וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיין לארקין חושף את סיפורו המיוחד: "נלחמתי ב-OCD כל יום, וניצחתי"

כוכב אנדולו אפס סיפר כיצד הוא מתגבר על ההפרעה הנפשית, שבאה לידי ביטוי בשטיפת ידיים כפייתית: "היום ה-OCD שלי נמצא תחת שליטה, אבל עבדתי קשה בשביל זה"

עריכת וידאו: מתן חדד

שיין לארקין חושף: כך אני מתגבר על ההפרעה הטורדנית-כפייתית (OCD) שממנה אני סובל. כוכב אנדולו אפס סיפר כבר בשנה שעברה בראיון ל-ESPN על התמודדותו עם ההפרעה הנפשית, אולם אמש (שלישי) סיפר בהרחבה על המאבק היומיומי גם לטלוויזיה הטורקית.

"כשהייתי צעיר זה היה קשה כי לא הבנתי מה אני עובר, לא הבנתי למה אני עושה חלק מהדברים שאני עושה", אמר לארקין שסובל מ-OCD לניקיון, מה שגרם לו לשטוף ידיים באופן כפייתי בצעירותו. "אמא שלי לא התנהגה ככה, אבא שלי לא התנהג ככה, האחים והאחיות שלי לא התנהגו ככה, אז תהיתי כל הזמן למה דווקא אני. למה הייתי צריך לשטוף את הידיים שלי כל כך הרבה פעמים. בגיל 12-13 עברתי טיפול פסיכולוגי והבנתי שיש שם למה שאני סובל ממנו. מאז אני מנסה להילחם בזה כל יום, מנסה להיות יותר גדול מה-OCD שלי, כי אני יודע שזה רק בראש שלי".

לארקין סיפר בעבר שההתמודדות עם ההפרעה כמעט עלתה לו בקריירה, שכן בשלב מסוים לא היה מסוגל לגעת בכדור אחרי שאחרים נגעו בו מבלי ששטף ידיים. בנוסף ההפרעה הובילה לקרע ביחסים בינו לבין אביו, שחקן הבייסבול בארי לארקין, שניסה "לרפא" את בנו בשלל דרכים משונות כולל לגעת בו אחרי שיצא מהשירותים בלי לשטוף ידיים, כדי "לחשל" אותו. כשההפרעה היתה בשיאה לארקין שטף ידיים עשרות פעמים ביום, לעתים עד זוב דם.

"כדי להיות הכדורסלן שאני היום הייתי צריך לעבור הרבה מאוד דברים. אני לא הכי גבוה, לא הכי אתלטי, לא הכי חזק, אבל אני באמת רוצה להיות שחקן כדורסל ברמה הכי גבוהה, והנחישות וההתמדה שלי עזרו לי לעבור מחסומים ומשוכות שנתקלתי בהם במהלך הקריירה", אמר. "אני נעזר באותה גישה גם בהתמודדות עם ה-OCD. כשהייתי צעיר היו ימים שהייתי שוטף את הידיים המון פעמים, גם כשלא הייתי צריך. אחרי שהתבגרתי התחזקתי מנטלית, הבנתי יותר טוב את עצמי והתחלתי לאתגר את ה-OCD. אמרתי לעצמי 'אני לא הולך לשטוף ידיים עכשיו, אני הולך להילחם בזה'. וככה שברתי עוד קיר ועוד קיר, עד שה-OCD שלי פחות הורגש והתחלתי לעשות דברים בצורה יותר טבעית, בצורה שיותר נוחה לי. זו גישה שצריך לאמץ לחיים - תמיד תילחם, תמיד תאמין, גם כשקשה. בסוף אפשר להתמודד עם כל דבר בחיים".

לארקין, שנבחר בבחירה ה-18 בדראפט 2013 ושיחק בדאלאס, ניו יורק, ברוקלין ובוסטון, הגיע בעונה החולפת לפסגת הקריירה מבחינה אישית, כשהצעיד את אנדולו אפס לגמר היורוליג וסיים את הפיינל פור עם ממוצע של 29.5 נקודות למשחק. בקיץ רבים האמינו שיחזור ל-NBA, אולם בסופו של דבר חתם לעונה נוספת באנדולו אפס.

"המסר שלי לכל אחד שמתמודד עם דבר כזה, בין אם זה OCD, חרדה, כל דבר כזה - תישארו חזקים, תישארו חיוביים, תמיד תאמינו שיש אור בקצה המנהרה", אמר לסיום. "זה יהיה קשה, יהיו רגעים שתרגישו שאין תקווה, יהיו אתגרים גדולים, אבל עם גישה נכונה אתם תעברו את זה. תראו אותי - היום ה-OCD שלי תחת שליטה, ואני משחק כדורסל ברמה גבוהה מאוד".

עוד בוואלה!

אחרי ההצגה: כספי עונה למבקרים, וולטרס "עסקה טובה שאף אחד לא מדבר עליה"

לכתבה המלאה
שיין לארקין, אנדולו אפס. GettyImages
"היום אני יודע שזה רק בראש שלי". שיין לארקין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully