וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם באתלטיקה: שלי-אן פרייז'ר פרייס זכתה בזהב בריצת 100 מטר

הג'מייקנית האגדית קבעה 10.71 שניות, בדרך לזהב שמיני באליפויות העולם. כסף לדינה אשר סמית' הבריטית. שיא עולם לארה"ב בשליחים מעורבים 4X400 ולאליסון פליקס, ששברה את שיאו של בולט

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: תומר לוי

בווידאו: לינוי אשרם נוחתת בישראל

היום השלישי של אליפות העולם באתלטיקה נמשך הערב (ראשון) עם מספר גמרים מסקרנים, כשבראשם גמר 100 מטר נשים.

גמר 100 מטר, נשים

שלי-אן פרייז'ר פרייס עשתה זאת שוב. הספרינטרית המופלאה שסיימה ראשונה בחצי הגמר עצרה את השעון על 10.71 שניות - מאית אחת פחות משיאה האישי - כדי להחזיר לעצמה את התואר בו זכתה בפעם האחרונה בבייג'ינג 2015 ולחגוג מדליית זהב שמינית במספר באליפויות העולם. דינה אשר-סמית' הבריטית רשמה את הישגה הגדול בקריירה כשקטפה את מדליית הכסף עם שיא בריטי - 10.83 שניות. במדליית הארד התנחמה מרי-ז'וזי טה לו מחוף השנהב, עם 10.90. איליין תומפסון הג'מייקנית נותרה מחוץ לפודיום עם 10.93.

גמר 4X400, מעורב

ריצה היסטורית של הרביעייה האמריקאית - ווילברט לונדון, אליסון פליקס, קורטני אוקולו ומייקל צ'רי - שעצרה את השעון על שיא עולם חדש של 3:09.34 דקות. היסטוריה פרטית קבעה פליקס המופלאה, ששברה את שיאו של יוסאין בולט עם מדליית זהב מספר 12 באליפות העולם. במדליית הכסף זכתה ג'מייקה (3:11.78 דקות) ובארד בחריין (3:11.82 דקות).

מוקדמות 200 מטר, גברים

הסיפור הגדול היה פרישתו של כריסטיאן קולמן עוד לפני פתיחת המוקדמות. בהיעדרו הופך נואה ליילס המצוין פייבוריט גדול עוד יותר, אף שהסתפק ב-10.26 והעפיל לחצי הגמר מהמקום ה-11. אדם ג'מילי קבע את תוצאת השנה שלו - 20.06 שניות - ועלה מהמקום הראשון.

האצנית הג'מייקנית שלי-אן פרייז'ר פרייס. רויטרס
אגדה. פרייז'ר פרייס/רויטרס
נבחרת ארצות הברית 4X400 שליחים מעורבים, אליסון פליקס. AP
פליקס והרביעייה האמריקאית חוגגים שיא עולם/AP

ז'ואאו ויאיירה הוא המדליסט המבוגר ביותר בהסטוריה של אליפות העולם, והוא עשה זאת בענף ההליכה המהירה, לאחר שסיים במקום השני את הליכה למרחק של 50 קילומטרים, בזמן של 04:04:59. במקום הראשון, אגב, הגיע היפני יוסוקה סוזוקי בן ה- 31. החום הגבוה בדוחא המשיך להטריד את הספורטאים, זאת לאחר ששלא פחות מ-28 רצות, ביניהן לונה צ'מטאי הישראלית, פרשו מריצת המרתון בשל תנאי מזג האויר. "עבורי זה היה כמו גיהנום", אמר ויאיירה. "התמודדתי עם החום בעזרת הרבה קרח ומים קרים".

ההלך הפורטוגלי העביר ביקורת גם על שעת ההתחלה של המירוץ, ב 23:30 שעון מקומי: "בדרך כלל אני הולך לישון בשעה עשר בלילה, זו לא שעה להתחיל בה מירוץ". מגמר ההליכה ל- 50 קילומטרים פרשו 14 הולכים, רובם המוחלט בגלל הקשיים שגורם מזג האויר. האלוף האולמפי בדקטלון, קווין מאייר הצרפתי, אמר שקיום האליפות בדוחא היא "אסון" לספורטאים בגלל מזג האויר הקיצוני והלחות.

* אמנם לא באליפות העולם, אבל קנניסה בקלה האגדי היה רחוק שתי שניות בלבד משיא עולם חדש במרתון, כשחצה את קו הסיום במרתון ברלין על 2:01:41 שעות. האתיופי בן ה-37 קבע את התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים, אולם בסופו של דבר שיאו של אליוד קיפצ'וגה, שנקבע ממש על אותו מסלול בשנה שעברה, נותר.

ז'ואאו ויאיירה הלך פורטוגלי. GettyImages
סיים את ההליכה עם הרבה קרח. ז'ואאו ויאיירה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully