וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הורה לעיריית באר שבע להגדיל את התמיכה בקבוצות כדורגל הנשים

בית המשפט דן בעתירה שהגישה קבוצת הנשים של הפועל באר שבע, נגד ההפליה בתקציבים שהקבוצה סובלת ממנה ביחס לקבוצת הגברים

כדורגל כללי. GettyImages
כדורגל כללי/GettyImages

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה לעירייה להגדיל את התמיכה בקבוצות כדורגל הנשים בעיר. השופט גד גדעון קיבל את עמדת האגודה לזכויות האזרח, לפיה "הקריטריונים המקובלים כיום מובילים למתן העדפה בתקצוב לקבוצות ותיקות יותר ופופולריות יותר באופן היוצר מעגל שוטה, שבמסגרתו הקבוצה הקטנה והפופולרית פחות מלכתחילה אינה מסוגלת להתחרות משום שכללי המשחק פועלים לרעתה".

בית המשפט דן בעתירה שהגישה קבוצת הנשים של הפועל באר שבע, נגד ההפליה בתקציבים שהקבוצה סובלת ממנה ביחס לקבוצת הגברים. האגודה לזכויות האזרח הצטרפה להליך כידידת בית משפט, והציגה בפני השופט גדעון כיצד למרות ההצהרות השונות בנושא, ההפליה התקציבית בספורט בין גברים לנשים מתקבעת ואף מעמיקה.

בבקשת האגודה הוסבר כי שיטות התקצוב הנוהגות כיום מיטיבות עם ענפי הספורט הגבריים, ועם אגודות הספורט הגבריות הוותיקות, באמצעות מתן משקל רב לקריטריונים המבוססים על פופולריות, דוגמת "רייטינג", "אהדת הציבור", "היקף חשיפת המותג" וכו'. לכך יש להוסיף את ההכנסות ממכירת כרטיסים ומינויים, הסכמי חסות ופרסום, הכנסות משידור המשחקים ועוד. מעבר לתבחינים, קבוצות הגברים נהנים מתמריצים רבים נוספים: מתן חסויות, תגמול על חשיפה תקשורתית ושיווק מוצרים.
השופט גדעון קבע בפסק הדין כי רשות מקומית נדרשת לנהוג בשוויון, וחובה זו חלה עליה גם לעניין תמיכה במוסדות בקבוצות ספורט. הוא גם אימץ את עמדת האגודה לפיה שיקולי רייטינג פועלים לרעת הקבוצות החלשות.

השופט קבע בפסק הדין כי בשל מגבלות תמיכה שהציבה העירייה, קבוצת הנשים קיבלה בפועל פחות תמיכה ממה שהגיע לה. הוא כתב עוד כי קבוצות הנשים סובלות מנחיתות מבנית מכיוון שהן אינן יכולות לגייס הכנסות בהיקפים דומים לקבוצות הגברים. "העיוות ההיסטורי משמר את המצב הקיים: תקצוב נמוך של גופים חלשים מבחינה כלכלית, הגורר פגיעה בהיקף הפעילות ורמתה".

השופט קבע כי על העירייה לפעול למתן העדפה מתקנת ולהגדיל את היקף התקציבים הניתנים לקבוצת הנשים. כמו כן, הוא הורה לעירייה לאפשר לקבוצת הנשים שימוש שווה באצטדיון טרנר, בכפוף לעמידה בתנאים הנדרשים לשימוש במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully