וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתי הארכות: ספרד עלתה לגמר המונדובאסקט עם 88:95 על אוסטרליה

מותחן לפנתאון בבייג'ינג: הופעת עילאית של מארק גאסול עם 33 נקודות סידרה לספרדים גמר ראשון באליפות העולם מאז 2006, ושלח את אוסטרליה הסימפטית להיאבק על הארד. 32 של פאטי מילס לא הושיעו

מתוך טויטר

את נבחרת ספרד של המילניום הנוכחי אפשר להגדיר במילה אחת: ווינרים. היום (שישי) השלימה הנבחרת הכי מעוטרת של שנות ה-2000 בכדורסל האירופי הישג נפלא נוסף, כשהעפילה לגמר אליפות העולם עם ניצחון 88:95 דרמטי על אוסטרליה אחרי שתי הארכות.

מארק גאסול הבלתי נגמר סיפק בגיל 34 את מה שככל הנראה היה משחקו הטוב אי פעם במדים הלאומים, עם 33 נקודות, 6 ריבאונדים, 4 אסיסטים, הגנה משובחת ובעיקר המון קור רוח בשניות הסיום. גם ריקי רוביו, השחקן המצטיין של ספרד בטורניר, המשיך את המומנטום עם 19 נקודות ו-12 אסיסטים, סרחי יוי הוסיף 17 נקודות וסלים חשובים כהרגלו, והאקס פקטור היה המאמן סרג'יו סקאריולו, עוד שועל קרבות ותיק, שהעביר את ספרד להגנת בוקס-אנד-וואן במהלך המשחק ובכך שיבש את השטף ההתקפי של האוסטרלים.

סרחיו יוי, נבחרת ספרד חוגג. AP
וואו, איזה משחק. סרחיו יוי חוגג/AP

זה היה משחק לפנתאון: אוסטרליה המפתיעה חלמה על הופעה ראשונה אי פעם בגמר ופנטזה על נקמה בספרד שמנעה ממנה מדליה אולימפית היסטורית בריו לפני שלוש שנים, ולרגעים נראה היה שהיא בדרך לשם. פאטי מילס במשחק ענק משל עצמו (33 נקודות) הוביל אותה בשיא ליתרון של 11 נקודות, אבל התעייף ככל שהמשחק התקדם, ולא קיבל סיוע מספיק מג'ו אינגלס (4 נקודות, אבל גם 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים) וארון ביינס (6).

בסיכומו של יום אוסטרליה הסימפטית שוב נשארה עם המחמאות, אבל לעת עתה בלי מדליה - כמו בלא מעט טורנירים בשנים האחרונות. ספרד, לעומת זאת, עלתה לגמר שני אי פעם במונדובאסקט. בפעם הקודמת ב-2006 זה הסתיים בזהב, וביום ראשון הקרוב זה יכול להסתיים בדיוק אותו דבר. עם אופי שכזה, אין סיבה שזה לא יקרה.

עוד בוואלה!

בארה"ב תוהים אחרי ההשפלה: למה פופוביץ' יוצא נקי, ולמי כוון האיום של קולאנג'לו

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ספרד מארק גאסול, ריקי רוביו חוגגים. רויטרס
אולי תצוגת השיא שלו במדי הנבחרת. ריקי רוביו מחבק את מארק גאסול/רויטרס

מהלך המשחק

חואנצ'ו הרננגומס היה הכוכב של פתיחת המשחק: הוא קלע 8 נקודות מהירות, הקפיץ את ספרד ליתרון 6:11 מהיר, אבל ראה את האוסטרלים נשארים צמודים בזכות שלשות של מילס וגולדינג. דלאבדובה המשיך לצלוף מחוץ לקשת, אבל סרחיו יוי עלה מהספסל וקלע חמש נקודות מהירות, כולל שלשה על הבאזר של הרבע שקבעה 21:22 לספרד בסיומו.

תחילתו של הרבע השני התנהל בשליטה של אוסטרליה. פאטי מילס לקח על עצמו את המשחק, ההתקפה הספרדית נתקעה, ושש דקות למחצית הבומרס הובילו 22:27. מילס המשיך לקחת את אוסטרליה על גבו, ובצד השני ריקי רוביו ניסה להשאיר את הספרדים בעניינים עם שני סלים מחצי מרחק. היתרון האוסטרלי צמח בשיאו לשמונה, אבל בשלב זה עברה ספרד להגנת בוקס-אנד-וואן במטרה להאט את השטף ההתקפי של היריבה, והצליחה למזער נזקים לקראת הירידה למחצית שהסתיימה ב-32:37 לאוסטרליה.

שחקני נבחרת אוסטרליה ג'ו אינגלס, כריס קיי מאוכזבים. רויטרס
לא סייע מספיק. ג'ו אינגלס מאוכזב/רויטרס

מארק גאסול התחמם בפתיחת הרבע השלישי, אבל השליטה האוסטרלית נותרה על כנה, כשפאטי מילס מגיע ל-17 נקודות אישיות ומעלה את הבומרס ליתרון שיא של 11 נקודות, 39:50, חמש דקות לסיום הרבע. ספרד המשיכה להתקשות התקפית, אבל סרחיו יוי חצב נקודות מהסלע, ויחד עם סל נוסף של ריקי רוביו קבע 51:55 לאוסטרליה בסיום הרבע השלישי.

אוסטרליה הדפה את ניסיונות הקאמבק של ספרד גם בפתיחת הרבע הרביעי. מארק גאסול קירב את ספרד שוב ושוב, אבל מילס ובוגוט קלעו סלים חשובים שהגדילו את ההפרש לשבע, 58:65, חמש דקות לסיום. בשתי הדקות הבאות ספרד התקרבה עד כדי מינוס שתיים בלבד, אבל פאטי מילס הנפלא קלע שלוש זריקות עונשין והגדיל את ההפרש לחמש, שלוש דקות לסיום. הדרמה הלכה עד הסוף: דקה לסיום, במינוס נקודה, ריקי רוביו החטיא, אבל פאטי מילס איבד וספרד קיבלה כדור אחרון. יוי החטיא, אבל שריקה מפוקפקת לעבירה של אנדרו בוגוט שלחה את מארק גאסול לעונשין 8 שניות לסיום, והוא קלע פעמיים. פאטי מילס סחט עבירה ונשלח לקו אבל קלע רק אחת, וריקי רוביו כמעט קלע מהחצי על הבאזר. 71:71, הארכה.

סרחיו יוי, נבחרת ספרד חוגג. AP
גם הוא קלע כמה סלים חשובים. סרחיו יוי/AP

גם ההארכה הלכה צמוד. היא נפתחה בחמש נקודות רצופות של מארק גאסול הנפלא, אבל בהמשכה פאטי מילס וג'ו אינגלס השוו ל-78:78, שתי דקות לסיום. שתי הנבחרות נראו מבולבלות בהתקפות הבאות, ו-14 שניות לסיום פאטי מילס - שוב הוא - נשלח לעונשין וקלע פעמיים. ספרד הלכה להתקפה אחרונה, דלבדובה ביצע עבירה על מארק גאסול, והסנטר הנפלא שוב קלע פעמיים מהקו ברגע מכריע, כשנותרו 4 שניות על השעון. דלבדובה החטיא זריקה קשה במהלך האחרון, והמשחק הלך להארכה שנייה עם 80:80.

ההארכה השנייה היתה כל כולה נבחרת ספרד. פאטי מילס נראה מותש וקיבל החלטות לא טובות בהתקפה, ושתי שלשות של סרחיו יוי הקפיצו את היתרון לשמונה, 82:90, שתי דקות לסיום. מכאן זה כבר פחות או יותר נגמר, ועל הסל האחרון של ספרד היה חתום מארק גאסול, באופן סמלי למדי. 88:95 לספרד בסיום.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים. רויטרס
ווינרים. נבחרת ספרד חוגגת/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לנבחרת ספרד: מארק גאסול 33 (11 מ-19 מהשדה, 8 מ-8 מהקו), ריקי רוביו 19 (12 אסיסטים), סרחיו יוי 17 (6 אסיסטים), ויקטור קלאבר 9, חואנצ'ו הרננגומס 8, פאו ריבאס 7, רודי פרננדס 2. ווילי הרננגומס שיחק ולא קלע.

קלעו לנבחרת אוסטרליה: פאטי מילס 34 (7 איבודים), ניק קיי 16, אנדרו בוגוט 12 (9 ריבאונדים), ארון ביינס ומתיו דלבדובה 6 כל אחד, ג'ו אינגלס 4 (1 מ-9 מהשדה, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים), ג'וק לנדל 3, מיטש קריק 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully