וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאק הי לי הפך לחירש הראשון שמנצח בסבב: "צחקו עליי, אבל הראיתי לכולם"

הקוריאני גבר 6:7 (4), 1:6 על לאקסונן בווינסטון סיילם: "לקויי השמיעה, אל תיתנו שיפגעו בכם". אביה של אניסימובה מת באופן פתאומי, היא לא תשחק באליפות ארה"ב

AP

דאק הי לי הקוריאני קבע הלילה (בין שני לשלישי) היסטוריה. הקוריאני בן ה-21, שסובל מחירשות, שיחק לראשונה בהגרלה הראשית של טורניר ATP והפך לחירש הראשון בהיסטוריה שאפילו מנצח במשחק כשגבר 6:7 (4), 1:6 על הנרי לאקסונן השוויצרי (120 בעולם) בסיבוב הראשון בווינסטון סיילם.

"אנשים צחקו עליי בגלל המגבלה שלי, אמרו לי שאני אף פעם לא אצליח לשחק", אמר המדורג 212 בעולם, "זה היה קשה מאוד, אבל החברים והמשפחה שלי עזרו לי להתגבר על זה. רציתי להראות לכולם שאני יכול לעשות את זה. המסר שלי לאנשים עם ליקויי שמיעה הוא שלא ייתנו שיפגעו בהם. אם אתה מנסה ועובד מספיק קשה, אתה יכול לעשות כל דבר".

שחקנים אחרים מהסבב שמחו מאוד עבור לי על הניצחון שהשיג. אנדי מארי אמר: "אם הייתי צריך לשחק עם אוזניות אפילו, זה היה קשה מאוד להבין את המהירות של הכדור, את הספין שמגיע מהמחבט של היריב. אנחנו משתמשים באוזניים שלנו המון בטניס. ברור שזה חיסרון משמעותי מאוד, אז הוא מצליח למרות זאת כי הוא עושה מאמץ אדיר".

דאק הי לי טניסאי קוריאני. AP
דאק הי לי אחרי הניצחון שלו הלילה/AP

טניס סנדגרן סיפר: "ניצחתי אותו לפני כמה שנים והוא הגיע אליי עם גוגל טרנסלייט אחרי המשחק ואמר: 'מה החולשות שלי'? בשביל בחור חירש שלא יודע אנגלית כל כך טוב, לעשות כזה דבר.. אני לא הייתי מסוגל. זה ממש מגניב. אתה לומד כל כך הרבה על היריב שלך לפי הקול. אם אתה לא יכול לשמוע אותו, אתה צריך להיות עם כישרון מטורף".

לי לא יודע את שפת הסימנים כי הוא למד לקרוא שפתיים בקוריאנית כשהיה ילד. למרות זאת, הדיבור שלו לא תמיד ברור אפילו לדוברי קוריאנית טבעיים. בראיון שלאחר המשחק מתנדב על הטורניר תרגם שאלות באנגלית לארוסתו סופין והיא העבירה אותן ללי. הוא ענה לסופין, שתרגמה לאנגלית.

בסיבוב הבא יפגוש לי יריב חזק מאוד בדמותו של הוברט הורקאץ' הפולני וינסה להפתיע אותו: "אני הולך להגיע למשחק עם אותה גישה, אני הולך לעשות את המיטב שלי ולראות מה יהיה".

* בתוך כך, ינקו טיפסרביץ' הודיע היום על פרישה. הסרבי בן -35, שדורג במקום השמיני בעולם בשיאו וזכה בארבעה טורנירים, העלה פוסט באיסטגרם בו כתב: "אלה היו 16 שנים נהדרות. אחרי הרבה חיפושים וחשיבה על מה חשוב לי בשלב הזה של החיים ומה גורם לי לאושר, החלטתי לפרוש מטניס. אני לא הולך לכתוב נאום קורע לב (עדיין), בו כולכם תבכו. נשאר לי עוד קצת טניס לשחק. חוץ מאליפות ארצות הברית ועוד כמה טורנירי ATP, הטורניר האחרון שלי יהיה גביע דייויס במדריד".

עוד בוואלה!

מסנן רעשים: לי דאק הי לא נותן לחירשות לפגוע בקריירה שלו

לכתבה המלאה
טניסאית אמריקאית אמנדה אניסימובה. רויטרס
טרגדיה קשה. אניסימובה/רויטרס

אמנדה אניסימובה בת ה-17, שהגיעה השנה לחצי הגמר ברולאן גארוס, חוותה טרגדיה גדולה כאשר התבשרה על מות אביה קונסטנטין באופן פתאומי ומפתיע. בשל האסון הזה שפקד אותה, אניסימובה לא תשתתף באליפות ארצות הברית הקרובה ולא תזכה להופיע בפני הקהל הביתי שלה. "איגוד הטניס האמריקאי ואליפות ארצות הברית שולחים את תנחומינו העמוקים והכנים ביותר לאמנדה אניסימובה על מות אביה קונסטנטין", נמסר בהודעה משותפת של שני הגופים האמורים.

"אנחנו מזועזעים ועצובים מאוד ממותו הפתאומי של אבינו", נמסר בהודעה מטעם משפחת אניסימובה, "אנחנו מעריכים את האהבה והתמיכה שאנחנו מקבלים בשעות הקשות האלה ומבקשים מכולם לכבד את הפרטיות שלנו. תודה רבה".

  • עוד באותו נושא:
  • דאק הי לי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully