וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיא מוקי הזיל דמעה על הפודיום, הנשיא ריבלין בירך: "הלב של כולנו מתרחב מול הפסגות שאתה כובש"

28.8.2019 / 15:16

אחרי הזכייה של שגיא מוקי באליפות העולם, הג'ודוקא זכה לברכות, מנתניהו ולפיד ועד ברקת. מירי רגב עקצה: "צר לי על כאב הראש של האיראני"

באדיבות משרד ראש הממשלה

פחות משנה לפני אולימפיאדת טוקיו, שגיא מוקי זכה היום (רביעי) במדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, הביא מדליה ראשונה לישראל בתחרות היוקרתית, וכמובן זכה לברכות מכל עבר. מוקי, אלוף אירופה, השלים יום נהדר, גדוש בדרמות, שבסיומו גבר על קאסה הבלגי בגמר על מנת לחגוג על פסגת הפודיום לצלילי "התקווה", באולם שבו יתקיימו תחרויות הג'ודו בקיץ הבא במשחקים האולימפיים טוקיו 2020. מוקי לא יכול היה להסתיר את התרגשותו, ונראה דומע על הפודיום, כפי שהיה על המזרן אחרי הניצחון הגדול. בעקבות הזכייה, מוקי יקבל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל וממשרד התרבות והספורט 150 אלף שקל, שחצי מהם יילכו למאמנו.

"היה יום לא פשוט", אמר מוקי לאחר מכן. "זה אולי הלך חלק בקרבות, אבל כל הכנה לכל קרב היא מתישה וקשה מנטלית. אני שמח שהצלחתי לסיים את היום הזה בצורה הכי מתוקה שאפשר. הקרבתי הרבה, ויתרתי על אליפות אירופה שהיא תחרות מטרה כדי להגיע יותר מוכן לכאן. כל ההקרבה הזאת השתלמה. זה דבר כל כך מתוק, וזה עושה את זה עוד יותר מתוק ומאושר".

על המצרי שסירב ללחוץ את ידו: "צר לי לראות את זה. אני שמח שהראיתי את הפנים היפות של ישראל. לא משנה מי מתחרה מולי, צריך לסיים עם לחיצת יד. על זה הג'ודו מושתת. אלו הערכים שחונכתי עליהם ואמשיך בדרך הזו".

הנשיא ראובן ריבלין בירך את האלוף הטרי: "שגיא שלנו אלוף העולם! הלב של כולנו מתרחב מול הפסגות שאתה כובש פעם אחר פעם. אתה מלמד אותנו איך מטפסים אל הניצחון בדרך ארץ, בעבודה קשה, בלב פתוח וביד מושטת לשלום, תמיד, תמיד מושטת. ברכות לך יקירנו על מדליית הזהב, ותודה לך על הגאווה הישראלית שאתה מעניק לנו". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר לברך את מוקי: "הבאת הרבה כבוד וגאווה לכולנו".

עוד בוואלה!

ג'ודו: שגיא מוקי זכה במדליית הזהב באליפות העולם בטוקיו

לכתבה המלאה
שגיא מוקי זוכה אליפות העולם ג'ודו. רויטרס
רגע בלתי נשכח. מוקי חוגג/רויטרס

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה: "ישששש! שגיא מוקי אלוף העולם אחרי יום קרבות מושלם בחזרה הגנרלית בטוקיו! שגיא שלנו מילא את כולנו שמחה וגאווה אחרי שהפגין יום מושלם והטלות איפון מרהיבות! שנה בדיוק לפני המשחקים האולימפיים, באולם המרכזי בו יתקיימו התחרויות באולימפיאדה, שגיא הוכיח שהוא נמצא בכושר שיא, גבר על יריביו והביא כבוד עצום עם הזכייה שלו במדליית הזהב.

"סירובו של הספורטאי המצרי ללחוץ את ידו של מוקי בחצי הגמר מקוממת מצערת ומאכזבת ואין לה עוד מקום על המזרון במקום שבו הספורט מחבר בין עמים, ההגינות היא ערך עליון וספורטאים הם מודל חיקוי לדור הצעיר. צר לי על 'כאב ראש' ממנו סובל הספורטאי האירני אני מקווה ששגיא הוא לא הסיבה.

"ברכות לאורן סמדג'ה, המאמן שיודע להביא את הספורטאים שלנו בכושר שיא לתחרויות הגדולות במאני-טיים, וליו"ר האיגוד, משה פונטי".

אורן סמדג'ה עצמו אמר: "אנחנו ממשיכים את מסורת ההישגים שלנו משנת 2014. שגיא נתן יום קרבות אדיר ובוגר. נבחרת הג'ודו רוצה לשבור כל הזמן את השיאים של עצמה".

חברת ביטוחי הנסיעות לחו"ל PassportCard המלווה את הג'ודוקא שגיא מוקי, בירכה את מוקי על הישגו: "מדובר בהישג מדהים לג'ודוקא המבטיח ולמדינת ישראל. נמשיך ללוות את שגיא מוקי בדרך לשיאים נוספים בראשם אולימפיאדת טוקיו 2020".

שגיא מוקי ג'ודוקא ישראלי עם מאמנו אורן  סמדג'ה. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
מוקי חוגג את הזכייה במדליית הזהב עם הדגל/אתר רשמי, איגוד הג'ודו
שגיא מוקי חוגג על מדליית הזהב אחרי זכה באליפות העולם ג'ודו. רויטרס
שגיא מוקי חוגג על מדליית הזהב אחרי זכה באליפות העולם ג'ודו/רויטרס
שגיא מוקי על הפודיום, מחזיק מדליית זהב, אליפות העולם בג'ודו, פלייר. רויטרס
דמעות וחיוכים. מוקי על הפודיום/רויטרס
GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully