וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ויינטרוב: "העיתונאים אוהבים להיכנס לי לכיס, לא שואל אתכם"

הטניסאי הישראלי שהובס 6:0, 6:0 ב-40 דקות כתב פוסט בפייסבוק: "אני לא מרגיש את רגל שמאל, אמרו לי שאולי לא אוכל ללכת יותר"

אמיר ויינטרוב טניסאי ישראלי. רויטרס
כועס מאוד, אמיר ויינטרוב/רויטרס

אמיר ויינטרוב הובס הלילה (בין שני לשלישי) 6:0, 6:0 על ידי ביורן פרטנג'לו האמריקאי (119 בעולם) בתוך 41 דקות בלבד בסיבוב הראשון של טורניר ווינסטון סיילם. זה היה המשחק השלישי של הישראלי בן ה-32 השנה אחרי שבראשון הובס 6:3, 6:1 על ידי לוקאש רוסול הצ'כי ב-44 דקות במוקדמות רולאן גארוס ובשני הוא נוצח 6:1, 6:1 על ידי נואה רובין ב-43 דקות רק לאחרונה במוקדמות טורניר ניופורט.

ויינטרוב משתמש בדירוג מוגן שניתן לשחקנים בסבב במקרה של פציעה ממושכת ומאפשר להם להיכנס לטורנירים בהתבסס על הדירוג הקודם שלהם. חשוב לציין שטניסאים רבים ספגו קנסות כבדים בחודשים ובשנים האחרונות על מה שהוגדר כ"חוסר מאמץ" או עלייה למשחק כשהם לא כשירים ב-100% רק על מנת לאסוף את הפרס הכספי. מישה זברב הגרמני נקנס על כל סכום הזכייה בסיבוב הראשון באליפות אוסטרליה אשתקד, אותו דבר קרה גם לברנרד טומיץ' בווימבלדון השנה וגם אנה טטישווילי ספגה קנס זהה אחרי תבוסה בסיבוב הראשון ברולאן גארוס. למרות זאת, האמריקאית ערערה (ובין היתר עורכי דינה ציינו את המקרה של ויינטרוב במוקדמות רולאן גארוס) והפרס הכספי הוחזר לה.

הערב ויינטרוב העלה פוסט זועם בפייסבוק, בו תקף את כל מי שדיבר או כתב על ההפסדים שלו. "שלום לכולם, אני בדרך כלל לא מגיב או בכלל קורא את הטוקבקים של אנשים. אבל האמת שאהבתי לקרוא את הטוקבקים שלכם גם הטובים וגם הרעים וזכותכם לחשוב כרצונכם.. אבל אתן לכם נקודת מבט טיפה שונה שתעשה לכם סדר. אולי תסכימו איתה ואולי לא וזאת זכותכם. לפני שנתיים, ב-2 בפברואר 2017 נפצעתי בגביע דייויס מול פורטוגל כששיחקתי עבור מדינת ישראל, אותה הייתה לי זכות גדולה לייצג במשך השנים".

"נפצעתי בגב עם שתי פריצות דיסק קשות ועברתי ניתוח בגלל זה ואמרו לי שאולי לא אוכל ללכת יותר בחיי. אני אחסוך לכם את השיקום ואת העלויות שלו ועצם העובדה שלא עבדתי במשך שנתיים וכל שאר ההוצאות וכל דבר אחר. אף אחד לא היה שם בזמן הזה או אפילו טרח לשאול לשלומי או כל דבר אחר שזה גם בסדר.. פתאום היום כולם קופצים לראות כמה אני מרוויח ועיתונאים כותבים סכומים נכונים תאורטית, אבל לא מדויקים ורחוקים מאוד מהמציאות. כותבים שהפסדתי והרווחתי 4,000 דולר, וואוו.

"בואו נתחיל מזה שהייתי אמור לשחק פה (בווינסטון סיילם) מוקדמות בכלל שזה 920 דולר ויש פה 34 אחוזי מס שיורד על המקום עוד לפני שהעברת הכסף מגיעה לחשבון הבנק שלי בארץ. זה 30 אחוז מס בארצות הברית ועוד 4 אחוז למי שלא תושב צפון קרוליינה. קרה קטע מטורף והזוי מכל בחינה אפשרית. הייתי פה ביום חמישי והייתי רביעית מחוץ למוקדמות ו-30 בתור להגרלה הראשית. לא העליתי על דעתי בתרחיש הכי פרוע שיתקשרו אליי ביום שישי ב-18:00 כשהמשחקים בשבת בבוקר ויגידו לי שנכנסתי להגרלה הראשית כי הרבה פרשו בגלל אליפות ארצות הברית. פוקס מטורף שבכלל לא היה בתכניות כי הייתי אמור לשחק במוקדמות.

"אם העיתונאים היו עושים קצת שיעורי בית, הם היו רואים שלפני פחות מחודש הייתי גם בניופורט וקיבלתי שם 1,400 דולר לפני 30 אחוז מס אמריקאי פלוס טיסות, מלון ואוכל ככה שהפסדתי שם כסף וגם שם חטפתי בראש דרך אגב. כמה שבועות לפני כן הייתי בטורניר ATP מסבב ה-250 בהרטנגבוש בהולנד ולא נכנסתי למוקדמות. הייתי צריך עוד פרישה אחת כדי להיכנס ושילמתי שם טיסה, מלון ואוכל וגם לא קיבלתי אגורה. אז כן, יצא פוקס מטורף ולא מתוכנן שנכנסתי פה. אני לא יודע איך זה קרה, אבל אני די בטוח שזה לא יקרה שוב".

עוד בוואלה!

44 דקות ברולאן גארוס תמורת 7,000 יורו: הקאמבק ההזוי של אמיר ויינטרוב

לכתבה המלאה
אמיר ויינטרוב טניסאי ישראלי. רויטרס
"עכשיו למה אני משחק אם אני חוטף בראש כל הזמן. בשבילי עצם היותי על המגרש זה ניצחון. עד לא מזמן לא ידעו אם אני אלך כמו בנאדם רגיל שוב. כן, יש את עניין הדירוג המוגן, אבל אם לא הייתי נפצע הייתי נכנס לכל התחרויות האלה גם ככה". ויינטרוב/רויטרס

"עכשיו למה אני משחק אם אני חוטף בראש כל הזמן. בשבילי עצם היותי על המגרש זה ניצחון. עד לא מזמן לא ידעו אם אני אלך כמו בנאדם רגיל שוב. כן, יש את עניין הדירוג המוגן, אבל אם לא הייתי נפצע הייתי נכנס לכל התחרויות האלה גם ככה. טניס זה אהבת חיי, תמידה הייתה ותמיד תהיה. מאז ומתמיד אהבתי למקצוע הייתה אינסופית. אני לא יודע איך להסביר לכם את ההרגשה של העלייה למגרש בתחרות גדולה, את הלחץ שלפני, את ההתרגשות ואת הבקהנד ווינר האולי אחד שאני מצליח לעשות היום במגרש.

"אין יותר מאוכזב ממני להפסיד 6:0, 6:0 וכל המשחק נלחמתי להוציא משחקון אחד. זה גם תסכול וגם פאדיחות וגם כל דבר אחר שתרצו להגיד. זה ללא ספק חומר צהוב מאוד לעיתונאים שכל כך אוהבים להיכנס לי לכיס בכל פעם מחדש כשמתאים להם, אבל כשאני משחק בתחרויות ומפסיד כסף הם נעלמים. יש לי 12 תחרויות בדירוג מוגן ולא אשחק בכולן כי, לא כי אני לא רוצה, לא כי אני שואל אתכם ולא כי כלום. הגוף שלי לא נותן לי. אני לא מרגיש את רגל שמאל, אין לי תחושה באצבעות רגל שמאל. יש לי הקרנות לכל אורך רגל שמאל.

"לא צריך את הרחמים או כל דבר אחר מאף אחד. אני אחיה ואטפל בעצמי כל חיי ואחיה הכי טוב שאני יכול. אני לא משחק בשביל הכסף, צאו מזה. זו ממש לא המטרה ובסך הכול אם אני מחשב את ניופורט, הרטנגבוש ו-ווינסטון סיילם, נראה שאני בכלל בהפסד. המקום היחיד שאני ברווח קטן הוא רולאן גארוס. אני לא טס בשביל הכסף. כל תחרות שאטוס אליה, אפסיד כסף כי זה לא יכסה את ההוצאות. שוב, במקרה של פוקס מטורף נכנסתי כאן להגרלה הראשית, מי בכלל דמיין את זה?

אמיר ויינטרוב. ברני ארדוב
"אני עם אישה ושני ילדים קטנים בבית. אני מקבל תמיכה מבת הזוג המדהימה שלי, שנותנת לי לטוס ולהמשיך להחזיק את החלום חי לעוד מעט זמן כי לא יהיה עוד הרבה. היא יודעת שאני טס להפסיד כסף ועדיין תומכת בי, אין כמוהה. אני יכול להבטיח לכם דבר אחד, שלמרות שהפסדתי אתמול 6:0, 6:0 נתתי את הנשמה על המגרש". ויינטרוב/ברני ארדוב

"טסתי לכאן בידיעה שאני הולך להפסיד כסף כי סיבוב ראשון במוקדמות שווה 920 דולר לפני מס. אתם יכולים להמשיך לכתוב כרצונכם ולשפוט אותי כרצונכם. המטרה שלי היא לשחק עוד 3-2 תחרויות ולסיים באוסטרליה בשנה הבאה. אני מבין אתכם שאתם חושבים שזאת בושה שאני מפסיד ככה, אני מבין את המצב הרעוע בטניס הישראלי כרגע והרצון שלכם לשחק חדש שיפרוץ. אבל בשבילי, 50 הדקות האלה על המגרש זה ניצחון עצמי ענק בשבילי על הסבל והכאבים שעברתי בשנתיים האחרונות. האושר של הבקהנד ווינר אולי היחיד במשחק, החיוך שזה מעלה לי על הפנים, אין מאושר ממני.

"אני עם אישה ושני ילדים קטנים בבית. אני מקבל תמיכה מבת הזוג המדהימה שלי, שנותנת לי לטוס ולהמשיך להחזיק את החלום חי לעוד מעט זמן כי לא יהיה עוד הרבה. היא יודעת שאני טס להפסיד כסף ועדיין תומכת בי, אין כמוהה. אני יכול להבטיח לכם דבר אחד, שלמרות שהפסדתי אתמול 6:0, 6:0 נתתי את הנשמה על המגרש. כמה שזה עצוב לומר שזה המצב, זה המצב. אני יכול להבטיח לכם שגם בפעם הבאה שאשחק, אם אשחק, אתן את הנשמה ללא קשר לתוצאה כי תמיד נתתי ותמיד אתן גם אם וכנראה שזה לא יספיק להרבה. אני יודע שאני לא חייב לאף אחד דין וחשבון ועדיין אני רוצה להתנצל בפני מי שפגע בו או הפריע לו שעשיתי 3,950 דולר לפני מיסים, טיסות, אוכל ומלון".

* גם יוליה גלושקו לא תשתתף בשלבים המכריעים של אליפות ארצות הברית, אחרי שהודחה היום בסיבוב המוקדמות הראשון עם הפסד 5:7, 6:3, 6:2 לקתרינה זבאצקה האוקראינית (127 בעולם) תוך שעתיים ו-27 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully