וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: ספרד עברה עוד מכשול, סין דמעה, סרביה הביסה ב-59 הפרש

לה רוחה ניצחה 63:73 את פורטו ריקו ועלתה לסיבוב השני, המארחת הפסידה 79:76 בהארכה לפולין, בייליצה הוביל את הסרבים עם 20 נקודות ב-67:126 מול הפיליפינים. סקולה עשה היסטוריה במדי ארגנטינה, גם רוסיה עלתה

עריכת וידאו: מתן חדד

מחזור המשחקים השני באליפות העולם יצא לדרך היום (שני) עם שמונה משחקים. במוקד עמד הקרב בין ספרד לפורטו ריקו, שהצליחה למתוח את לה רוחה אבל לא להפתיע. לואיס סקולה קשישא היסטוריה והוליך את ארגנטינה לניצחון על ניגריה, איטליה שייטה מול אנגולה וסרביה ניצחה בהפרש של 59 נקודות "בלבד" את הפיליפינים. הדרמה הגיעה מכיוון המארחת סין, שהפסידה בהארכה לפולין.

יי ג'יאנליאן שחקן נבחרת סין מול איי.ג'יי סלוטר שחקן נבחרת פולין. רויטרס
סין נותרה בדמעות. יי ז'יאנליאן מול איי.ג'יי סלוטר/רויטרס

בית א'

סין - פולין 79:76

מפגש המנצחות בבייג'ינג' סיפק אירוע די נדיר בשלב הבתים - משחק צמוד ודרמטי. המארחת כבר הובילה בפער דו ספרתי ברבע הראשון, אבל איבדה את כולו בשני וירדה להפסקה בפיגור. היתרון התחלף 12 פעמים, עד השלשה של רוי ז'או, שהעניק לסין 61:63, אלא שחמש שניות לסיום מתאוש פוניטקה חטף כדור בפיגור נקודה וניגש לקו העונשין עם אפשרות להעניק ניצחון לפולנים. הוא קלע רק אחת ושלח את המשחק להארכה, בה העצבים של פולין היו חזקים יותר ואילו הסינים נותרו בדמעות אחרי שתי החטאות מהקו של מינגווי סון. פוניטקה כיכב בשורות פולין עם 25 ו-9 ריבאונדים, איי.ג'יי סלוטר היה לצדו עם 22. יי ג'יאנליאן הצטיין אצל הסינים עם 24 ו-8 ריבאונדים.

ונצואלה - חוף השנהב 71:87

עוד בוואלה!

"משחק כמעט מושלם": כשסופו הטביע את ארה"ב

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת ארגנטינה עם לואיס סקולה. רויטרס
איזו קריירה מופלאה. סקולה חוגג/רויטרס

בית ב'

ניגריה - ארגנטינה 94:81

לאליפות הזו הגיעה ניגריה עם סגל מוכשר מהרגיל וציפיות להגיע לשלבי ההכרעה, אבל כעת היא מוצאת עצמה בצרות צרורות ובמאזן 2:0. האלביסלסטה, מנגד, שומרים על מאזן מושלם. המחצית הראשונה הלכה צמוד והסתיימה ב-43:43, כשבמהלכה הפך לואיס סקולה למלך הריבאונדים בתולדות אליפות העולם, ועקף את אנדרו גייז כדי להפוך לקלעי השני בטיבו בתולדות המונדובאסקט. רבע שלישי של 18:29 העניק לארגנטינה יתרון דו-ספרתי, עליו הצליחה לשמור עד הסיום. סקולה - בן ה-39, נזכיר - היה מעל כולם עם 23 ו-10 ריבאונדים, פטריק גרינו הוסיף 17 ופקונדו קמפאצו הוסיף ל-11 נקודותיו גם 8 אסיסטים. מנגד, 18 נקודות של ג'וש אוקוגי לא הושיעו את הניגרים, שסבלו מערב מסויט של אל פארוק אמינו (3 נקודות).

דרום קוריאה - רוסיה 87:73

גם הרוסים העפילו לסיבוב השני אחרי משחק די נוח מול הקוריאנים, שהצליחו אמנם להקטין לשלוש הפרש בסיום המחצית, אבל לא הובילו אפילו פעם אחת לאורך כל המשחק ואיבדו סיכוי במהלך הרבע השלישי. ויטלי פרידזון קלע 13 עבור רוסיה וכמוהו גם אנדריי וורונצביץ' שהוסיף 7 ריבאונדים. גונה רה קלע 19 למפסידה.

ריקי רוביו שחקן נבחרת ספרד מול דויד הוארטס שחקן נבחרת פורטו ריקו. רויטרס
ניהל את העניינים. ריקי רוביו/רויטרס

בית ג'

פורטו ריקו - ספרד 73:63

לה רוחה הגבילה אמנם את הכוכב היריב דויד הוארטס ל-7 נקודות בלבד, אבל בכל זאת נגררה למשחק צמוד שכמעט הסתיים בהפתעה. פורטו ריקו הובילה ברבע הראשון ב-6 הפרש, אבל לא מצאה פתרון לשליטה הספרדית בצבע (40 נקודות מתוך ה-73) ונקלעה לפיגור דו ספרתי במהלך הרבע השלישי. למרות ניסיונות של ג'אן קלאבל (13 נקודות) וגארי בראון (11) הניצחון הספרדי הובטח, גם אם לא היה מרשים למדי. מארק גאסול הוביל עם 19 נקודות, ריקי רוביו ניהל את העניינים עם 17 וגם קטף 8 ריבאונדים.

טוניסיה - איראן 67:79

ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה. רויטרס
סרביה עדיין במשחקי אימון. ניקולה יוקיץ'/רויטרס

בית ד'

איטליה - אנגולה 61:92

לאחר שדרסו את הפיליפינים, התפנו האזורי לחלק את הכוחות גם במשחקם השני בטורניר, כשאף שחקן לא קיבל יותר מ-23 דקות. זה לא מנע ממרקו בלינלי לצלוף 17 נקודות, ג'ף ברוקס (11 ריבאונדים), אוודו אבאס ודניאל האקט הוסיפו 11 נקודות כל אחד, דנילו גלינארי הסתפק ב-7. יאניק מוריירה הוליך את המפסידה עם 15 נקודות.

סרביה - הפיליפינים 67:126

אחרי ניצחון "צנוע" ב-46 הפרש על אנגולה, הסרבים התעלו על עצמם והתעללו ביריבים מהפיליפינים. בוגדן בוגדנוביץ' הוביל לבריחה מהירה ברבע הראשון, והפער גדל ל-27 נקודות בסיום המחצית. נמניה בייליצה ניצל את הגארבג' טיים המתמשך כדי לסיים עם 20 נקודות ואחריו היו עוד שישה בספרות כפולות, כולל בוגדנוביץ' עם 17 וניקולה יוקיץ' עם 11, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים (מתוך 37 של נבחרתו). ג'יימאר פרס קלע 16 עבור המפסידה. סרביה עלתה יחד עם איטליה ותתמודד מולה על ראשות הבית ביום רביעי.

שחקן נבחרת איטליה מרקו בלינלי מול נבחרת אנגולה. GettyImages
קלי קלות. מרקו בלינלי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully