וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתחרה האיראני הוזהר: "סוכני ביון הגיעו לאולם הג'ודו בטוקיו"

29.8.2019 / 11:25

משה פונטי חשף פרטים נוספים על סיפורו של האיראני סעיד מולאי, שהיה יכול לפגוש את מוקי בגמר: "רצה להמשיך להתחרות, ביקש מיו"ר איגוד הג'ודו האיראני שישמרו על משפחתו". וגם: במצרים מסבירים למה לא לחצו יד למוקי

באדיבות משרד ראש הממשלה

הדרך למדליית הזהב של שגיא מוקי באליפות העולם בג'ודו עברה דרך כמה תקריות פוליטיות שאינן קשורות כלל לספורט. בחצי הגמר גבר מוקי על יריב מצרי, מוחמד עבדלאל, שבסיום הקרב סירב ללחוץ את ידו, ונדמה כי מניעים פוליטיים מנעו מפגש עם יריב איראני בגמר האליפות.

בראיון לגלי צה"ל הבוקר (חמישי) חשף יושב ראש האיגוד משה פונטי פרטים נוספים על דרכו של המתמודד האיראני. כזכור, האיראני שובץ לחצי הגמר השני במשקל של יד 81 ק"ג, ועשוי היה לפגוש את מוקי הישראלי בגמר. כמו כן, כך או כך עשוי היה לעמוד לצדו בפודיום. האיראנים, כידוע, מחרימים באופן מסורתי את המפגשים מול יריבים ישראלים, ולפני הקרב דווח בטוקיו שהאיראני "סובל מכאב ראש" ולכן לא יתייצב לחצי הגמר שלו ויפרוש מהתחרות. בסופו של דבר הוא התייצב לחצי הגמר, ללא המאמן שלו, והפסיד. על פי פונטי, "כשעה לפני חצאי הגמר נודע לנו שהאיראני סעיד מולאי מתכוון להמשיך ולהתחרות, גם במחיר שיצטרך להתמודד מול שגיא מוקי בגמר, ונודע לנו שהוא אמר ליו"ר איגוד הג'ודו האיראני שהוא מבקש שישמרו על המשפחה שלו".

סעיד מולאי לוחם ג'ודו איראני. רויטרס
רצה להמשיך להתחרות. סעיד מולאי/רויטרס

פונטי המשיך ואמר: "ממה שאנחנו מבינים, תוך זמן קצר הגיעו גם סוכני ביון אליו הביתה באיראן וגם הגיעו גורמי ביון לאולם הג'ודו כאן בטוקיו והזהירו אותו. אני לא יודע מה היה שם, אבל בסופו של דבר הוא הפסיד את שני הקרבות. גם לא עלה לגמר מול שגיא וגם לא הגיע לפודיום". בעבר מולאי כבר הביע רמז שהוא מתוסכל מהעובדה שהוא מוגבל בתחרויות בגלל שיקולים פוליטיים, והעביר ביקורת מרומזת.

עוד בוואלה!

שגיא מוקי בראיון מיוחד: "הלכתי מחוץ לאולם והדמעות זלגו מהעיניים"

לכתבה המלאה
ג'ודו: המצרי מוחמד עבדלאל מסרב ללחוץ את ידו של שגיא מוקי. צילום מסך
המצרי חומק. מוקי/צילום מסך

כמו כן, נציגי איגוד הג'ודו המצרי ניסו להסביר מדוע הג'ודוקא המקומי לא לחץ את ידו של מוקי. מרזוק עלי, סגן נשיא האיגוד וראש המשלחת המצרית ליפן, אמר כי "עוול שרירותי עומד מאחורי הפסדו של מוחמד עבדלאל". לטענת עלי, "הישראלי היה צריך להיות מורחק. זה לא קרה, מה שהביא את המצרי לא ללחוץ את ידו בסיום". המצרים טענו שמוקי אמור היה לספוג שלושה עונשי אזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully