וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס פלדין מרגיע: "לחגוג את הגביע עכשיו, ולשכוח ממנו מחר"

29.9.2019 / 6:44

כוכב הפועל ירושלים סיפר לאחר הזכייה בגביע ווינר על סוף השבוע המתסכל שעבר, חיפש את החיוך של עודד קטש וניסה לשמור על פרופורציה. וגם: איך דירבן סולימאן בריימו את השחקנים ואיזה נאחס ניפץ עידן זלמנסון?

מנהלת ליגת העל בכדורסל

1. "One down, three to go!". זכינו בתואר אחד, נותרו עוד שלושה - כך דירבן אמש (שבת) סולימאן בריימו את חבריו מהפועל ירושלים מחוץ לחדר ההלבשה אחרי הניצחון 83:84 על מכבי תל אביב בגמר גביע ווינר. טורניר חצי רשמי, הכנה לעונה ורחוק מלחרוץ גורלות, אבל האדומים חגגו את התואר כמו שחוגגים תואר.

המאמן עודד קטש סירב לצאת מגדרו, על אף הקאמבק המרשים שביצעו שחקניו בארבע הדקות האחרונות כשהפכו פיגור 78:72 מול מכבי תל אביב לניצחון 83:84. "אולי תחייך כבר?", הפטיר לעברו ג'יימס פלדין, משל היה דרור קשטן. "אל תדאג, עוד נגרום לך לחייך שוב בהמשך העונה", הוסיף הגארד.

שחקן הפועל ירושלים סולימאן בראימו. קובי אליהו
מכוון גבוה. בריימו/קובי אליהו

2. "שלטנו במשחק באופן כללי", ניתח פלדין. "היו למכבי את הריצות שלה, והיא קבוצה נהדרת, אבל הצורה שבה פתחנו את המשחק הייתה המפתח ונתנה לנו את הביטחון. יש לנו לוחמים, והראינו את זה".

אחרי תצוגה מחרידה של 1 מ-13 בחצי הגמר מול עירוני נס ציונה, פלדין חזר להיות השחקן המצטיין של האדומים בגמר עם 21 נקודות, כשהוא מעמיד את המדד הגבוה במגרש (23) ואת הפלוס/מינוס הטוב ביותר (12+ לירושלים בדקות שבהן שיחק). "באופן אישי, אני רוצה לחגוג את הגביע הזה היום, ולשכוח ממנו מחר. זה מראה שאנחנו קבוצה טובה, אבל אנחנו עדיין בספטמבר, וזה רק קדם העונה. העונה ארוכה, ואני מקווה שנשב מזה ביטחון להמשך.

"אתם מכירים אותי, זה לא משנה לי אם אני 0 מ-20, אני כאן בשביל לקלוע, למרות שהמאמן לא אוהב קלעים. הייתי מתוסכל אחרי המשחק נגד נס ציונה. התמקדתי מיום שישי, באתי וניסיתי לעשות דברים אחרת".

עוד בוואלה!

קטש: "יש לנו הרבה מה לקחת מפה והרבה מה ללמוד".ספרופולוס: "המשחק הוכרע על הדברים הקטנים"

לכתבה המלאה
ג'יימס פלדין עם בר טימור שחקני הפועל ירושלים. קובי אליהו
"אני כאן בשביל לקלוע". פלדין חוגג עם בר טימור/קובי אליהו

3. מי שהולך ומסתמן כאיש המפתח של ירושלים הוא טרנט לוקט, שתופס את מקומו של כריס ג'ונסון לא רק בעמדה - אלא גם בחשיבות: הסמול פורוורד האמריקאי הוא השחקן המשלים הסולידי בהתקפה, שלא יכפה את עצמו על המשחק ולעיתים אף יפגין נטייה להיעלם, אבל יהיה הסטופר ההגנתי האולטימטיבי ויופקד על החיבור בין הגאנרים שיש לקבוצה בקו האחורי לבין הגבוהים.

בחצי הגמר, כשפלדין הפגין יכולת חלשה, לוקט לקח צעד קדימה וסיים עם 15 נקודות ו-11 ריבאונדים (6 מ-8 מהשדה). הפעם הסתפק בעשר נקודות, כי לא היה צורך ביותר מכך. הוא סיים את השבוע עם 4.3 למשחק, כשבשום ערב לא ירד משלוש.

טרנט לוקט ועידן זלמנסון שחקני הפועל ירושלים. קובי אליהו
חתיכת סטופר הגנתי. לוקט, מימין/קובי אליהו

4. הסגל המקומי של ירושלים לעונה הקרובה מעלה סימני שאלה, בעיקר בגלל עומקו. על אף צמצום החוק הרוסי, הסתפקה הקבוצה בארבעה ישראלים בכירים, וייתכן שבמקרה של פציעות והיעדרויות היא תגלה שזה מעט מדי.

בינתיים זה מספיק: תמיר בלאט הפגין לא מעט בגרות, אחריות ומנהיגות גם ביום קליעה חלש (שמונה אסיסטים לעומת 2 מ-9 מהשדה); נמרוד לוי משתלב היטב ותורם את מה שחסר לקטש מליאור אליהו בעונה שעברה; בר טימור אמנם לא הירבה לשחק בגמר, אבל נראה מעורב מאוד, אולי גם בגלל מינויו לקפטן; ועידן זלמנסון חגג ניצחון בכורה בקריירה על מכבי תל אביב, אחרי לא פחות מ-18 הפסדים.

שחקן הפועל ירושלים תמיר בלאט. קובי אליהו
הפגין לא מעט בגרות. תמיר בלאט/קובי אליהו

5. בעוד שבוע תפתח ירושלים את הופעותיה בליגה, כשתפגוש שוב את עירוני נס ציונה, ואת הקמפיין האירופי תפתח בעוד שבועיים וחצי. עד אז היא אמורה לקבל בחזרה את טיישון תומאס, ואולי גם תיקלע לדילמה בנוגע למינדאוגאס קופשאס: בדרכו הגמלונית, ועל אף המסיביות שלו שבדרך כלל מקשה על סנטרים מסוגו להתבלט בכדורסל הישראלי, הוא דווקא הצליח לנפק תרומה נאה במהלך גביע ווינר. נכון לעכשיו אין שינוי בהחלטה לרשום אותו לליגת האלופות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully