וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניימאר הוא המפסיד הגדול": היום שאחרי נפילת העסקה

אחרי שהודיע לפ.ס.ז' וברצלונה על כוונתו להישאר, בפריס מנתחים כיצד יתפייס עם האוהדים, תוהים לגבי יחסיו עם ההנהלה, ובטוחים - יש לו משבר אמון גם עם ברצלונה. ההתרחשויות מאחורי הקלעים

מתוך הטוויטר של פבריציו רומאנו

בווידאו: אלכסיס סאנצ'ס מגיע לאינטר

אחרי הפרשה הארוכה והמייגעת, שהייתה גדושה בדיווחים סותרים, בטוויסטים ובספינים, ב"ל'אקיפ" הצרפתי מפרסמים הלילה (בין שבת לראשון) שניימאר השלים עם העובדה שהוא לא יעבור לברצלונה, והודיע למשפחתו שהוא החליט לסיים את העונה הקרובה במדי פריס סן ז'רמן.

על פי "ל'אקיפ" זו "סופה של אופרת הסבון שנמשכה כמעט חודשיים, אחרי שניימאר הבין שאין אפשרות להשלים את העסקה ולחזור לברצלונה, למרות המשא ומתן המייגע. ניימאר הודיע בשבת בלילה למשפחתו את ההחלטה שלו לקטוע את השיחות. הפמליה של חלוץ פריס סן ז'רמן, שכבר היה מוכן לשלם מכיסו 20 מיליון יורו על מנת להשלים את הפערים בין הצדדים, הודיעה לשני המועדונים על ההחלטה שלו - לסיים את העונה הנוכחית בפריס".

על פי רשת RMC הצרפתית, "הדרישות של פריס סן ז'רמן לא נפגשו עם אלו של ברצלונה אפילו לרגע", כשבארסה מסרבת לשלם 150 מיליון יורו, ופ.ס.ז' הודפת כל ניסיון של הקטלאנים להנדס עסקה בפחות כסף, גם עם "פיצוי" של יותר שחקנים. שלושת השחקנים שהיו אמורים לעשות את הדרך לפריס - ז'אן קלייר טודיבו, איבן ראקיטיץ' ועוסמאן דמבלה - כבר נתנו את הסכמתם העקרונית למהלך (דמבלה היה אמור לעבור בהשאלה עד תום העונה), אולם פ.ס.ז' התעקשה על דרישות כספיות גבוהות, והמנהל המקצועי לאונרדו לא שוכנע אפילו כשניימאר הציע לשלם 20 מיליון יורו מכיסו כדי להשלים את המעבר.

שחקן פריס סן ז'רמן ניימאר. GettyImages
איך תיראה העונה? ניימאר/GettyImages

כאמור, אתמול פורסם גם בספרד וגם בצרפת שניימאר הסכים לשלם מכיסו 20 מיליון יורו כדי לעזוב, בניסיון לגשר על הפערים בין הקבוצות. על פי הדיווחים, ברצלונה הציעה 130 מיליון יורו, את איוון ראקיטיץ' ואת ז'אן קלר טודיבו ואת עוסמן דמבלה בהשאלה לעונה כדי להביא את ניימאר. פריס סן ז'רמן דרשה 150 מיליון יורו במזומן. בנוסף, דמבלה (בניגוד לטודיבו וראקיטיץ') לא הביע נכונות לעזוב, בעוד שעל פי הדיווחים ברצלונה בהחלט רצתה לשלוח את הצרפתי, גם כי חשבה שדקות המשחק שלו יירדו בגלל הגעת ניימאר וגם בגלל שבקבוצה לא אוהבים את ההתנהלות שלו מחוץ למגרש.

כך או כך נדמה שגם לניימאר - כמו לרוב חובבי הכדורגל - נמאס מההתעסקות המייגעת בעתידו, והוא החליט לקטוע את הדיונים, וכעת, אם אכן יישאר, יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו אליו אוהדי פריס סן ז'רמן, שרבים מהם כבר מחו נגד הברזילאי וחוסר המחויבות שלו ושרקו לו בוז, ויהיה מעניין לראות את שיתוף הפעולה שלו עם קיליאן אמבפה, שלכאורה הייתה בין השניים מתיחות ומאבקי אגו שהובילו לרצונו של ניימאר לעזוב. כמו כן יהיה מעניין לראות איך תשפיע הפרשה על שחקני ברצלונה - טודיבו, ראקיטיץ' ודמבלה - שהבינו שהקבוצה סוחרת בהם ורוצה לשחרר אותם, למרות ההכחשות (כזכור, גם לגבי קוטיניו ברצלונה אמרה שאין לה כוונה לשחררו).

עם זאת, יש לציין שבעבר כבר נכתב לא פעם שהמגעים פוצצו, ומנגד נכתב כבר שהעסקה סוכמה, כך שאי אפשר לדעת מה יוליד יום עד סגירת החלון, אך ב"ל'אקיפ" טוענים שהפרשה נסתיימה. לבינתיים. לפחות עד הקיץ הבא.

עוד בוואלה!

ניימאר הציע לשלם מכיסו 20 מיליון יורו כדי להשלים את העסקה אך "לא יעבור לברצלונה"

לכתבה המלאה
אוהדי פריס סן ז'רמן נגד ניימאר. צילום מסך
איך הקהל יגיב? אוהדי פ.ס.ז' מניפים שלט בגנותו של ניימאר/צילום מסך

היום שאחרי

בצרפת ניתחו את השלכות ההחלטה של ניימאר, ותהו האם עדיין אפשר לפייס בינו לבין האוהדים. "האתגר החדש של ניימאר יהיה לזכות מחדש בליבו של הקהל, שמחה נגדו לא אחת בתקופה האחרונה", נכתב ב-RMC, וב"לה פריזיאן" טענו שהנסיעה המתוכננת שלו למיאמי כדי להשתתף במשחק הידידות של נבחרת ברזיל מול קולומביה נועד "להחזיר לו את החיוך ולהשכיח את הקיץ הכאוטי שעבר".

"ניימאר לא רוצה שתהיה לו תדמית שלילית בפריס", צוטט אחד ממקורביו ל"לה פריזיאן". "לכן הוא שמר על שתיקה גם כשברצלונה דרשה ממנו להודיע פומבית על רצונו לעזוב. מאחורי הקלעים, היה לו קשה לעזוב את פ.ס.ז'".

ב"לה פריזיאן" טענו ש"לא בכדי ניימאר פעל אך ורק מאחורי הקלעים בשבועות האחרונים. הוא ידע שהתרחיש שייאלץ להישאר בפריס סביר בהחלט, ולכן לא רצה 'לשרוף' את עצמו מול האוהדים והמועדון". יחד זאת, צוין כי ההצעה של ניימאר לממן מכיסו 20 מיליון יורו כדי לממש את המעבר לברצלונה נתפסה על ידי הנהלת פריס סן ז'רמן כ"אקט חסר כבוד", והם החליטו לסרב לו מכיוון שהאמינו שהוא לא חוקי.

ב"לה פריזיאן" אף טענו שניימאר הוא המפסיד הגדול מכל הפרשה. "הוא ימריא למיאמי עם לא מעט תהיות וספקות בראש. האם ברצלונה באמת עשתה הכל כדי להחתים אותו? האם הנהלת פ.ס.ז' באמת ניסתה להגיע להסכם אם ברצלונה, אותה שנאה במשך שנים? הוא בכלל לא בטוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully