאני אהיה בנובמבר-דצמבר, עובדים על הכושר", אמר כספי בסיום, "המשחק הוא שונה. בארצות הברית כל שלוש דקות יש פסק זמן. פה המשחק הוא שונה, צריך להתרגל. לזוויות ודברים אחרים. היה משחק טוב שלנו, הגנתית והתקפית. הכדור זז, היו לנו הרבה אסיסטים, המשחק היה די שוטף, התקדמות. צריך להכנס לכושר יותר טוב".

על התקרית עם מונרו הוסיף כספי: "לא הבנתי למה מונרו התעצבן עליי, הוא שם את הרגל שלו על הרגל שלי, שאלתי אותו למה, אז הוא עשה את זה יותר חזק. זה כיף שהקהל היריב מתייחס, יש תחרותיות, וברגע שזה יעלם, אז זה יהיה הזמן לעזוב את המשחק. מעבר לזה לא הבנתי למה הוא התעצבן, כנראה שזה חלק מהמשחק שלו, לי זה לא הפריע".

עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
מציג יכולת טובה מאוד בפתיחת העונה. עומרי כספי/לירון מולדובן

2.

כאמור, מי שהיה אמור להיות חלק מהסגל של הצהובים למשחק היה טאריק בלאק, אך הסנטר איחר ליציאת הקבוצה מתל אביב, והמאמן יאניס ספרופולוס החליט שלא להלבישו. בקבוצה הסבירו כי בלאק פשוט לא התעורר, וכשהתקשר לעדכן שהוא מאחר, הקבוצה כבר יצאה לראשון לציון.

"טאריק הגיע לאולם כשהקבוצה הייתה בשלבים האחרונים של החימום, חצי שעה מהמשחק", סיפרו בקבוצה, "הוא לא יכל לשחק בשום דרך. המאמן קיבל את ההחלטה כשהקבוצה יצאה. גם אם הוא היה מגיע חמש דקות אחרי הקבוצה, עדיין הוא לא היה משחק, אי אפשר לשחק משחקים עם יאניס". בלאק לא אמור לעמוד לוועדת משמעת על האיחור בשל העבר המשמעתי הנקי שלו, "אם היה מדובר באיזה שחקן בעייתי, כמו שהיו פה בשנים האחרונות, יכול להיות שהיה בלאגן, אבל אנחנו יודעים שעם טאריק פשוט מדובר בטעות של תום לב".

עוד בוואלה!

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 66:81 את מכבי ראשון לציון

לכתבה המלאה
טאריק בלאק שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
"טעות של תום לב". טאריק בלאק/לירון מולדובן

3.

נחזור למשחק. מי שעוד הצטיין ורשם שיא קריירה בישראל היה דני אבדיה שסיים את המשחק עם 15 נקודות ב-26 דקות. אבדיה, שדורג אתמול במקום התשיעי בדירוג וואלה! ספורט, החל להראות חלק מהפוטנציאל הגדול שטמון בו, והוא אמור להמשיך לקבל את הקרדיטי מהצוות המקצועי.

"זה לא פשוט השינוי הזה, במיוחד בשבילי שאין לי הרבה ניסיון ברמות האלה, אני עושה את ההתאמות שלי, יאניס נותן לי ביטחון ומדריך אותי מה הכי טוב על המגרש", סיפר אבדיה בסיום, " אני לא מתייחס לדיבורים מסביבי, אני מתנתק מהכל, אני רק בא להתאמן, עובד קשה כל יום, מנסה ומשתדל להיות יותר טוב מאתמול. ממשיך בדרך שלי, יש לנו עונה עמוסה".

על השינויים בעמדות שלו במהלך העונה אמר הגארד-פורוורד בן ה-18: "אני לא הכי טוב בלזכור תרגילים, במיוחד כשאני משחק בעמדות שונות, אני עושה הכי טוב שהקבוצה תעמוד על המגרש. גם אם אני לא זוכר את התרגיל, השחקנים האחרים עוזרים לי לזכור".

מי שעוד התייחס לאבדיה היה עומרי כספי, שהיה השחקן הישראלי הראשון והאחרון שנבחר בסיבוב הראשון בדראפט ה-NBA: "אין ספק שדני ויובל הם מהמוכשרים שיש לנו בכדורסל, הם יובילו אותנו ואת הנבחרת. יש עוד דרך ארוכה לשניהם לעשות. גם בתוך המשחק יש עליות וירידות, ננסה לשלב אותם. הם אחלה חבר'ה. דני צריך להשאר צנוע, יש עוד דרך ארוכה, הוא מבין את זה. הוא רחוק מהשחקן שהוא יהיה עוד כמה שנים, צניעות זה נדבך חשוב בקריירה של שחקן, הוא צריך לעבוד ולהשאר צנוע ואז דברים טובים יקרו".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
שובר את הראש מעכשיו לקראת ריאל מדריד. ספרופולוס/לירון מולדובן

4.

בשל יום הכיפורים שיחול מחר בערב, תצא הקבוצה כבר היום בשעות אחר הצהריים למדריד לקראת המשחק נגד ריאל (חמישי, 22:00) ותשהה בעיר שלושה ימים עד להתמודדות. בניגוד למשחק נגד חימקי מוסקבה בשבוע שעבר, כל שחקני הסגל של הצהובים יצאו למשחק, כולל אנג'לו קלויארו שמתחיל לחזור לכושר, והמאמן יאניס ספרופולוס סיפר אמש כי קיים סיכוי שהוא יתלבש להתמודדות.

"אנחנו משחקים נגד קבוצה טובה מאוד, בטח במדריד, נצטרך לעשות התאמות ולשחק יותר טוב, אם נשחק טוב, אז אנחנו יריבה קשה לכל קבוצה ביורוליג", אמר כספי.

בקבוצה הוסיפו על תמונת הסיכויים: "בניגוד למשחק נגד חימקי, שציפינו לפתוח ברגל ימין, כאן אנחנו יודעים שאנחנו אנדרדוג ונצטרך להיות במשחק שיא כדי להפתיע את ריאל".

דריל מונרו שחקן מכבי ראשון לציון מול עומרי כספי שחקן מכבי תל אביב. לירון מולדובן
גם הוא הספיק להכיר את כספי. דריל מונרו/לירון מולדובן

5.

סוגיה נוספת שצצה במשחק אמש בראשון לציון נגעה לאוהדי מכבי תל אביב. בניגוד לכל משחק אחר בשנים האחרונות, ארגון "The Gate", ארגון אוהדי הקבוצה, לא הגיע להתמודדות בשל מחלוקת עם הנהלת הקבוצה על חלוקת הכרטיסים להתמודדות, כדבריהם. "אנחנו בטוחים שביחד עם ההנהלה נוכל למצוא פתרון למצב ולהגיע למשחקי החוץ הבאים", נכתב בהודעת הארגון.

במכבי סיפרו כי המחלוקת נגעה לרצון של הארגון לקנות כרטיסים במרוכז, כשבמועדון הפנו אותם לקנות את הכרטיסים דרך אתר האינטרנט של "לאן" שמרכז את מכירת הכרטיסים למשחק. "יש לנו מערכת יחסים מצוינת עם הקהל, הייתה פה אי הבנה, במשחק הבא כבר הכל יהיה בסדר", הבטיחו הצהובים.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully