וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה בטירוף של שובר השיאים אנסו פאטי, ויש כבר מי שמודאג מההשוואה למסי

אנסו פאטי בן ה-16 "עשה בשש דקות מה שאחרים לא יעשו בעשר שנים", יש כבר מי שדואג שהילד לא ייסחף. בוסקטס ולנגלה: "חייבים להישאר איתו רגועים"

עריכת וידאו: מתן חדד

אנסו פאטי ממשיך לשבור שיאים בברצלונה. הילד רק בן 16 ו-318 ימים (כלומר, עוד 47 ימים יהיה בן 17), ואחרי שלפני שבועיים מול אוסאסונה הפך לצעיר אי פעם שכובש בליגה הספרדית הבכירה - אתמול (שבת) בניצחון מול ולנסיה (2:5) הוא שבר שני שיאים נוספים.

הראשון נקבע עוד לפני שריקת הפתיחה: פאטי הפך לשחקן הצעיר אי פעם שפותח בהרכב של ברצלונה בקאמפ נואו, ושבר את השיא של מארק מונייסה ב-2009. בדקה השנייה הוא כבש בקאמפ נואו את שערו הראשון אי פעם באצטדיון, וחמש דקות אחרי זה הוא בישל לפרנקי דה יונג שער, ובכך הפך לצעיר אי פעם בליגה הספרדית הבכירה שבמשחק אחד גם מבשל וגם כובש. לשם השוואה, ויניסיוס ג'וניור, מי שנחשב ל"יהלום" של ריאל מדריד, כבש שני שערים ב-22 משחקים - בעוד פאטי כבש שני שערים בשלושת משחקיו הראשונים.

מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה הודה בסיום: "אנסו פאטי נראה הרבה יותר בוגר מילד בן 16. מה שאנחנו רואים באימונים זה מה שרואים במשחקים. זה נכון שזה לא נורמלי לכבוש שערים כל כך מהר, אבל הוא שחקן שעוזר לנו מאוד. יש לנו הרבה קשרים ושחקנים במרכז השדה. ויש כמה קומבינציות בהרכבים".

שחקני ברצלונה אנסו פאטי, ג'ורדי אלבה חוגגים. GettyImages
זה ילד זה? אנסו פאטי חוגג אמש/GettyImages

כמובן שבאופן טבעי, בברצלונה מתלהבים מאוד מהיכולת של הילד בן ה-16, על אף שבשנים האחרונות נראו לא מעט "ילדי פלא" בבארסה שלא הצליחו לעמוד בציפיות מהם. אחד מהם הוא כמובן גיא אסולין, אבל בהחלט אפשר גם להזכיר את בויאן קרקיץ' או את מוניר, שפתחו נהדר, פיתחו ציפיות ובהמשך דעכו. "כוכב נולד", נכתב אמש ב"מארקה", "יש כדורגלנים שמשחקים עשר שנים ולא יעשו את מה שהילד הזה עשה בשש דקות".

פרנקי דה יונג אמר אתמול ש"אנסו פאטי הוא שחקן מלהיב, עם כישרון גדול. הוא נוח מאוד עם הכדור, מצפה לו עתיד גדול", והמחיש את ההתלהבות. מנגד, קלמן לנגלה נשאל על הילד ואמר: "עם אנסו כדאי מאוד להישאר רגועים כי הוא צעיר מאוד. אבל הוא מנצל היטב את ההזדמנויות שהוא מקבל, הוא בחור טוב ומגיע לו". סרחיו בוסקטס אמר: "חייבים להישאר רגועים איתו ולעזור לו, להבהיר לו בדיוק איפה הוא עומד ואיזו עבודה הוא צריך לעשות כדי להמשיך ככה. הוא עוד יתרום לנו הרבה". המאמן ואלוורדה נשאל על ההשוואות בין פאטי למסי. "אני לא מודאג מזה", אמר המאמן, "התפקיד שלנו הוא להגן על הילד".

* פאקו אלקאסר, שישחק במדי דורטמונד מול קבוצתו לשעבר ברצלונה בליגת האלופות, נשאל אם יחגוג במקרה שיכבוש מולה: "אחליט באותו הרגע. יש לי הרבה כבוד כלפי הרבה אנשים שם ולשחקנים שם. המון אנשים בברצלונה התנהגו אליי יפה מאוד, ואחרים התנהגלו אליי רע מאוד. השחקנים התנהגו אליי יפה, גם האוהדים, אבל היו כאלה שהתנהגו אליי בצורה רעה מאוד".

עוד בוואלה!

ספרד: ברצלונה הביסה את ולנסיה 2:5, בכורה חלומית לאנסו פאטי בהרכב

לכתבה המלאה
שחקן ברצלונה אנסו פאטי. רויטרס
היזהרו מהשוואות. פאטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully