וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: לאסיצקנה זכתה בזהב שלישי ברציפות בקפיצה לגובה

הרוסייה שמתחרה תחת דגל נייטרלי, ניצחה אחרי מאבק ענק מול מגוצ'יך הצעירה בגמר. אדריס שוב זכה ב-5,000, סחיפרס פרשה במוקדמות 200 מטר

מריה לאסיצקנה קופצת לגובה רוסיה. GettyImages
עוד זהב. מריה לאסיצקנה/GettyImages

אליפות העולם באתלטיקה הגיעה ליומה הרביעי והיום (שני) התקיימו לא פחות משישה גמרים במקצועות השונים. והיה גם שלב מוקדמות ב-200 מטר נשים, שם תהיה אלופה חדשה. אלופת העולם בריצ ב-2015 ו-2017, דפנה סחיפרס, פרשה כבר בשלב המוקדמות ולא תגן על תארה. ההולנדית הנהדרת נפצעה בחצי הגמר בריצה ל-100 מטר ולא הצליחה להתאושש.

ירוסלבה מגוצ'יך, קופצת לגובה, אוקראינה. רויטרס
זכרו את השם שלה. ירוסלבה מגוצ'יך/רויטרס

גמר קפיצה לגובה, נשים

אחרי מאבק צמוד ועיקש נגד שתי האתלטיות הגדולות הבאות של הקפיצה לגובה, מריה לאסיצקנה הוסיפה לעצמה מדליית זהב שלישית ברציפות באליפויות העולם. הרוסייה שמתחרה תחת דגל נייטרלי, עברה את הרף בגובה 2.04 מטר בלי לפסול אפילו פעם אחת וזה הספיק בשביל ניצחון.

אבל עם כל הכבוד ללאסיצקנה, הסיפור הגדול היה של ירוסלבה מגוצ'יך, שמתחה את האלופה במשך דקות ארוכות. האוקראינית בת ה-18 הדהימה עם שיא אישי עם 2.04 מטר לפני שהחליטה לוותר על גובה נוסף ונראה שיהיה לה עוד הרבה מה להגיד בשנים הבאות. האמריקאית בת ה-21, ושתי קנינגהאם, נתנה פייט, קבעה שיא אישי, אבל לא הצליחה לעשות יותר מזה וסיימה שלישית עם 2.00 מטר.

עוד בוואלה!

אליפות העולם באתלטיקה: שלי-אן פרייז'ר פרייס זכתה בזהב בריצת 100 מטר

לכתבה המלאה
ושתי קנינגהאם, קופצת במוט אמריקאית. רויטרס
הסתפקה בארד. ושתי קנינגהאם/רויטרס

גמר 400 מטר משוכות, גברים

קרסטן ורהולם הנורבגי, ששולט במקצוע ביד רמה בשנתיים האחרונות, ניצח בזמן של 47.42 שניות. ראי בנג'מין האמריקאי קבע 47.66 שניות והסתפק במדליית הכסף והארד הלך לעבדרחמן סמבה הקטארי עם 48.03 שניות.

קרסטן ורהולם רץ נורבגי. רויטרס
זהב נורבגי. ורהולם/רויטרס

גמר 800 מטר, נשים

בהיעדרה של קסטר סמניה, הקרב על הזהב נפתח. הדרום אפריקאית - פעמיים מדליסטית זהב אולימפית ושלוש פעמים מדליסטית זהב באליפויות העולם - לא הורשתה להתחרות בגלל תקנות חדשות שקשורות בכמות הטסטוסטרון בגופה. חלימה נקאי מאוגנדה נהנתה מההפקר וניצחה בזמן של 1:58.04 דקות - שיא לאומי. רייבן רוג'רס האמריקאית סיימה שנייה עם 1:58.18 דקות ובת ארצה אג'י ווילסון - מנצחת ארבע תחרויות ליגת היהלום השנה - התאכזבה עם הארד (1:58.84 דקות).

חלימה נקאי רצה אוגנדה. רויטרס
שיא לאומי. נקאי/רויטרס

גמר זריקת דיסקוס, גברים

דניאל סטאל, השבדי הענק שזכה במדליית כסף בלונדון והגיע לגמר כמחזיק בתוצאת השנה בעולם, לא הבריק, אבל זכה בזהב. תוצאה של 67.59 מטר בזריקה השלישית, הספיקה לסטאל בשביל מקום בראש הפודיום. פדריק דייקרס הג'מייקני סיים שני (66.94 מטר), ולוקאס וייסהיידינגר האוסטרי שלישי (66.82 מטר).

דניאל סטאל זורק דיסקוס שבדי. רויטרס
תוצאה לא מרשימה, אבל מספיקה לזהב. סטאל/רויטרס

גמר 5,000 מטר, גברים

מוכתר אדריס הוא שוב אלוף העולם. האתיופי בן ה-25 חצה את קו הסיום ראשון אחרי פיניש פנטסטי - בדיוק כפי שעשה לפני שנתיים בלונדון. אדריס עצר את השעון על 12:58.85 דקות והקדים את בן ארצו, סלמון בארגה (12:59.70 דקות). מוחמד אחמד שנולד בסומליה ומייצג את קנדה, זכה במדליית הארד עם 13:01.11 דקות.

מוכתר אדריס, רץ אתיופי. רויטרס
שוב אלוף עולם. אדריס/רויטרס

גמר 3,000 מטר מכשולים, נשים

ביאטריס צ'פקואץ' הקנייתית הראתה פעם נוספת שכיום אין לה מתחרות במקצוע הזה וניצחה בפער גדול. הקנייתית שמחזיקה בשיא העולם ובתוצאת השנה בעולם, עצרה את השעון על 8:57.84 דקות והמאבק האמיתי היה על השאריות. אלופת העולם לפני שנתיים, אמה קאבורן האמריקאית, זכתה בכסף (9:02.35 דקות) והארד הלך לגסה קראוס הגרמנייה (9:03.30 דקות).

ביאטריס צ'פקואץ', אצנית, קניה. רויטרס
אין לה מתחרות. צ'פקואץ'/רויטרס

חצי גמר 200 מטר, גברים

נואה ליילס האמריקאי עלה בקלילות לגמר עם תוצאה של 19.86 שניות. אלכס קינייונס האקוודורי, היה השני שירד מ-20 שניות: 19.95 ומקום בגמר. גם אלוף העולם מ-2017, רמיל גולייב הטורקי, יהיה בגמר וכמוהו אדם ג'מילי הבריטי ואנדרה דה גראס הקנדי. הגמר יתקיים מחר ב-22:40.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully