וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א הודיעה: המפעל השלישי שמאיים על הישראליות, שינוי בליגת האומות

אופ"א הכריזה על "הליגה האירופית האיזורית" שמדאיגה את נציגותינו באירופה, שינויי פורמט גם בליגת האומות יקשו על ישראל במפעל

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: נבחרי השנה של פיפ"א

אופ"א הודיעה היום (שלישי) רשמית על השם של המפעל השלישי לקבוצות באירופה, שמאיים על הקבוצות מישראל: UEFA Europa Conference League - הליגה האירופית האיזורית. המפעל יצטרף לליגת האלופות ולליגה האירופית. הוא יכלול 32 קבוצות, כאשר המנצחת בו תקבל כרטיס לליגה האירופית.

המפעל יכלול 32 קבוצות שיחולקו לשמונה בתים. הראשונה בכל בית תעלה לשמינית הגמר, כששמונה הקבוצות שיסיימו במקום השני ישחקו בפלייאוף מול שמונה הקבוצות שיסיימו במקום השלישי בבתי הליגה האירופית עם המאזן הטוב ביותר מבין ה-12. שמונה המנצחות שם יעלו לשמינית הגמר. המשחקים ייערכו בימי חמישי בשעה 17:30 שעון ישראל כשלאחר מכן ייערכו משחקי הליגה האירופית בשתי נגלות - 19:55 ו-22:00.

כזכור, לפני שבועיים מכבי תל אביב, הפועל באר שבע, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ובני יהודה שלחו נציגים לכנס הקבוצות האירופי כשהמטרה היא להימנע מהידרדרות לליגה האירופית המשנית. המועדונים מישראל נמצאים בקבוצת דרג 3 מבין 4, מה שאומר שהישראליות צפויות למצוא את עצמן בליגה האירופית השנייה מול קבוצות קטנות ולא מוכרות, מה שיפחית משמעותית את העניין בליגה הזו ומכאן תהיה ירידה בהכנסות מכל האפיקים האפשריים ובתוכם זכויות שידור, כרטיסים למשחקים וספונסרים.

שחקני הפועל באר שבע. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה!
לא יהיה פשוט באירופה. הפועל באר שבע/מערכת וואלה!, אסף חיימוביץ'

כמו כן, אופ"א הודיעה היום על שינוי בפורמט של ליגת האומות, שתחולק לארבעה דרגים. הליגה החדשה כוללת 16 נבחרות בדרג א', ב' ו-ג', ושבע נבחרות בדרג ד' - החל מ-2020/21. ההגרלה תיערך במרץ שנה הבאה באמסטרדם.

הפורמט החדש יקשה יותר על ישראל להתקדם במפעל, מאחר שישראל עלתה לדרג ב' מדרג ג', וכעת כל בית יכלול ארבע נבחרות (במקום שלוש בפורמט הנוכחי). הראשונה בבית תעלה, האחרונה בבית תרד לדרג ג'.

נבחרת ישראל בדרג ב' ביחד עם רוסיה, אוסטריה, ויילס, צ'כיה, סקוטלנד, נורבגיה, סרביה, פינלנד, סלובקיה, טורקיה, אירלנד, צפון אירלנד, בולגריה, הונגריה ורומניה.

דרג א' גם יכלול 16 נבחרות (ארבעה בתים של ארבע נבחרות): פורטוגל (מחזיקת הגביע), הולנד, אנגליה, שוויץ, בלגיה, צרפת, ספרד, איטליה, בוסניה הרצגובינה, אוקראינה, דנמרק, שבדיה, קרואטיה, פולין, גרמניה, איסלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully