וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חודן של ארבע שניות: לליסה דסיסה קטף את מדליית הזהב במרתון

האתיופי עצר את השעון על 2:10.40 שעות וניצח בסיום דרמטי את בן ארצו מוסינט גרמיו. קיפרוטו הקנייתי הסתפק במדליית הארד

נבחרת השליחים 4X100 של ארה"ב אליפות העולם 2019. רויטרס
ארה"ב שוב בראש הפודיום/רויטרס

אליפות העולם באתלטיקה נמשכה אמש (שבת) עם לא פחות משישה גמרים ולא מעט שיאי תחרות, והסתיימה עם ריצת המרתון לגברים. והיו גם אכזבות: האלופה האולימפית ואלופת העולם מ-2013 ב-100 מטר משוכות, בריאנה מקניל, פסלה במוקדמות וירדה מהמסלול בדמעות. מאוחר יותר, אלופת העולם בקפיצה לרוחק, בריטני ריס, קבעה את התוצאה ה-13 בטיבה במוקדמות ולא העפילה לגמר.

המרתוניסטים האתיופים לליסה דסיסה, מוסינט גרמיו חוגגים. AP
אתיופיה עם מדליות הזהב והכסף במרתון. דסיסה וגרמיו מחובקים בקו הסיום/AP

מרתון גברים

כמו במרתון הנשים, גם זה של הגברים נפתח רק בסמוך לחצות כדי למנוע סיכונים מיותרים עקב החום והלחות בדוחא. בסופו של דבר הכל התנקז לסיומת דרמטית, ולליסה דסיסה חצה את קו הסיום ראשון כשהוא עוצר את השעון על שעתיים, 10 דקות ו-40 שניות, ומקדים את בן ארצו מוסינט גרמיו בארבע שניות בלבד בדרך למדליית זהב ראשונה לאתיופיה במרתון אחרי בצורת של 18 שנה. אמוס קיפרוטו הקנייתי קטף את מדליית הארד, וקאלום הוקינס נותר בלי מדליה באליפות העולם השנייה ברציפות אחרי שסיים שש שניות אחרי השלישי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נואה ליילס, אצן אמריקאי. רויטרס
סיים בספרינט נהדר. ליילס/רויטרס

גמר 4X100, גברים

בפעם האחרונה שנבחרת השליחים 4X100 של ארה"ב זכתה במדליית זהב באליפות עולם, השנה הייתה 2007 ועל המסלול רצו וולאס ספירמון וטייסון גיי. אבל הערב ההחלפות עברו בשלום ורביעייה חזקה של הפסים והכוכבים דאגה לניצחון איכותי. כריסטיאן קולמן התחיל, ג'סטין גאטלין ומייקל רוג'רס המשיכו, נואה ליילס סיים והאמריקאים עצרו את השעון על 37.11 שניות. בריטניה נושלה מהתואר עם 37.36 שניות שלפחות שווים שיא אירופי. יפן קבעה שיא אסייתי: 37.43 ולקחה את הארד.

נבחרת השליחות 4X100 של ג'מייקה. רויטרס
ניצחון שלישי בארבע האליפויות האחרונות. נבחרת השליחות של ג'מייקה/רויטרס

גמר 4X100 מטר, נשים

ג'מייקה זכתה ב-2015 ו-2013, ארה"ב ב-2017 ועכשיו שוב הגיע תורן של הג'מייקניות. נטליה וייט, שלי-אן פרייזר-פרייס, ג'וניאל סמית' ושריקה ג'קסון עצרו את השעון על 41.44 שניות במירוץ בו הניצחון שלהן לא הוטל בספק. הרביעייה של בריטניה הגיעה שנייה (41.85 שניות) והרביעייה האמריקאית רק במקום השלישי (42.10 שניות).

סיפאן חסן, רצה הולנדית. רויטרס
איזה שבוע עבר עליה. סיפאן חסן/רויטרס

1,500 מטר, נשים

סיפאן חסן השלימה דאבל אחרי הזכייה ב-10,000 מטר ועשתה את זה בענק. ההולנדית עצרה את השעון על 3:51.95 דקות בריצה הכי מהירה בהיסטוריה של אליפויות העולם - התוצאה השישית בטיבה בכל הזמנים. היא הקדימה את אלופת העולם מ-2017, פיית' קיפייגון הקנייתית שקבעה שיא לאומי: 3:54.22 דקות. גודאף צגאי קטפה את הארד עם 3:54.38 דקות.

יולימאר רוחאס, קופצת משולשת ונצואלית. רויטרס
שליטה מלאה בבור. רוחאס/רויטרס

גמר קפיצה משולשת, נשים

אם מישהו ציפה לדו קרב דרום אמריקאי צמוד בין קתרין איברגואן ליולימאר רוחאס, נכונה לו אכזבה. רוחאס הוונצואלית סיפקה שתי קפיצות שהיו מספיקות לה לזהב וניצחה עם 15.37 מטר כדי לזכות באליפות העולם בפעם השנייה ברציפות. איברגואן האגדית - בת 35 ומבוגרת מרוחאס ב-12 שנה - הסתפקה ב-14.73 מטר ובמדליית ארד, כשכעת לקולומביאנית יש באליפויות העולם 2 מדליות זהב, 1 כסף ו-2 ארד. שאניקה ריקטס הג'מייקנית זכתה במדליית כסף עם תוצאה של 14.92 מטר.

ג'ו קובאץ', הודף כדור ברזל אמריקאי. רויטרס
השאיר את המיטב להדיפה האחרונה. קובאץ'/רויטרס

הדיפת כדור ברזל, גברים

איזו דרמה בתחרות של האנשים הגדולים - עם שיא תחרות ושיאים אישיים של כל אחד משלושת המדליסטים. ג'ו קובאץ' האמריקאי, שעלה מהמקום האחרון במוקדמות, החזיר לעצמו את התואר בו זכה בבייג'ינג 2015 (לפני שנתיים זכה במדליית כסף) עם 22.91 מטר בהדיפה האחרונה שלו. וזה לא היה הסוף. ריאן קראוזר הדף למרחק של 22.90 מטר - גם כן בניסיון האחרון שלו ותומאס וולש נותר עם הארד בלבד. הניו זילנדי שזכה בלונדון, קבע 22.90 מטר בניסיון הראשון, הוביל לאורך מרבית התחרות, אבל הסתפק במקום השלישי בלבד אחרי שפסל בכל שאר הנסיונות שלו.

הלן אובירי, רצה קנייתית. רויטרס
עוד תואר לארון. אובירי/רויטרס

גמר 5,000 מטר, נשים

הלן אובירי המצוינת והמעוטרת הוסיפה לארון שלה תואר עולמי שני ברציפות. הקנייתית קבעה שיא תחרות של 14:26.72 דקות אחרי שנטלה את ההובלה בשלב מוקדם ולא שמטה אותה על קו הסיום. בת ארצה, מרגרט צ'לימו קיפקמבוי, רשמה שיא אישי וזכתה בכסף (14:27.49 דקות) ומדליית הארד הלכה לקונסטנץ קולסטרהלפן הגרמנייה (14:28.43 דקות). אתיופיה נותרה בלי מדליה בריצת ל-5,000 מטר בפעם הראשונה מאז 1997.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully