וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבה ברלין סוגרת את להקת המעודדות: "זה מנהג שלא מתאים לזמננו"

בצעד תקדימי, הנציגה הגרמנית ביורוליג החליטה לסגור את הלהקה שפעלה במשך 25 שנה בטענה שמדובר במנהג סקסיסטי: "רוצים לעודד נשים צעירות להצטיין בספורט, לא בעידוד"

מנהלת ליגת העל בכדורסל

בצעד תקדימי מבורך, אלבה ברלין הודיעה היום (שישי): החל מהעונה הקרובה להקת המעודדות של הקבוצה, שהפכה לשם דבר ברחבי אירופה, לא תפעל משום ש"מדובר במנהג שלא מתאים לזמננו".

הקבוצה הגרמנית שתשתתף העונה ביורוליג היא כנראה הקבוצה הבכירה הראשונה שמקבלת החלטה גורפת שכזו. בכך היא מצטרפת להפועל ירושלים שכבר בעונה שעברה החליטה להחליף את להקת המעודדות במעודדים בנים.

"להקת המעודדות של אלבה עשתה עבודה נהדרת במשך 25 שנה, זכתה בפרסים והוכתרה לא אחת ללהקה הטובה באירופה. יחד עם זאת, הגענו למסקנה שהופעה של נשים צעירות בהפסקות של אירועי ספורט, היא מנהג שלא מתאים לתקופה בה אנו חיים כיום", אמר מנהל השיווק של הקבוצה.

מעודדות יורובאסקט 2017. ברני ארדוב
גם בישראל התופעה תיפסק? מעודדות ביורובאסקט 2017 ביד אליהו/ברני ארדוב

הוא הוסיף ש"במשחקי הבית שלנו נוצר הרושם שגברים משחקים כדורסל ונשים אחראיות לבדר אותם במופעי בידור, וזו תמונה מעוותת שצריך לתקן. המציאות במועדון שלנו שונה לחלוטין - אנחנו מעודדים נשים להצטיין בספורט, לא בעידוד. קבוצת הכדורסל נשים שלנו גדלה ומתרחבת מדי שנה, ושואפת להפוך לגדולה בגרמניה".

סוגיית המעודדות במשחקי כדורסל נחשבת שנויה במחלוקת כבר במשך כמה שנים, גם בישראל. בשנת 2014 הגישה ח"כ תמר זנדברג הצעת חוק לבטל את מוסד המעודדות בכדורסל ואמרה ש"כשאני רואה את המעודדות אני מצטמררת. מדובר במוסד שמשמר סטריאוטיפים ותפיסות סקסיסטיות אודות נשים ומביא להחפצה של גוף האישה".

עוד בוואלה!

קווינסי אייסי במקום ה-70 בדירוג שחקני היורוליג: "יוסיף למכבי תל אביב גמישות"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully