וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלף האחרון: על הקיץ הסוער של תומר גינת והפועל תל אביב

20.8.2019 / 17:00

גראן קנאריה רדפה, לבלואה חיזרה, ואפילו מלאגה היתה בתמונה, אבל הפורוורד בחר להפוך לקפטן בדרייב אין. בצל ההאשמות של לימונד ומנקו, האדומים מרגישים שהשארתו למרות הכישלון אשתקד הצילה להם את הקיץ. אז מה יקרה בקיץ הבא כשגם מכבי תל אביב תיכנס לתמונה?

one

זה קרה שלושה ימים בלבד לתום אופציית היציאה של תומר גינת לאירופה שהייתה ב-1 ביולי. אחרי שניהל מגעים עם מספר קבוצות, נכנסה לפתע הקבוצה הגדולה ביותר שהביעה בו עניין עד אז - אוניקאחה מלאגה. האנדלוסים גיששו עם גינת וסוכנו, בהפועל תל אביב שידעו על ההצעה נכנסו ללחץ, אבל מעבר לגישוש לא קרה מעבר לזה.

ב-2 ביולי הכריזו בהפועל תל אביב כי גינת ממשיך לעונת 2019/20, במהלכה ירוויח כ-140 אלף דולר, וכתוצאה מעזיבתו של רביב לימונד הוא גם ישמש כקפטן. בצל המתקפות של לימונד ושל רפי מנקו על התנהלות המועדון לאחרונה, שלא היו קלות עבור האדומים, סיפרו בקבוצה: "ההישארות של תומר זה הניצחון המשמעותי הראשון שלנו העונה. הוא הנכס הכי חשוב שלנו בשנים האחרונות, ואף אחד לא ייתן לו ללכת גם בעונה הבאה בלי מאבק משמעותי".

תומר גינת הפועל תל אביב. לילך וייס רוזנברג
שקל בכובד ראש לעזוב. תומר גינת/לילך וייס רוזנברג

גינת פותח את העונה הרביעית שלו במדים האדומים. הוא חתם בפגרה שלפני עונת 2016/17 על חוזה לשלוש שנים, ואחרי שנה אחת פתח את חוזהו וחתם לשנה נוספת כשכל החוזה שודרג בצורה משמעותית. וכלל אופציית יציאה של גינת בתום עונת 2018/19 לאירופה בלבד, תמורת פיצוי של 50 אלף דולרים.

ככל שהעונה המאכזבת שעברה על הפועל תל אביב אשתקד הלכה והתקדמה, כך התחושה כי גינת עשוי לעזוב רק גברה, ובקבוצה ידעו שיתקשו לעמוד בדרכו אם תגיע ההצעה הנכונה מאירופה. וכך החל הקיץ הלחוץ של הפועל בגזרת גינת. שתי קבוצות היו חזק בתמונה - הראשונה והרצינית ביותר הייתה גראן קנאריה. הספרדים הגישו לגינת הצעה של למעלה מ-200 אלף יורו, ואף הגישו לו חוזה חתום, אך חוסר וודאות בכל הנוגע לנעשה בקבוצה, שאיבדה עם סיום העונה את מאמנה פדרו מרטינס, גרמו לו לחשוש מלקחת את ההצעה. הקבוצה השנייה הייתה מלבלואה מטרפולויטן הצרפתית, אך גם ההצעה משם לא הייתה מספיקה כדי למשוך את גינת. בנוסף למלאגה, גם סראגוסה הגישה הצעה - אבל ההחלטה הייתה מפתיעה - גינת נשאר בהפועל תל אביב.

"כנראה שלא כל כך רע בהפועל", אומר יו"ר האדומים רמי כהן, "תומר הוא בן אדם מיוחד, ולא כל בן אדם יודע לקחת ולעשות את השיקול ולקחת את הטוב מול הרע, הוא איש עם שכל, הוא מרגיש שטוב לו וזה המקום הנכון לו. הוא באמת מחובר להפועל. בתחילת הקיץ כולם אמרו שהוא עוזב, והספיק לי מבט אחד בעיניים שהוא אמר שאני אתקדם והכל כרגיל, והבנתי שהכל סגור. הפועל זה מקום טוב, וגם במקרים האחרים שהיו הקיץ, לא האנשים ברחו מהפועל, אנחנו החלטנו מסיבותינו לסיים את הקשר. תומר עושה את הדבר הנכון, הוא מקבל את מלוא הכבוד וההערכה, מגיע לו יותר ממה שהוא מקבל".

ולמרות התחושה של כהן, גינת באמת התלבט האם לעזוב ובשיחות עם מקורביו שקל בכובד את ראש ההצעות הרציניות שהוצגו מולו. הוא רצה לראות מה באמת נעשה בגזרת המאמן והשחקנים, וכשאריאל בית הלחמי, ששיתף איתו פעולה בנבחרת האולימפית, וחואקין שוכמן שנחשב לחבר טוב שלו, חתמו במועדון, גינת קיבל את ההחלטה להישאר.

עוד בוואלה!

רביב לימונד תובע את הפועל תל אביב על 400 אלף שקלים בבוררות

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת העתודה של ישראל אריאל בית הלחמי. ברני ארדוב
הגעתו שיכנעה את גינת להישאר. אריאל בית הלחמי/ברני ארדוב

מלבד הרצון לחזור לצמרת תחת בית הלחמי, אחת המטרות הגדולות של הפועל תל אביב לקראת העונה הקרובה תהיה לייצר קבוצה כמה שיותר טובה שתוכל לשדר מסר לגינת לעתיד. בקיץ הבא יוכלו גם הקבוצות הגדולות בישראל, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, להיכנס לתחרות עליו אחרי שבקיץ האחרון היו רק גישושים לא רשמיים משתי הקבוצות, כשהאחרונה עשויה להציע סכומים שהפועל תל אביב תתקשה להתמודד איתם.

"זה תלוי בנו וזה גם תלוי בו", טוען כהן. "הנאמנות שלו לא מוטלת בספק והוא ירצה להשאר, אבל חובת ההוכחה מוטלת עלינו. הוא רוצה להתקדם, ולא נעצור אותו לרגע. הוא רוצה לשחק בקבוצה תחרותית, במסגרת אירופית טובה ומגיע לו להתפרנס בהתאם לכישורים שלו. הוא ישמור לנו נאמנות עד גבול מסוים, אבל אם תגיע הצעה משנת גורלות מבחינתו אני אהיה זה שאלווה אותו לשדה ואאחל לו בהצלחה".

מצידו של גינת לא פוסלים שום דבר, אך אנשיו כבר העריכו הקיץ: "בישראל קשה לנו לראות את תומר משחק בקבוצה אחרת שהיא לא הפועל תל אביב. באירופה הכל פתוח, עכשיו כשנושא הפיצוי הכספי לא עומד על הפרק, והוא יהיה בן 26, זה גיל שצריך כבר לצאת ולעשות צעדים גם בגזרה האירופית. הדבר הכי חשוב זה להמשיך ולהתקדם ולהישאר בריא, ואז הדברים יסתדרו לבד".

  • עוד באותו נושא:
  • תומר גינת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully