וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחילים לפתור את החידות: מכבי תל אביב החדשה יוצאת לדרך

6.9.2019 / 14:07

כספי ואייסי ייזרקו למים כדי להיכנס לקצב, קלויארו שכבר היה בדרך החוצה נשאר בינתיים, זוסמן מצוי בסיטואציה בעייתית, ודיברתולומאו עלול להכיר מחדש את הספסל. חמש נקודות לקראת פתיחת עונת ההכנה של הצהובים בשבת מול פרטיזן בלגרד

צילום: ברני ארדוב

1. החלודה שהצטברה מינואר

שבועיים וחצי אחרי פתיחת האימונים, תעלה מחר (שבת, 17:30) מכבי תל אביב להאלה מיזדרו בוולוצ'לאבק שבפולין למשחק ההכנה הראשון שלה לעונה החדשה, כשתפגוש את פרטיזן בלגרד. הצהובים יצאו כבר אתמול לפולין, ואחרי שישחקו גם מול הקבוצה המארחת, הם ימשיכו לטורניר הכנה נוסף בצרפת. ב-15 בספטמבר ישובו לארץ.

המטרה העיקרית של המאמן יאניס ספרופולוס בטרום העונה תהיה להכניס כמה שיותר שחקנים לכושר משחק. שניים שזקוקים לדחיפה הזו הם עומרי כספי וקווינסי אייסי. הפורוורד הישראלי לא שיחק מאז סוף ינואר, והאמריקאי הופיע בארבעה משחקים בלבד בתקופה הנקובה. בקבוצה לא מודאגים ממידת כשירותם, אך יודעים שהם עלולים להזדקק לזמן ממושך יותר כדי להשתלב, וינסו לנצל את ההכנה כדי להריצם. "לא צריך לצפות מהם לגדולות מההתחלה", אומר גורם במועדון. "אחרי כל כך הרבה זמן ללא כדורסל, נדרש תהליך כדי לחזור לכושר".

"אני מרגיש טוב", העיד אייסי לפני היציאה לפולין. "אנחנו מתאמנים יחד והמאמן דוחף אותנו להשתפר, ללמוד את השיטה ולשים לב לפרטים. אביא את כל מה שאני מביא בדרך כלל - קשיחות, אנרגיה ומשחק חזק. אני אצטרך להתאקלם כי זאת הפעם הראשונה שאשחק באירופה, ואני כבר מחכה לעלות על הפרקט. אחרי המשחק הראשון אדע יותר. יש כאן הרבה פרצופים חדשים, כולם עוד מנסים להכיר זה את זה. אתם תראו קבוצה שבאה להילחם".

שחקן מכבי תל אביב עומרי כספי. ברני ארדוב
המטרה: לחזור כמה שיותר מהר לכושר מלא. כספי/ברני ארדוב

2. נשאר, לא נשאר, נשאר, לא נשאר

מי שעוד יצא עם הקבוצה לפולין הוא אנג'לו קלויארו, שמעל ראשו מרחפת עננה מסוימת. עוד לפני החזרתו של כספי, לפני כחודש, פרסמנו שהאמריקאי עשוי להיות זה שישלם את המחיר על ההחתמה וכי מכבי תחפש לו בית חדש. קלויארו מודע לבעיה שעמה ייאלץ להתמודד בגלל העומס בעמדות הפורוורד, ויהיה מוכן לעזוב לסיטואציה מתאימה יותר, כשהגישושים מצד אנאדולו אפס לא הבשילו בשלב זה.

אלא שבימים האחרונים חל מהפך לגבי הגישה כלפי השחקן, שכבר נראה היה שגורלו נחרץ. "אנג'לו הוא שחקן של הקבוצה לכל דבר ועניין, ומתייחסים אליו ככה", אמרו במועדון, "זה אפילו לא תלוי בנו אם הוא יישאר או לא. יש לו חוזה די גדול, ואנחנו לא נוותר עליו אם לא תהיה קבוצה שתיקח חלק משמעותי מהחוזה הזה".

סביב לקיחת האופציה על חוזהו של קלויארו הייתה מיני דרמה במכבי תל אביב עוד בחודש יוני. רבים במועדון סברו כי כדאי להיפרד ממנו ולא לממש את האופציה, שכן המגעים עם כספי כבר היו בשלבים מתקדמים, ועוד סברו כי קלויארו יישאר בשוק לתקופה מסוימת לאחר האופציה ויהיה ניתן לסכם איתו על המשך דרכו גם לאחר מכן (אולי במחיר נמוך יותר). אלא שסמוך למועד פקיעת האופציה לחץ ספרופולוס על החתמת השחקן, שפרח תחתיו בחלק מהעונה שעברה, גם מחשש שכספי לא יחתום בסופו של דבר, וגם בשל ההערכה לקלויארו.

בסביבת הקבוצה מסכימים עם דעת הצוות המקצועי כי כדאי להחזיק יותר מ-12 שחקנים בעונה ארוכה שבה יכולות להיות גם פציעות, אך מזכירים: "שחקן 12 בכחצי מיליון דולר? זה לא לעניין". מהסיבה הזאת הוחלט לנסות ולהעביר את קלויארו וחוזהו הכבד, וכי מי שימלא את תפקיד שחקן סוף הרוטציה הוא סנדי כהן, ששכרו עומד על פחות מ-20 אחוזים.

עוד בוואלה!

יאניס ספרופולוס: "יש לנו חלומות גדולים לגבי הקבוצה הזו"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו. לירון מולדובן
"שחקן 12 בכחצי מיליון דולר? זה לא לעניין". קלויארו/לירון מולדובן

3. זוסמן מתחיל מבראשית

אחת הנקודות החיוביות ביותר בעונה שעברה הייתה ההתקדמות של יובל זוסמן, שתחת ספרופולוס הפך לשחקן יורוליג לגיטימי ולמחסל הגנתי שידע לעמוד בכבוד מול כוכבים בקנה מידה אירופי. לעונה הזו הוא מגיע אחרי קיץ מורכב, שבמהלכו לא נבחר בדראפט וניסה להוכיח עצמו בליגת הקיץ.

זוסמן יצטרך להרוויח מחדש את מקומו. מבחינת שכר, לאחר שלא הגיע לסיכום עם הקבוצה על חוזה חדש, רק דני אבדיה מרוויח פחות ממנו; ומבחינת מקום ברוטציה, התחרות על הדקות גדלה. אלייז'ה בריאנט וטיילר דורסי דורכים על המשבצת שלו, כשגם אבדיה עשוי לקבל נתח משמעותי יותר.

"אנחנו קבוצה טובה בכל העמדות", אמר זוסמן השבוע. "אני רוצה לראות להיות טוב ולהתקדם מיום ליום, שיהיה לי הדחף להמשיך ולעבוד, ושאעשה דברים יותר משמעותיים בדקות שאקבל".

שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. ברני ארדוב
מאבק קשה על דקות משחק. זוסמן/ברני ארדוב

4. טבילת אש ראשונה לרוקיז

ארבעה שחקנים יעברו בשבועות הקרובים טבילת אש ראשונה ברמה הגבוהה של הכדורסל האירופי. אלייז'ה בריאנט שיחק רק בישראל, ובמכבי התרשמו ממנו לטובה באימוני טרום העונה, אך מעוניינים לראות כיצד יסתדר מול יריבות חזקות; גם דורסי אינו רוקי, אבל לא שיחק בכדורסל האירופי הבוגר באופן רציני, ובקבוצה מקווים שיידע להשתלב במהירות בסגנון, בדיוק כמו אייסי, שכאמור צריך להוריד חלודה.

האחרון הוא סנדי כהן, שנחשב בעיני רבים כהפתעה גדולה. כבר בשבוע שעבר פרסמנו כי במכבי נוטים להשאירו בסגל ולא להשאיל אותו, כשספרופולוס בונה עליו למשחקי הליגה. אלא שנכון לעכשיו, גם הוא וגם דורסי עדיין לא קיבלו את האזרחות הישראלית, ובמועדון עובדים על זה.

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
בונה על סנדי כהן למשחקי הליגה. ספרופולוס/דני מרון

5. הקפטן ישחק?

בזמן המגעים של כספי דובר בחלק מהדיווחים על כך שהוא אמור להתמנות לקפטן, אבל התפקיד נשאר בידיו של ג'ון דיברתולומאו, אולי השחקן האהוב ביותר על הקהל ביד אליהו בשנתיים האחרונות. אלא שהגארד ייכנס העונה לעמדה בה היו לא מעט קפטנים בעבר - ראש הקבוצה בטייטל, ואחד האחרונים ברוטציה.

אם דיברתולומאו התרגל בעונה שעברה להיות המושיע של הקבוצה במשחקים רבים, שבהם שותף במחצית השנייה בלבד, השנה הוא יצטרך להוכיח את עצמו מחדש בסיטואציה לא פשוטה - כשגם נייט וולטרס אמור לעלות מהספסל ונחשב לרכז הטבעי המוביל בקבוצה. סקוטי ווילבקין משחק לא מעט בעמדה מספר 1, וגם בריאנט ודורסי סומנו ככאלה שיכולים להשתלב כמובילי כדור בהרכבים מסוימים.

"לג'ונדי יהיו הדקות שלו", העריכו במכבי השבוע, "זה לא יהיה קל, ויכולות להיות סיטואציות לא נעימות, אבל בגדול גם המאמן וגם כל המערכת יודעים מה הוא יכול לתת. הוא עובד קשה, והעובדה שווילבקין לא נמצא במשחקי ההכנה תיתן לו שוב את הבמה להוכיח את עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully