וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יצירת אמנות", "מועמד לשער השנה": הביצוע של זהבי התפשט בכל רחבי העולם

בסין התקשו לעכל את הראבונה ("יכול ללכת לטקס של פיפ"א"), שהגיעה גם ל-ESPN והציתה את הרשתות החברתיות. וגם: הרשימה אליה הצטרף

פלייר שחקני נבחרת ישראל ערן זהבי מנור סולומון/צילום: ניב אהרונסון. עריכת וידאו: מתן חדד

מה היו עושים רוב החלוצים בעולם אם הם היו מקבלים כדור ברחבה, כשמולם ניצב בלם שמותיר את הפינה הימנית של השער חשופה? סביר להניח ששולחים פס חזק ברגל שמאל וכובשים. אבל ערן זהבי הוא ממש לא כמו כולם, והוכחה נוספת לכך קיבלנו הערב (שבת), כשכוכב גוואנגז'ו R&F קבע 1:2 דרמטי בדקה ה-90, עם שער מטורף בראבונה.

התרגיל המבריק אינו זר לזהבי, שמשתמש בו לעתים, כפי שראינו במשחק האחרון של נבחרת ישראל מול סלובניה, אך עד עתה הוא מעולם לא השתמש בו כדי לכבוש. סביר להניח שהשער המרהיב, שהגיע גם בתוספת הזמן במצב של 1:1 והעניק לקבוצתו ניצחון, יגיע רחוק ברשימת המועמדים לשער השנה. אז אחרי שנכנס ללא מעט רשימות מכובדות ויוקרתיות לאורך הקריירה, נכנס היום זהבי לעוד רשימה מרשימה: שחקנים שכבשו שערים בראבונה. ברחבי העולם אלפי ליגות, וסביר להניח ששערים בראבונה נכבשים גם בליגות נמוכות יותר, אך שער בראבונה בליגה בכירה הוא דבר נדיר ביותר.

השערים הזכורים ביותר שנכבשו בראבונה בשנים האחרונות שייכים לאריק לאמלה, שכבש שער מדהים בראבונה לזכות טוטנהאם באירופה מול אסטרס טריפוליס, לג'ונתן קאז'רי מבוקה ג'וניורס, דייגו פרוטי מרומא, אנחל די מריה עת שיחק בבנפיקה וגם פאביו קואנטראו, שגלגל מול שער ריק בראבונה כששיחק בריאל מדריד.

עוד בוואלה!

ליגיונרים: ערן זהבי עם ראבונה מטורפת בדקה ה-90, בדרך לשיא השערים

לכתבה המלאה

הידעתם? "אלוף" הראבונות ריקרדו קווארסמה מעולם לא כבש שער בראבונה במשחק רשמי

שער הניצחון הדרמטי והיפהפה שכבש זהבי הוא ה-26 שלו בליגה הסינית העונה והוא רחוק שלושה שערים בלבד משיאו של אלקסון הברזילאי, שכבש הכי הרבה שערים בעונה אחת בסין (28 שערים ב-2014). כמו כן מדובר בשער ה-298 של החלוץ בכל המסגרות בקריירה, ממש כמו מוטל'ה שפיגלר.

זהבי קיים את ההבטחה שלו לסוכן גלעד קצב

בתקשורת הסינית התקשו לעכל את הביצוע הנדיר. "מועמד לשער השנה בעולם!" כתב העיתונאי לו יאנג; "הוא יכול ללכת לטקס פרסי פיפ"א! תמיד חשבתי שזהבי הוא דוגמא לשחקנים שיכולים להצליח בסין. הוא לא מהיר מאוד, לא חזק מאוד, אבל הוא משחק עם הראש וכובש", כתב עמיתו ז'נג וויי. "זה מרשים מאוד, זו פשוט אמנות", הוסיף לו וויי. "אם גוואנגז'ו אברגראדנה היתה קונה את זהבי ב-40 מיליון יורו, היא היתה זוכה באליפות מוקדם יותר", כתב פנג וויי.

מיותר לציין שלא רק בסין או אצלנו התרגשו מהשער המטורף של זהבי, בטח בעידן הרשתות החברתיות. הביצוע שלו התפשט כמו אש בשדה קוצים, וסחט מחמאות מחובבי כדורגל רבים מכל העולם ומגופי תקשורת בכירים, ביניהם ESPN. "זו דרך לנצח משחק", כתב אוהד טורקי. "איזה ביצים יש לזהבי", הוסיף חובב כדורגל ספרדי. "זהבי וטימו פוקי שחקנים אדירים שלא הגיעו למקום שהיו אמורים להיות בו", נכתב בפורטוגזית. "ערן זהבי, תשתחוו", צייץ אוהד סיני של גוואנגז'ו R&F.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully