וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות העולם: ארה"ב פתחה עם 67:88 קליל על צ'כיה של ננו גינזבורג

הנבחרת של גרג פופוביץ' נהנתה במשחק הראשון, עם דאנק מהדהד, שלשות וחיוכים. ניצחון דרמטי לצרפת על גרמניה, יוון הציגה הגנת ברזל וטיילה מול מונטנגרו, ליטא הביסה ב-54 הפרש

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: עשרת הכוכבים הגדולים באליפות

מחזור הפתיחה של אליפות העולם בכדורסל נמשך היום (ראשון) עם שמונה משחקים נוספים כשבמוקד, איך לא, עלייתה הראשונה של נבחרת ארצות הברית לפרקט. האמריקאים לא התקשו להביס את צ'כיה של ננו גינזבורג, יאניס אנטטקומפו ויוון טיילו מול מונטנגרו ואילו ליטא התעללה בסנגל. במשחק השקול והאיכותי של היום, צרפת גברה בקושי על גרמניה.

דונובן מיטשל שחקן נבחרת ארה"ב. רויטרס
דאנק עצבני. דונובן מיטשל/רויטרס

בית ה'

צ'כיה - ארה"ב 88:67

אז האמריקאים אולי נראים פגיעים לאור הסגל הפחות נוצץ מבעבר ורשימת הנעדרים הארוכה, אבל לפחות במבחן הראשון שלהם הם עמדו ופתחו את אליפות העולם ברגל ימין. ננו גינזבורג, המאמן הישראלי של נבחרת צ'כיה, חסר את כוכבו הגדול יאן וסלי ובלעדיו לתומאש סטוראנסקי היה קשה למדי. הוא אמנם הוביל את נבחרתו עם 17 נקודות ו-5 אסיסטים, אבל לא מנע מארה"ב לשלוט לאורך כל המשחק ולנצח ללא קושי. דונובן מיטשל בלט עם 16 נקודות, האריסון בארנס קלע 14 וקמבה ווקר סיפק 13 ב-18 דקות, כש-11 מתוך 12 שחקני הסגל של גרג פופוביץ' גם קלעו.

ארה"ב פתחה עם החמישייה שהפכה קבועה לקראת תום משחקי ההכנה, ובה קמבה ווקר, דונובן מיטשל, ג'ייסון טייטום, האריסון בארנס ומיילס טרנר ונטלה את ההובלה, ריצת 0:9 מהירה הקפיצה את הצ'כים ל-7:11, אולם הרבע הראשון, בו שיתף פופוביץ' לא פחות מ-11 שחקנים, הסתיים ב-14:17 לאמריקאים. הבריחה הגיעה בתחילת הרבע השני, כשג'ייסון טייטום קבע 16:27. טייטום ובארנס כבר הגדילו את הפער ל-20:36, כשהצ'כים הצליחו מעט להקטין עם שלשה ואסיסטים של תומאש סטוראנסקי. 29:43 לאמריקאים בהפסקה.

למרות כמה מהלכים יפים של הצ'כים בראשות סטוראנסקי, ארה"ב רק הגדילה את הפער במהלך הרבע השלישי, כשכריס מידלטון הציב אותו על 20 הפרש. מידלטון צלף מבחוץ גם בפתיחת הרבע הרביעי ויחד עם בארנס השאיר את האמריקאים במרחק ביטחון. מיטשל סיפק את המהלך של המשחק ועם דאנק מהדהד קבע את יתרון השיא - 57:83. הצ'כים רק הצליחו להקטין מעט בדקות האחרונות.

טורקיה - יפן 67:86

הטורקים שהגיעו בסגל כמעט מלא לטורניר הזה הרשימו מאוד בהכנה כשהפסידו משחק אחד בלבד, ליוון, ואת היכולת הזו הם המשיכו גם מול היפנים החביבים, שאמנם הפתיעו את גרמניה לפני כשבוע אבל הפעם לא היוו יריב. רבע ראשון של 12:28 מצד הפייבוריטית העניק לה יתרון דו-ספרתי, עליו שמרה בקלילות עד הסיום. ארסן איליאסובה הוותיק הצטיין עם 17 נקודות ו-9 ריבאונדים, מליח מחמטוגלו הוסיף 17 משלו וג'די עוסמאן תרם 12 נקודות למנצחת, שחסרה את סקוטי ווילבקין הפצוע בידו. מנגד נעצר הכוכב הגדול רוי הצ'ימורה על 15 נקודות (3 מ-10 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, 15 היו גם לניק פצקאס.

דריק ווייט שחקני נבחרת ארה"ב. רויטרס
וי ראשון. דריק ווייט/רויטרס
דואוש בלבאי, נבחרת טורקיה חוגג. רויטרס
קלי קלות. בלבאי/רויטרס

בית ו'

יוון - מונטנגרו 60:85

הסגל החסר של ארצות הברית הפך את יוון וסרביה מועמדות ללכת עד הסוף, ואת יאניס אנטטוקומפו לשחקן הטוב ביותר בטורניר באופן חד-משמעי. אבל לפחות במשחק הראשון, הגריק פריק לא נזקק למאמץ יוצא דופן, שיחק רק 16 דקות והסתפק ב-10 נקודות בניצחון הקליל של יוון, שהציגה הגנת ברזל והחזיקה את מונטנגרו על 16 נקודות בלבד בהפסקה, בדרך ליתרון 16:42. יורגוס פרינטזיס הוביל עם 16 נקודות, יורגוס פפאיאניס הוסיף 15 והוריד 9 ריבאונדים, ויאניס בורוסיס תרם 12. ניקולה ווצ'ביץ' קלע 12 למפסידה, אבל לא סיפק פייט אמיתי בדו-קרב של שחקני ה-NBA.

ניו זילנד - ברזיל 102:94

יאניס אנטטוקומפו שחקן נבחרת יוון. רויטרס
ללא מאמץ מיוחד. יאניס אנטטקומפו/רויטרס

בית ז'

צרפת - גרמניה 74:78

המשחק המסקרן ביותר של היום השני גם היה הדרמטי והאיכותי מכולם. הצרפתים פתחו בבליץ אדיר, מנעו מדניס שרודר וחבריו לקלוע וסגרו את הרבע הראשון ב-4:16. היתרון גדל ל-18 בסיום המחצית, אבל לאחר ההפסקה קיבלנו גרמניה שונה לגמרי. הפער כבר צמח ל-24 נקודות בראשות אוון פורנייה המצוין, אלא שאז רובין בנצינג התחיל לצלוף שלשות, שרודר חטף וקלע והפער ירד לתשע בלבד. שרודר המשיך לנגוס בהפרש שירד לארבע בלבד, פורנמייה לקח את ההתקפה הצרפתית עליו ועוד החזיק את היתרון, אבל פאול ציפסר הקטין לשתיים בלבד כשנותרו שבע שניות לסיום. למרות זאת, פורנייה עמד בלחץ מהקו והבטיח את הניצחון עם שתיים מדויקות מתוך 26 נקודות שהיו לו במשחק. אמאת אמבאיי בלט עם 21 וארבע שלשות, כשבצד השני יוהאנס פויגטמן סיים עם 25 ושרודר עם 23.

הרפובליקה הדומיניקנית - ירדן 76:80

אוון פורנייה שחקן נבחרת צרפת. רויטרס
צרפת איבדה פער גדול, אבל הוא הבטיח את הניצחון. אוון פורנייה/רויטרס
שחקני נבחרת גרמניה מעל דניס שרודר. רויטרס
נפגע וחזר כמו גדול. דניס שרודר/רויטרס

בית ח'

קנדה - אוסטרליה 108:92

לו היו מופיעות השתיים בסגלים מלאים, ייתכן שהיה זה קרב בין שתי מתחרות פוטנציאליות על מדליה. בפועל, האוסטרלים שרשימת החיסורים שלהם קצת פחות ארוכה שלטו ברוב שלבי המשחק ובעיקר סיפקו תצוגה התקפית מרשימה. האוזיס פתחו פער של 17 נקודות במהלך הרבע השני, אבל קאמבק מרשים של הקנדים נתן להם יתרון ברבע השלישי. לצערם, זה היה הרגע שבו אוסטרליה שוב לחצה את דוושת הגז, ועם ריצת 2:16 בפתיחת הרבע האחרון נמנעה ממותחן בדקות הסיום.

מתיו דלאבדובה הוביל את רשימת הקלעים עם 24, אנדרו בוגוט שימש כסגנו עם 22 ו-9 ריבאונדים, אבל ג'ו אינגלס היה מעל כולם עם 13 נקודות, 10 אסיסטים ו-5 ריבאונדים. את הקנדים הובילו קם בירץ' (18 נקודות) וקורי ג'וזף (16).

סנגל - ליטא 101:47

עוד משחק חסר תחרותיות בפתיחת האליפות. הליטאים ברחו ל-10:27 בסיום הרבע הראשון ומשם פשוט טיילו עד לניצחון ב-54 נקודות הפרש. דאיניוס אדומאיטיס יכול היה לחלק דקות בין שחקניו, כשאף אחד מהליטאים לא שיחק יותר מ-22 דקות ושבעה קלעו בספרות כפולות. יונאס ולנצ'יונאס, דומנטאס סאבוניס ומנטאס קלנייטיס קלעו 13 כל אחד. הסנגלים האומללים אפילו לא הצליחו להגיע לרף 50 הנקודות, כשאיברהימה פיי, מוריס אנדור ובבקאר טורה הובילו עם 8 נקודות כל אחד.

שחקני נבחרת אוסטרליה חוגגים עם ג'ו אינגלס. רויטרס
שישה שחקנים בספרות כפולות. שחקני אוסטרליה חוגגים עם ג'ו אינגלס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully