וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיא מוקי: "רגע מיוחד עבורי ועבור המדינה. שמח שהכול התחבר"

28.8.2019 / 18:13

אלוף העולם הטרי מסמן את המטרה הבאה: "יש לי שנה להתכונן כדי להגשים את החלום האולימפי". על המצרי: "צר לי לראות את זה". סמדג'ה: "ב-1995 הפסדתי כאן בגמר, אז סגרתי מעגל עם שגיא"

צפו בשגיא מוקי מדבר אחרי הזכייה באליפות העולם במשקל עד 81 ק"ג/מערכת וואלה! NEWS

בווידאו: שגיא מוקי מדבר לאחר הזכייה באליפות העולם

שגיא מוקי הפך היום (רביעי) לגבר הישראלי הראשון שזוכה בתואר אלוף העולם בג'ודו. אחרי יכולת מרשימה באולם האולימפי בטוקיו, פחות משנה לפני האולימפיאדה, מוקי ניצח בגמר של קטגוריית המשקל עד 81 ק"ג את הבלגי מתיאס קאסה וקטף את מדליית הזהב שהיא גם המדליה העשירית של ישראל באליפויות העולם. "התקווה" נוגן בטוקיו והג'ודוקא הישראלי, שזכה לפני כן באליפות אירופה ומעולם לא השיג מדליה באליפות עולם עד היום, דמע על הפודיום.

שגיא מוקי, אלוף העולם ג'ודו. GettyImages
"אני אלוף העולם הראשון מישראל". שגיא מוקי/GettyImages

במסיבת העיתונאים בטוקיו אמר מוקי: "אני מאוד שמח, אני מאושר שהכול התחבר לי היום. אני אלוף העולם הראשון מישראל, אז זה רגע מיוחד עבורי ועבור המדינה שלי. התואר הזה מעלה את הציפיות לקראת האולימפיאדה, אז יש לי שנה אחת כדי להתרכז ולהתאמן כמו שצריך ולהגשים את החלום שנותר לי. נכין את הגוף, נכין את הראש ואנחנו בדרך לשם".

עוד אמר: "היה יום לא פשוט. זה אולי הלך חלק בקרבות, אבל כל הכנה לכל קרב היא מתישה וקשה מנטלית. אני שמח שהצלחתי לסיים את היום הזה בצורה הכי מתוקה שאפשר. הקרבתי הרבה, ויתרתי על אליפות אירופה שהיא תחרות מטרה כדי להגיע יותר מוכן לכאן. כל ההקרבה הזאת השתלמה. זה דבר כל כך מתוק, וזה עושה את זה עוד יותר מתוק ומאושר".

על המצרי שסירב ללחוץ את ידו אחרי חצי הגמר: "צר לי לראות את זה. אני שמח שהראיתי את הפנים היפות של ישראל. לא משנה מי מתחרה מולי, צריך לסיים עם לחיצת יד. על זה הג'ודו מושתת. אלו הערכים שחונכתי עליהם ואמשיך בדרך הזו".

עוד בוואלה!

שגיא מוקי הזיל דמעה על הפודיום, הנשיא ריבלין בירך: "הלב של כולנו מתרחב מול הפסגות שאתה כובש"

לכתבה המלאה
שגיא מוקי על הפודיום, מחזיק מדליית זהב, אליפות העולם בג'ודו, פלייר. רויטרס
"כל ההקרבה השתלמה". שגיא מוקי/רויטרס

המאמן אורן סמדג'ה אמר: "באנו כדי לעשות את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב. ב-1995 התחרתי פה באליפות העולם והפסדתי בגמר ביפן. היום אני סוגר פה מעגל עם שגיא ועם מדליית הזהב. אנחנו עם הפנים קדימה ללי קוכמן, פיטר פלצ'יק ואורי ששון. זה הזמן להודות לאיגוד הג'ודו וכל הספונסרים שתומכים ונמצאים איתנו כל יום וכל שעה. זו היסטוריה למדינת ישראל, אני גאה באופן אישי. זה אחד ההישגים הגדולים ביותר בספורט הישראלי ונזכור אותו הרבה זמן. העובדה שזה נעשה בצורה מאוד נחושה, מדויקת ובוגרת, זה מעיד על האופי של הספורטאי. אני אוהב את המדינה, תמיד אהבתי אותה וכיף לי לעמוד ככה ולעשות את המקסימום עבור ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully