וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכימיה בעייתית, הזמן קצר, והיריבות נושפות בעורף: הצרות של ארצות הברית

אחרי ההפסד הראשון זה 13 שנה: סוכנויות ההימורים נותנות צ'אנס לסרביה, יוון וספרד, האמריקאים מסמנים את נקודת התורפה וקולאנג'לו מודה: "נצטרך להתחבר תוך כדי תנועה". וגם: צפו בסל הניצחון של מייקל רול מול יפן

עריכת וידאו: מתן חדד

שישה ימים נותרו עד פתיחת אליפות העולם, וארצות הברית רחוקה מלהיות מוכנה. אמש (שבת) נחלו האמריקאים הפסד במשחק רשמי לראשונה מאז אליפות העולם ב-2006, כשנכנעו 98:94 לאוסטרליה במשחק ההכנה הלפני-אחרון, וסיפקו הוכחה נוספת לכך שהפעם, בניגוד לשנים עברו, הם לא בלתי מנוצחים.

למרות שההפסד קטע לאמריקאים רצף מדהים של 78 ניצחונות רצופים במשחקים רשמיים, הם סירבו להתרגש בסיום. "למשחק הזה אין שום משמעות, למען האמת", טען דונובן מיטשל, למרות ש-52 אלף הצופים שמילאו את היציעים במלבורן - שיא כל הזמנים למשחק כדורסל באוסטרליה - יחלקו עליו. "ברור שתמיד כואב להפסיד, אבל מבחינתו זה יותר חוויה לימודית מאשר אכזבה אמיתית. זה קו המחשבה שלנו. אם נחשוב על זה בתור הפסד אמיתי, אנחנו עלולים להיסחף במחשבות".

למעשה זה לא היה ההפסד היחיד של האמריקאים בהכנה. במשחק מקוצר ולא רשמי מול קבוצה של שחקני ג'י-ליג, הנבחרת של פופוביץ' הובסה 35:17, וגם דעת הקהל משתנה בהתאם: בסוכנויות ההימורים אמנם עדיין מחשיבים את ארצות הברית כפייבוריטית, אבל אחרי ההפסד אמש היחס שלה ירד, וסרביה, יוון וספרד התקרבו.

קמבה ווקר, נבחרת ארצות הברית. GettyImages
עדיין לא מחוברים. ווקר, טרנר וטייטום אמש/GettyImages

כך או כך, השחקנים האמריקאים יישרו קו עם האמירות של דונובן מיטשל. "ההפסד הזה יכול דווקא לשרת אותנו, יכול להיות שהוא טוב לנו", טען קמבה ווקר. "אנחנו עדיין מתחברים, וקשיים כאלה יכולים רק לחבר אותנו עוד יותר. זה יהפוך אותנו לצנועים יותר ויאפשר לנו לצמוח. החדשות הטובות הן שהדבר האמיתי יתחיל רק בסין".

אוסטרליה, נבחרת מגובשת עם גרעין שרץ יחדיו כבר כמה שנים טובות, חשפה את המגרעה הגדולה ביותר בסגל של ארצות הברית נכון לעכשיו: מלבד רשימת הנעדרים הארוכה, הסגל עדיין נטול כימיה, וחלקו הגדול מורכב משחקנים ללא שום ניסיון בינלאומי.

"אוסטרליה יריבה קשה מאוד. הם מכירים אחד את השני היטב, משחקים הרבה שנים ביחד, וזה היה מבחן טוב עבורנו. רצינו לפגוש בכוונה את הנבחרות הכי טובות והכי מחוברות במשחקי ההכנה, ולקחנו בחשבון שעלולים להיות הפסדים. רצף הניצחונות לא העסיק אותנו", הסביר מנהל הנבחרת ג'רי קולאנג'לו. "החבר'ה שלנו עדיין צריכים להרגיש בנוח אחד עם השני. אנחנו עדיין לא שם, למעשה יש לנו עדיין דרך ארוכה עד שנגיע לשם. יכול להיות שנצטרך להתחבר תוך כדי תנועה", הודה.

גם דונובן מיטשל הודה ש"יש לנו זמן קצר מאוד כדי להתחבר, אבל אין לנו ברירה אחרת. אנחנו חייבים למצוא דרך לעשות את זה, ואסור לתרץ תירוצים. אי אפשר לומר 'אה, הפסדנו כי מעולם לא שיחקנו יחד', כי לאף אחד לא אכפת. אנחנו מוכרחים להיות מוכנים".

עוד בוואלה!

יש סיבה לדאגה לקראת המונדובאסקט? ארצות הברית הפסידה באוסטרליה

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת ארצות הברית גרג פופוביץ'. GettyImages
איך מייצרים כימיה בשישה ימים? פופוביץ'/GettyImages

הסגל המלא של ארצות הברית

גארדים: קמבה ווקר, דונובן מיטשל, מרכוס סמארט, דרק ווייט

פורוורדים: הריסון בארנס, ג'יילן בראון, ג'ייסון טייטום, כריס מידלטון, ג'ו האריס

סנטרים: ברוק לופז, מייסון פלאמלי, מיילס טרנר

צפו בסל הניצחון של רול

עוד בהכנות לאליפות העולם: מייקל רול, שמשחק בנבחרת טוניסיה, קלע סל ניצחון שקבע 76:78 על יפן. היפנים חסרו את הכוכב העולה רוי האצ'ימורה, שקיבל מנוחה. רול סיים את המשחק עם 19 נקודות, נקודה אחת פחות מחברו לנבחרת סלאח מג'רי.

במשחק הכנה נוסף ניצחה צ'כיה 89:97 את דרום קוריאה. תומאש סטוראנסקי הצטיין עם 21 נקודות ו-6 אסיסטים.

צרפת ניצחה 80:82 בשיניים את איטליה בעיקר בזכות התעלות של אוון פורנייה, שקבע שיא נקודות אישי במדי הנבחרת עם 28 - 21 מהן במחצית השנייה. מרקו בלינלי הוביל את איטליה עם 20, דנילו גלינארי הוסיף 15 ואלסנדרו ג'נטילה המשיך להראות סימני חיים עם 14, אבל זה לא הספיק לאזורי.

ונצואלה הפתיעה את טורקיה וניצחה אותה 68:71. בדיעבד הניצחון הזה לא היה מפתיע מדי בהתחשב בעובדה שהטורקים שיחקו בלי סקוטי ווילבקין רכז מכבי תל אביב וארסן איליאסובה פורוורד מילווקי. ווילבקין סוחב פציעה קלה והוחלט לא לסכן אותו. בהיעדרם של השניים, ג'די עוסמאן בלט עם 33 נקודות, סמיח ארדן הוסיף 18 ומליח מחמטוגלו הוסיף 9 שלא הספיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully