וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארצות הברית מנתחים: למה "דני אבדיה לא היה ולא יהיה לוקה דונצ'יץ'"

פרשן אמריקאי ניתח לעומק את ההתאמה של הכישרון של מכבי תל אביב ל-NBA, והסביר: "הוא עדיין צריך להיות פוטנציאל לבחירת טופ 5"

דני מרון

בארצות הברית ממשיכים לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחות של דני אבדיה, שמוזכר בכל אתרי הדראפט הגדולים כפוטנציאל לבחירת טופ 5 ב-2020. בסוף השבוע פרסם העיתונאי והסקאוט פרנק ג'קסון, שטוען כי צפה בעשרות משחקים של אבדיה בתקופה האחרונה, ניתוח מקיף ונרחב לגבי סיכוייו של הכישרון הישראלי בן ה-18 להפוך לכוכב NBA.

"בראש ובראשונה, דני אבדיה הוא לא לוקה דונצ'יץ'. הוא גם לעולם לא יהיה לוקה דונצ'יץ'", חרץ ג'קסון בפתיח הכתבה. "הדמיון ביניהם שטחי בלבד, וכדאי להבדיל ביניהם לפני שניגשים לבחון את הפוטנציאל של אבדיה. גם בלי להיות דומה לדונצ'יץ', אבדיה מוזכר בצדק כפוטנציאל לבחירת טופ 5 בדראפט".

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"הדמיון לדונצ'יץ' שטחי בלבד". דני אבדיה/קובי אליהו

בכתבה נטען שהפוטנציאל האמיתי של אבדיה בליגה הטובה בעולם הוא כשחקן משלים, ולאו דווקא ככוכב שעליו נשענת הקבוצה. "אם כבר משווים אותו לדונצ'יץ', אז ברור שהפוטנציאל ההגנתי שלו גבוה בהרבה. אבדיה הראה ניצוצות כשומר אחד על אחד של גבוהים וגארדים, ובנוסף הוא מגן קבוצתי טוב עם אינסטינקטים נהדרים. הוא אפילו לא קרוב להיות הפרוספקט האירופי הממוצע מבחינת רכות פיזית ומנטלית, קשיחות הגנתית וכיוצא בזה.

"מה שהופך אותו לכישרון כל כך מרשים זה השילוב בין יכולת הגנתית טובה בצבע לקלילות בהגנה על גארדים. ברור שהמגבלות האתלטיות וההסתמכות המוגזמת מדי על אינסטינקטים פוגעים מעט בתקרה ההגנתית שלו, אבל אני מצפה ממנו להפוך לשומר טוב מאוד במהלך הקריירה.

"ההתקפה היא החלק המדאיג מבחינת אבדיה בכל מה שקשור לפוטנציאל NBA. הקליעה שלו לא יציבה מאז שהיה צעיר, וזה מגביל את האפשרות שלו להפוך ליוצר עיקרי בהתקפה. כנראה שהוא לא יוכל להיות פרנצ'ייז פלייר, אבל הוא כן יוכל למלא כל מיני חורים בהתקפה ובהגנה, ולעשות הכל מהכל".

עוד בוואלה!

דני אבדיה טיפס למקום החמישי בתחזית דראפט 2020 של ESPN

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully