וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגלן האפריקאי הגדול בכל הזמנים? עולם הכדורגל נפרד מסמואל אטו

הקמרוני בן ה-38 רמז על פרישה באינסטגרם, ובספרד כבר סיכמו את הקריירה המרשימה: "הוא יותר גדול מג'ורג' וואה ודיידיה דרוגבה"

גלאטסראיי

סמואל אטו, אחד החלוצים הגדולים בדורנו, ככל הנראה פורש. אטו בן ה-38 פרסם אמש (שישי) פוסט אינסטגרם קצר בו כתב: "זה הסוף, הלאה לאתגר הבא", ולמרות שעדיין לא התקבל אישור רשמי וסופי לכך שמדובר בהודעת פרישה, בעולם הכדורגל התייחסו אליה כאל כזאת.

"בשיאו הוא היה החלוץ הטוב בעולם, מכונת שערים קטלנית שעשתה את החיים לגאונים כמו רונאלדיניו ולאו מסי לקלים יותר", כתבו כ"אל מונדו דפורטיבו", ונזכרו בתקופה הפורייה בקריירה שלו בין השנים 2004 ל-2009, אז לבש את מדי ברצלונה.

ב"ספורט" הקטלאני כינו את אטו "הכדורגלן האפריקאי הגדול בכל הזמנים", וציינו ש"הוא יותר גדול מג'ורג' וואה ודידייה דרוגבה".

סמואל אטו שחקן נבחרת קמרון לשעבר. רויטרס
איזו קריירה. סמואל אטו/רויטרס

אטו מסיים את הקריירה עם ארון גביעים עמוס: הוא זכה ארבע פעמים בתואר שחקן השנה של אפריקה, שלוש פעמים בליגת האלופות, שלוש פעמים באליפות ספרד, פעמיים בגביע אפריקה, פעם אחת באליפות איטליה, וכן זכה עם נבחרת קמרון במדלית זהב אולימפית. הוא מלך השערים של נבחרת קמרון בכל הזמנים עם 56 שערים.

אטו ייזכר גם כאחד הפספוסים הגדולים של ריאל מדריד, הקבוצה בה החל את דרכו אבל שוחרר מבלי לקבל הזדמנות של ממש. לאחר מכן הוא עבר במאיורקה, ולאחר מכן הצטרף לברצלונה הגדולה. לשיאו הגיע בעונת 2008/09, אז כבש 36 שערים והוביל את הקטלאנים לזכייה בטרבל.

מברצלונה המשיך אטו לאינטר, ונשאר אותו זולל תארים כשזכה בטרבל היסטורי גם עם הנראזורי. את השנים האחרונות בקריירה העביר בטורקיה, ובין היתר שיחק באנטליהספור וקוניאספור.

עוד בוואלה!

ג'וזפ מריה ברתומאו: "עשינו הכל, ניימאר לא יחזור בינואר"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully