וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונטה השתולל, פלומן זעם, בבית"ר ביקרו אותם: "הם עושים מה שבא להם"

29.9.2019 / 6:47

בית"ר בהלם מההתפרקות נגד מכבי תל אביב, ומפנה אצבע מאשימה כלפי שני הזרים. רוני לוי "לא רואה סיבה לעודד את השחקנים", במועדון תוהים: "הם באו לשחק על 0:0, איך הושפלנו ככה?"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות ל-0:4 של מכבי תל אביב על בית"ר

עיקרי הדברים

- אנטואן קונטה ופרדי פלומן השתוללו, בבית"ר מתחו עליהם ביקורת חריפה

- בקבוצה טענו: "מכבי תל אביב באה לשחק על 0:0. לא ברור למה הושפלנו"

- רוני לוי עצבני: "לא מצאתי לנכון לעודד את השחקנים בחדר ההלבשה"

- חוגג ממשיך לגבות את המאמן, במועדון מבטיחים: בקצב הזה לא רק הוא יהיה על הכוונת

seperator

1. קונטה השתולל, פלומן זעם, בבית"ר זועמים: "שחקנים עשו מה שבא להם"

הלם. זאת המילה שיצאה מהפה של לא מעט שחקנים ואנשים אחרים בבית"ר ירושלים אחרי התבוסה 4:0 למכבי תל אביב אמש (שבת) בטדי. לאחר שני הניצחונות בקרית שמונה ובגמר גביע הטוטו חשו בבית"ר כי הקבוצה מתייצבת ועולה עת הדרך הנכונה, אך המשחק אתמול החזיר אותה אחורה. הרבה יותר מההפסד בבית"ר התייחסו להתפרקות בחצי השני והעובדה שחלק מהשחקנים הרשו לעצמם "לעשות מה שבא להם" על פי גורם במועדון. "צריך כישרון מיוחד כדי לספוג ממכבי רביעייה במשחק כזה. היא באה לשחק על 0:0, מקסימום לגנוב גול, איך הגענו להשפלה כזאת?", תהו בקבוצה.

ההתפרקות בבית"ר היתה כללית. אנטואן קונטה איבד את העשתונות אחרי השער השני, התחיל לריב עם שחקנים ואיבד כל משמעת טקטית. גם פרדי פלומן לא יצא נקי. "רוני ויתר על חלוץ ונתן לו להוביל בהתקפה, אבל הוא ממשיך לעשות מה שבא לו", אמרו בקבוצה על פלומן.

עם החלפתו קונטה בעט בבקבוק והיה עצבני במיוחד. הכעס נמשך גם בירידה לחדר ההלבשה, שם בעט באחד הפחים. בבית"ר צפויים לשוחח שוב עם המגן על התנהלותו. גם פרדי פלומן היה עצבני ונתן מכה לאחת הדלתות. בבית"ר אמרו על כך: "אף אחד לא צריך להתעצבן, כולם צריכים לשתוק ולהסתכל על עצמם, הכי קל לא לקחת אחריות".

בסיום שוחחו דן איינבינדר ועידן ורד עם השחקנים וביקשו מהם לשמור על אופטימיות ולכידות דווקא במצב הנוכחי, במקום לחפש אשמים. איינבינדר אף התייחס לכך בסיום ואמר: "לא צריך לשבור את הכלים ולא להרים ידיים. נמשיך הלאה, צריכים להיות חזקים ולהיות ביחד, יש לנו משחק קשה מאוד נגד מכבי נתניה, פשוט זה לא יהיה. אני יכול להבטיח שניראה אחרת".

עוד בוואלה!

אוהדי בית"ר קראו לרוני לוי להתפטר, חוגג הבהיר: "מעמדו לא בסכנה"

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
לא מתכנן זעזועים. משה חוגג/יוסי ציפקיס

2. רוני לוי עצבני: "לא מצאתי לנכון לעודד את השחקנים"

כמה עצבני רוני לוי היה על השחקנים שלו? כשנשאל בסיום אם עודד אותם בחדר ההלבשה, הוא ענה: "לא מצאתי לנכון לעודד את השחקנים. ההרגשה היא לא טובה, ההרגשה היא לא כזאת שצריך לעודד אותם, ההרגשה היא שהם צריכים להחזיר כמה שיותר מהר במשחק הבא - ואני בטוח שהם יודעים את זה. זה העידוד הכי טוב שיכול להיות".

יחד עם זאת המאמן גם הרגיש שהוא חוזר בכל שבוע על דבריו. "אני מבין שלא רוצים להקשיב ולהבין אבל קבוצת כדורגל שנבנית מחדש צריכה סבלנות עד שלומדים את כל השחקנים, מי מסוגל להתמודד בלחץ ומי לא, והלחץ בבית"ר הוא מאוד גדול", אמר. "אלה תהליכים שלוקחים זמן ומצריכים סבלנות. ההרגשה היא קשה מאוד, אבל צריכים להיות חזקים".

הנקודה שרוני לוי העלה היא אולי הבעיה המרכזית בית"ר של השנה. במכבי תל אביב לא התלבשו אתמול איתי שכטר ואבי ריקן, שני שחקנים שהיום שווים מקום קבוע בהרכב בית"ר. בית"ר מלאת כישרון, אך חסרת ניסיון. יש לה שחקנים מוכשרים, מהירים וטכניים אך ברגע האמת הם מתקשים לספק את הסחורה. זה לא יקרה מהיום למחר, יידרשו זמן וסבלנות, ורף הציפיות צריך להיות בהתאם.

זה נכון גם לגבי ההתקפה. אם רוני לוי העדיף לפתוח ללא שלומי אזולאי או אנתוני וארן, זה אומר שבשלב זה הוא חושב שהם לא מספיק איכותיים. הוא נמצא באימונים ויודע למה קיבל את ההחלטה, אבל גם פרדי פלומן שקיבל את המושכות בהתקפה לא נראה כמי שלוקח את התפקיד ברצינות, ולא ניסה לעשות תנועה אמיתית של חלוץ אפילו בכאילו. בחצי הראשון, בדקות הטובות של בית"ר קונטה וגרצ'קין הגביהו כדורים ולא היה חלוץ שיבוא לקבל אותם. לאורך זמן וארן ואזולאי יספקו מספרים (אולי אפילו אם ישחקו יחד), לגבי האחרים לא בטוח, בעיקר כשלוקחים בחשבון את הלחץ שבית"ר נמצאת בו. כמו שרוני לוי עשה שינוי טקטי בקישור עם תמיר עדי, אולי הגיע הזמן לשינוי גם בחלק הקדמי, למשהו פחות "סקסי" אך יותר יעיל.

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
הלחץ גובר. רוני לוי/יוסי ציפקיס

3. בקצב הזה לא רק מעמדו של רוני לוי יעמוד על הפרק

לרוני לוי יש עכשיו כאב ראש גדול. הוא מבין שהוא במלחמה וצריך לבחור את אלה שיידעו להתמודד עם הלחץ. סביר להניח שעד המשחק נגד מכבי נתניה ביום ראשון הבא הוא ישקול הכל - שלושה בלמים, שני חלוצים, אולי להישאר באותו מערך אבל לפתוח עם חלוץ אמיתי. בשורה התחתונה פתיחת העונה של בית"ר רעה מאוד - היא צברה ארבע נקודות, הבקיעה שלושה שערים בלבד וספגה שמונה.

המרקם החדש של בית"ר מצריך סבלנות אך לא מצדיק התפרקות כמו אתמול, וגם לא את מספר הנקודות הזעום עד כה. בכל נפילה כזאת מעמד המאמן עולה על הפרק בצורה אוטומטית, ומשה חוגג צריך לפרסם הבהרות. כל שחקן בבית"ר צריך לזכור שינואר הוא עוד שלושה חודשים, ואם לא יהיה שינוי עד אז לא רק מעמדו של רוני לוי יעמוד על הפרק. דן איינבינדר סיכם את הכל כשאמר: "זה כואב מאוד להפסיד ככה. מה שאני רוצה עכשיו זה לבקש סליחה מהקהל, אבל אני אפילו לא מסוגל כי הפסד כזה לא מתקבל על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully