וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם חדש נחתם בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים לחמש עונות

28.9.2019 / 20:30

ההסכם שיוצר הפרדה בין ישראלים למתאזרחים, ייכנס לתוקף החל מעונת 2020/21. שמואל פרנקל: "ייתן שקט נפשי לשש שנים". ניר אלון: "נתנו הזדמנות בלתי רגילה לשחקן הישראלי לשוב לקדמת הבמה"

מנהלת ליגת העל בכדורסל

בווידאו: תקציר ניצחונה של הפועל ירושלים על הפועל באר שבע

רגע לפני גמר גביע ווינר 2019 נערך הערב (שבת) בחולון טקס החתימה הרשמי על החוזה בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים, שייכנס לתוקף החל מעונת 2020/21 למשך חמש שנים. לאחר סיום הטקס נערכה מסיבת עיתונאים רשמית בהשתתפות שני הצדדים.

ההסכם קובע כי החל מהעונה הבאה תוכל כל קבוצה לרשום בסגל עד חמישה זרים ושלושה מתאזרחים. הקבוצות יוכלו לרשום רק שני מתאזרחים שמשחקים בישראל פחות מארבע שנים, ויחוייבו לרשום לפחות ארבעה שחקנים שגדלו במחלקות הנוער השונות. כמו כן, על רישום של כל מתאזרח "חדש" תשלם קבוצה קנס כספי, ועל רישום של חמישה זרים בטופס במהלך העונה תשלם 350 אלף שקלים. אם הקבוצות יבחרו לרשום רק ארבעה או שלושה זרים יזכו למענקים כספיים.

שמואל פרנקל יו"ר מנהלת הליגה בכדורסל. דני מרון
"גאה בהסכם". שמואל פרנקל/דני מרון

"אני גאה בהסכם שהגענו אליו. זה היה תהליך לא פשוט, אבל הגענו להסכם שייתן שקט נפשי לשש שנים", אמר יו"ר המנהלת שמואל פרנקל במסיבת העיתונאים. "ההישג שאני רואה הוא שסיימנו את החוק הרוסי, וראינו הרכבים בגביע ווינר של שניים ושלושה ישראלים על המגרש. הצלחנו להעמיד תקציב לקבוצות של 2.5 מיליון שקלים, לעומת 800 אלף שקלים לפני שש שנים. זאת תהיה עונה אחרונה בפיינל פור, ולאחר מכן נחזור לסדרות. זו הזדמנות בשבילי לפנות לשרת הספורט ולמנכ"ל (משרד הספורט) ולבקש מהם לחדש את נושא בניית האולמות החדשים. ראיתם איך בניית האולמות הללו קידמו את הקבוצות. אני מקווה שנראה השנה התקדמות של ישראלים צעירים בקבוצות. הצעירים שלנו קיבלו יותר דקות מביוון, ספרד ואיטליה".

לגבי ההתעוררות בימים האחרונים של קבוצות שהתנגדו להסכם אמר פרנקל: "אנחנו צריכים לראות את טובת הכדורסל הישראלי, השחקן והקבוצות בליגה. שלושה-ארבעה דירקטורים היו נגד, אבל 14 היו בעד. ההסכם לדעתי הוא טוב. אם נחשוב שיש משהו לתקן, אז נשב עם ארגון השחקנים ואם זה יהיה הגיוני, אז אני בטוח שנוכל לתקן. אנחנו יודעים מעכשיו איך תראה הליגה לשש השנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully