וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיקון של ולאדן איביץ': החשיבות של גביע הטוטו עבור מאמן מכבי תל אביב

24.9.2019 / 14:58

למרות שמדובר במפעל השלישי בחשיבותו, למרות שמשחק הליגה בטדי כבר מעבר לפינה, מאמן מכבי תל אביב רוצה תואר שישכיח במעט את האכזבה האירופית. זו גם הסיבה בגללה הצהובים יפתחו עם הרכב חזק

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: תומר לוי

לא במקרה הזמין ולאדן איביץ' 21 שחקנים לבית המלון היום, לקראת גמר גביע הטוטו נגד בית"ר ירושלים (שלישי, 20:15, ספורט 5). משחק אמצע השבוע, כל שכן כאשר מדובר בגמר גביע, הוא אירוע שצריך להתייחס אליו אחרת. לא רק בהיבט של חשיבות המשחק הערב, אלא גם ביחס למה שמחכה בשבת.

אם למכבי תל אביב הייתה מצפה במחזור הקרוב יריבה יותר נוחה מאשר בית"ר ירושלים בטדי, ההערכה היא שאיביץ' היה מעלה הערב את ההרכב הכי חזק שלו, גם במחיר של עייפות בסוף השבוע. אבל גם אם מאמן מכבי תל אביב יגיד וידריך את השחקנים שלו שתמיד צריך להסתכל על המשחק הקרוב ולא על זה שיבוא אחריו, אין ספק שקיימת פזילה לעבר משחק הליגה בטדי בעוד ארבעה ימים בלבד.

איביץ' באמת מתלבט. גם אם שחקנים במכבי תל אביב מספרים כל שבוע שהם לא יכולים ללמוד על פי האימונים מי יפתח, הבסיס תמיד קיים. הפעם הסרבי באמת לא החליט כי רק לפני שלושה ימים הוא סיים משחק פיזי וקשוח מול מכבי חיפה והמשחק בטדי כבר מעבר לפינה. על דבר אחד אי אפשר לחלוק: התואר הערב חשוב מאוד למאמן מכבי תל אביב. בגלל שמדובר ביריבה שאמורה להתמודד מולו על האליפות בליגה, בגלל שהוא רוצה להראות שהקבוצה שלו במגמת התאוששות, אבל בעיקר בשל הכישלון באירופה בקיץ.

ולאדן איביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מפעל משני? איביץ' מייחס למשחק חשיבות גדולה מאוד/ברני ארדוב

די היה לראות את התגובות של איביץ' אחרי ההפסדים לבני יהודה בעונה שעברה כדי להפנים שהפסד היא מילה מאוד גסה מבחינתו. ולכן קרוב לוודאי שהוא יעלה את 11 השחקנים שהוא חושב שהם הכי טובים והכי נכונים בשביל להביא את הגביע. זה אמנם רק גביע הטוטו, אבל עדיין מדובר בתואר ועבור הדרך שמיטש גולדהאר דוגל בה, שלא לומר מתנחם בה כשנכשלים באירופה, הסרבי צריך להניף הערב את הגביע.

ההתלבטות היא לא רק באשר להרכב, אלא גם בנוגע למערך. איביץ' התאים את עצמו לשיטה של מרקו בלבול ביום שבת ולא התבייש להודות בכך במסיבת העיתונאים בסיום המשחק. הוא יודע שהבלמים שלו, כולל שחר פיבן שלא שיחק באופן קבוע לאחרונה, הם השחקנים הכי טובים שלו כעת ולכן הוא החליט שאם מכבי תל אביב לא בשיאה ועדיין מנסה לחזור ולשחק כדורגל יותר טוב, כדאי לו קודם לסגור את השער של דניאל טננבאום.

יתכן מאוד שמערך שלושת הבלמים ישמר ושהחוליה האחורית הערב תהיה זהה לזו מיום שבת האחרון. דן גלזר ודור פרץ אמורים להמשיך יחד בקישור ומי שבספק כלשהו הוא דור מיכה ,שפינה את מקומו בשבת בגלל התכווצות שרירים וספק אם יפתח הערב. איתי שכטר שנכנס כמחליף נגד מכבי חיפה, קיבל מחמאות מאיביץ' ויכול להיות הוא יורכב על חשבון ניק בלקמן או צ'יקו אופואדו.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב - בית"ר ירושלים: עטר ויונתן כהן בין 21 המוזמנים

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב איתי שכטר. דני מרון
היכולת נגד מכבי חיפה עשויה להקנות לשכטר מקום בהרכב הערב/דני מרון

איביץ' יצטרך לתת את הדעת גם בנוגע ליונתן כהן ואלירן עטר, שלא נכללו בסגל ביום שבת האחרון. למאמן מכבי תל אביב אין עניין לייצר משבר מקצועי ארוך מול השניים וההחלטה שיקבל הערב לגביהם תהיה תלויה בהערכה שלו באשר לאפשרות שיקבל מהם משהו על הדשא. שחקנים שמוציאים אותם מהסגל אמורים לקחת את זה למקום חיובי וזה מה שאמרו בסביבת השניים בימים האחרונים. אם כך, דקות של אחד מהם הערב אמורות לזכות את איביץ' ומכבי תל אביב ביכולת הרבה יותר טובה ממה שעטר וכהן הציגו עד כה.

"גמר זה גמר ולא משנה על מה משחקים", אמרו הבוקר במכבי תל אביב, "יש למישהו ספק בכלל שאיביץ' יעלה את ההרכב הכי חזק שלו במטרה לזכות בתואר? יש הרבה מחשבה שצריכים להשקיע במשחק כזה מכיוון שהוא בין שני משחקי ליגה ומכבי תל אביב לא בשיא שלה בתקופה הזו".

שחקן בקבוצה הוסיף: "ימים כאלה אינטנסיביים במשחקים חשובים יכולים לקחת אותך למקום חיובי, אבל הם גם מאוד מסוכנים. עם כל הניסיון שיש לשחקנים כאן, אנחנו צריכים לדעת לתמרן בין המפעלים ובין המשחקים החשובים ולהוציא את המקסימום ממה שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully