וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בספרד שוב קוטלים את גריזמן: "משחקו הגרוע ביותר מאז הגיע לספרד"

האלופה לא מסתדרת על המגרש וגם בחדר ההלבשה. הצרפתי חטף את מרבית האש, ואלוורדה מגביר את השמועות על ראקיטיץ' ויש רק נקודת אור אחת

מתוך הטוויטר של ברצלונה

בווידאו: אנסו פאטי שחקן ברצלונה

"משבר בברצלונה" - כך הגדירו את מצבה של אלופת ספרד ב"אל מונדו דפורטיבו" הבוקר (ראשון), אחרי שאמש סיימה ב-2:2 עם אוסאסונה ונותרה עם ניצחון אחד בלבד בשלושת המחזורים הראשונים בליגה הספרדית. החיסרון של ליאונל מסי ולואיס סוארס משפיע לא רק על היכולת על כר הדשא, אלא מחלחל גם לחדר ההלבשה. על פי "מארקה", ישנה אווירה שלילית בין השחקנים בחדר ההלבשה, שנובעת בין היתר מכך שכמה וכמה שחקנים מתנדנדים ועתידם בקבוצה מעורפל.

"לכל אחד יש את הידעה שלו, אבל מבחינתי זה הזמן להתאחד ולהפוך את המצב", אמר ג'רארד פיקה בהתייחס לשמועות. "אני לא אומר שיש עצבים או מתיחות, אבל מאז סוף העונה שעברה יש כל מיני דעות בקבוצה - אצל השחקנים, אצל הצוות המקצועי, אצל ההנהלה. אנחנו צריכים להתאחד, כי השחקנים חייבים לקבל ביטחון".

אחד הגורמים השליליים בחדר ההלבשה - כך דווח - הוא איבן ראקיטיץ' שמתוסכל ממעמדו על רקע מאמצי השכנוע של ברצלונה להעבירו לפריס סן ז'רמן כחלק מעסקת ניימאר (שכנראה כבר לא תצא לפועל). הקשר הקרואטי סופסל אמש על ידי ארנסטו ואלוורדה, מה שרק הגביר את השמועות על האפשרות שיעזוב עד תום חלון ההעברות.

"כל אחד יכול להיות על הספסל בקבוצה שלנו. השוק לא משפיע על ההחלטות המקצועיות שלי", אמר ארנסטו ואלוורדה בתגובה לשאלה האם לא פתח עם ראקיטיץ' בשל עזיבתו המתקרבת. "אם אני חושב ששחקן מסוים ראוי לשחק, הוא ישחק. אם לא, אז לא. זה תלוי במשחק, תלוי ביריבה, תלוי בכושר של השחקן, אבל בשום פנים ואופן לא תלוי במצבו בשוק".

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה. GettyImages
לא מודאג. ג'רארד פיקה/GettyImages

מי שחטף את מרבית הביקורות בתקשורת הוא אנטואן גריזמן, ש"נראה כמו צל של כדורגלן שעולה 120 מיליון יורו", על פי "אס". "באותה קלות בה התעורר מול בטיס, הוא נעלם אתמול, עדיין מחפשים אותו מחוץ לאצטדיון". עד כמה חלש היה משחקו של גריזמן? מארק אנדרה טר סטגן נגע בכדור יותר ממנו. לשם השוואה, ברבע השעה הראשונה מול בטיס נגע החלוץ הצרפתי 23 פעמים. אמש, ב-90 דקות, נגע בו 22 פעמים בלבד - אחת פחות מאנסו פאטי בן ה-16, שנכנס במחצית.

"כעת יהיו לגריזמן שבועיים עד המשחק מול ולנסיה", נכתב ב"אס". "בטוח שמסי וסוארס יחזרו כבר. מהרגע הראשון של העונה, הוא בקושי התחבר עם מסי. מצד אחד יהיו סביבו שחקנים טובים יותר והוא לא יהיה איש המפתח, מצד שני הוא חייב לחזור ליכולת שהציג מול בטיס - אחד המשחקים החלשים ביותר שלו בספרד".

ב"מארקה" הסכימו, והתבססו על נתונים סטטיסטיים כדי לקבוע באופן חד משמעי: היה זה המשחק הגרוע ביותר של כוכב נבחרת צרפת בלה ליגה, וכל זה קרה דווקא בערב בו כל העיניים הופנו אליו, לאור היעדרותם הנמשכת של מסי, סוארס ועוסמאן דמבלה, ועל רקע השמועות על צירופו של ניימאר - מה שבסופו של דבר לא ייצא לפועל.

"גריזמן יורד ברמה מחוץ לקאמפ נואו", נכתב. "אתמול המנהיגות שלו אבדה, הוא נעלם לגמרי במשחק ואפילו לא איים על השער".

שחקן ברצלונה אנטואן גריזמן. GettyImages
שוב בקו האש. גריזמן/GettyImages

ארנסטו ואלוורדה היה ביקורתי מאוד. אלופת ספרד אמנם סבלה מחסרונם של ליאו מסי, לואיס סוארס ועוסמאן דמבלה ונקלעה לפיגור מוקדם משער נאה של רוברטו טורס בדקה השישית, אבל הפכה את התוצאה בדקה ה-54 משער של אנסו פאטי ומשער של ארתור (64), לפני שספגה שער נוסף (81) מפנדל של רוברטו טורס, שהשלים צמד.

"לא שיחקנו טוב בכלל, היינו נוראיים", אמר ואלוורדה. "במחצית הראשונה הם עלו ליתרון ולנו היה קשה לייצר מצבים. במחצית השנייה היינו טובים יותר, שלטנו במשחק ואפילו לקחנו את ההובלה אבל הם הצליחו להשוות עם הפנדל האבסורדי שהם קיבלו. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד נקודות במשחקים כאלה, אנחנו צריכים להיות יותר אקטיבים בהתקפה".

ג'רארד פיקה התייחס גם הוא לפנדל המאוחר שקיבלה אוססונה: "לדעתי זה לא פנדל. לא היה לי זמן להזיז את היד שלי, לא תפסתי יותר נפח מהרגיל, קפצתי בצורה טבעית".

הבלם התייחס גם כן לפתיחת העונה החלשה של האלופה: "כמובן שהיינו מעדיפים להיות עם תשע נקודות כרגע ויש לנו יותר בעיות מהמצופה, אבל אנחנו לא מודאגים. זו הולכת להיות עונה ארוכה מאוד והדבר שהכי חשוב הוא להישאר בעמדה טובה לקחת את האליפות במרץ ואפריל".

אנסו פאטי שחקן ברצלונה. GettyImages
רוצה לקחת את כל ההזדמנויות. אנסו פאטי/GettyImages

כובש שער השוויון אנסו פאטי הוא השם החם ביותר בברצלונה. אחרי הופעת בכורה מוצלחת בשבוע שעבר מול בטיס, השחקן הצעיר ממשיך להרשים. החלוץ הפך לכובש הצעיר ביותר של ברצלונה בליגה הספרדית הבכירה, עם שער ראשון בגיל 16 ו-304 ימים, רק שישה ימים אחרי שערך את הבכורה כמחליף מול בטיס.

הוא הכובש השלישי הכי צעיר בתולדות הליגה, אחרי פבריס אולנגה (מלאגה, בן 16 ו-98 ימים) ואיקר מוניאין (אתלטיק בילבאו, בן 16 ו-289 ימים). "כבוד גדול עבורי להיות הכובש הכי צעיר של ברצלונה", אמר פאטי. "אני מקווה שאוכל לכבוש עוד הרבה שערים עם החולצה הזו בעתיד. אעשה הכול כדי לקחת כל הזדמנות שתהיה לי".

בתקשורת הקטלאנית הגדירו אותו כ"נקודת האור של ברצלונה בשבועות הקשים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully