וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הדאבור לסביליה: הליגה הספרדית פותחת עונה, חלק ב'

17.8.2019 / 13:00

מונצ'י ביצע מהפכה אדירה בסגל, והנציג הפעיל היחיד של הכדורגל הישראלי בחמש הליגות הבכירות ינסה לתת יד במסע של סביליה לעבר ליגת האלופות. וגם: המחלוקות בוולנסיה, ההשקעה של בטיס וההתרגשות הבאסקית הכפולה. המסע בין קבוצות לה ליגה נמשך עם המדורגות 4 עד 10

עריכה: מתן חדד

בווידאו: מונס דאבור לפני החתימה בסביליה בחודש ינואר

ולנסיה

העטלפים התגברו על פתיחת עונה צולעת ומלאת תוצאות תיקו והשיגו שוב את המקום הרביעי היוקרתי, אבל לא ממש נהנו בקיץ ונמצאים במצב של אי ודאות. המנכ"ל מתאו אלמאני היה על סף עזיבה בגלל חילוקי דעות עם הבעלים פיטר לים, והמאמן מרסלינו איים ללכת בעקבותיו. הלהבות הונמכו, אבל ההתעקשות של לים למכור את רודריגו לאתלטיקו מדריד לפני סיום החלון, בניגוד לעמדת המנכ"ל, עשויה לעורר את הנושא מחדש ולגרום לזעזוע מקצועי בוולנסיה.

המאמן

אחרי שניצח את ברצלונה בגמר הגביע והביא תואר בשנת ה-100 של המועדון, מרסלינו מתחיל עונה שלישית בוולנסיה עם ציפייה להתקדם עוד צעד, מעבר למקום הרביעי בליגה. אבל לשם כך הוא זקוק לחיזוק, וההתנהלות הנוכחית של הבעלים לא מסבה לו נחת, בלשון המעטה. המאמן בן ה-53 מתכוון להמשיך עם ה-4-4-2 שלו, שהיה תלוי לא מעט ביכולות של רודריגו, כך שהוא יצטרך למצוא מחליף בזמן הקרוב או לאלתר פתרון עד ינואר.

הסגל

ולנסיה התמקדה בחילופי שחקנים, כשהשוער יספר סילסן הגיע מברצלונה תמורת נטו, ומקסי גומס נרכש מסלטה ויגו על חשבון סנטי מינה שחזר לקבוצת נעוריו. מרסלינו דרש את ויקטור לגווארדיה מאלאבס כבלם וקיבל את אליקים מנגלה ממנצ'סטר סיטי, ביקש מגן שמאלי נוסף וקיבל את ז'אומה קוסטה מוויאריאל, ועדיין מחכה לראפיניה מברצלונה. אם רודריגו אכן יילך, תיווצר בעיה בהתקפה. דני פארחו, קרלוס סולר וגונסאלו גדש יובילו את הקישור.

רודריגו שחקן ולנסיה. GettyImages
עזיבה שלו עלולה לגרום לזעזוע בוולנסיה. רודריגו/GettyImages

חטאפה

עונת השיא של המועדון הצנוע מפרברי מדריד הסתיימה עם המקום החמישי, כשהכרטיס לליגת האלופות חמק מבין הידיים ממש במחזורי הסיום. חטאפה מיעטה לספוג בעונה שעברה (רק 35 שערי חובה, ההגנה השנייה בטיבה לצד ולנסיה) והפסידה רק שבע פעמים, כשבהתקפה נוצר חיבור מוצלח בין חורחה מולינה לחיימה מאטה (14 שערים כל אחד). העונה הזו נתנה למועדון ביטחון רב ובהנהלה החליטו לדאוג בכל הכוח להמשכיות. שחקני המפתח לא נמכרו, והמטרה היא שוב מקום בשיפולי הצמרת עם קריצה לאירופה. השאלה איך תדע להתמודד עם ריבוי המשחקים.

המאמן

גם אם לא קיבל את הפרס, חוסה בורדלאס היה מאמן העונה בלה ליגה ב-2018/19. ההצלחה של חטאפה הייתה סנסציונית והעובדה שנותרה במאבק על הכרטיס לליגת האלופות ממש עד לרגע האחרון, ראויה לכל הערכה. המאמן בן ה-55 נמצא במועדון מאז ספטמבר 2016. זה היה הניסיון הראשון שלו בליגה הבכירה, וכעת הוא יחווה לראשונה גם את הליגה האירופית.

הסגל

בלי יותר מדי שינויים. מאטה ומולינה נשארו, אנריק גאייגו בן ה-33 נרכש מווסקה כדי להוות גיבוי לשניהם, פייסל פאז'ר חזר לקדנציה שנייה ואת האגף השמאלי יחרוך מארק קוקורייה שפרץ בעונה הקודמת באייבר. דימיטרי פולקייה הוא היחיד מבין העוזבים ששיחק יותר מ-500 דקות בליגה, ובמקומו הגיע המגן הימני אלן ניום. גם הבלם צ'אבי אצ'ייטה והמגן ראול גרסיה הגיעו כדי להוסיף ניסיון ועומק לקראת העונה העמוסה.

מארק קוקורייה שחקן חטאפה. GettyImages
אמור להמשיך את ההתקדמות שלו גם בחטאפה. מארק קוקורייה/GettyImages

סביליה

מונצ'י שב הביתה עם מטרה ברורה: להחזיר את סביליה לליגת האלופות. כדי לעשות את זה, המנהל הספורטיבי מינה את ג'ולן לופטגי למאמן וביצע מהפכה דרמטית. כוכבים כמו וויסאם בן ידר ופאבלו סראביה נמכרו, ולקבוצה הצטרפו לא פחות מ-12 שחקנים חדשים. והחלון, כזכור, עדיין פתוח. במוקד מבחינתנו יעמוד מונס דאבור, שכבש כמה שערים במשחקי ההכנה וייאבק עם לוק דה יונג (זוכה לעדיפות) ומוניר על מקום בהתקפה. החלוץ עשה את קפיצת המדרגה אחרי ששלט ביד רמה בליגה האוסטרית עם שערים ותארים למכביר, ופותח את העונה כנציג הישראלי היחיד (שמשחק) בחמש הליגות הבכירות. ולא סתם, אלא בקבוצת צמרת. האם העובדה שנרכש בינואר, עוד לפני חזרת מונצ'י ומינוי לופטגי, תהיה לו לרועץ?

המאמן

אחרי נטישת נבחרת ספרד רגע לפני המונדיאל והקדנציה הטראומטית בריאל מדריד, ג'ולן לופטגי מגיע לשקם את שמו ברמון סאנצ'ס פיחואן. במשחקי ההכנה בחר המאמן בן ה-52 לשחק עם חלוץ אחד (4-2-3-1 ולפעמים 4-1-4-1) והתמקד בעיקר בחיזוק הקישור ובהנעת כדור מקו ההגנה. איך הכדורגל המאורגן שלו יעבוד בשיגעון של אנדלוסיה?

הסגל

קיץ עמוס, כאמור. דאבור ודה יונג הגיעו להתקפה כדי לספק את השערים, לוקאס אוקמפוס ורוני לופס נרכשו מהליגה הצרפתית כשחקני קו שאמורים להתפוצץ מתישהו, ז'ואן ז'ורדן, אוליבר טורס, נמניה גודל ופרננדו יעבו את הקישור, ובהגנה אמור לקחת אחריות דייגו קרלוס הברזילאי, בעוד ז'ול קונדה הצעיר ינסה להצדיק את היותו הרכש הכי יקר של מונצ'י, וסרחיו רגילון יתחרה על עמדת המגן השמאלי. לסביליה יש סגל לשני מפעלים, אז אל תשללו אפשרות לזכייה שישית בליגה האירופית.

מונס דאבור במדי סביליה. GettyImages
הישראלי הפעיל היחיד בחמש הליגות הבכירות. מונס דאבור/GettyImages

אספניול

אילו תנודות עברה אספניול בעונה הקודמת. היא הוליכה את הטבלה בספטמבר, הייתה הסגנית של ברצלונה בנובמבר, מצאה עצמה במקום ה-15 ובמרחק ארבע נקודות מהקו האדום בינואר, ולבסוף השיגה את המקום השביעי וחזרה לאירופה לראשונה מאז 2007. ההצלחה הזו הייתה בניגוד לכל התחזיות, אבל תוצאותיה היו צפויות. המאמן עזב וגם הכוכבים, כך שקשה לבנות על שחזור ההישג.

המאמן

דויד גאייגו עמד על הקווים של אספניול כמאמן זמני בסוף עונת 2017/18, חזר לקבוצת המילואים בעונה שעברה ובאופן מפתיע נבחר להחליף את רובי. המאמן בן ה-47 קיבל חוזה לשנתיים והתחיל עם ניצחונות קלילים במוקדמות הליגה האירופית, אבל המבחן האמיתי עוד לפניו והקבוצה זקוקה לחיזוק בשבועיים שנותרו בחלון ההעברות.

הסגל

הבלם המצוין מריו הרמוסו נקנה על ידי אתלטיקו מדריד, מלך השערים בורחה איגלסיאס עבר לבטיס וגם המגן השמאלי דידאק וילה עוד עשוי להימכר. פרננדו קאלרו נרכש מוויאדוליד כדי להחליף את הרמוסו, אבל בהתקפה יש בעיה והעול כרגע הוא על פקונדו פריירה שנשאר כמושאל ועל הסיני וו ליי שסיפק רגעים יפים בחצי העונה שלו בספרד. למרות הביקוש הרב, מארק רוקה עדיין כאן ואמור להנהיג את הקישור, כשמי שעשוי להלהיב הוא הארגנטינאי החדש מתיאס ורגאס.

וו ליי שחקן אספניול על כתפי האוהדים. GettyImages
לא סתם קוריוז באספניול. וו ליי/GettyImages

אתלטיק בילבאו

שלוש נקודות יתרון על פני ריאל סוסיאדד הותירו את אתלטיק בילבאו כבאסקית הבכירה של הליגה, אבל לא הספיקו כדי להשיג את הכרטיס לאירופה. וזו תהיה המטרה לעונה הקרובה. סן מאמס ימשיך להביא נקודות (רק שני הפסדי בית בעונה שעברה) ולבילבאו הקשוחה יש מספיק כלים כדי לעשות יותר מהמקום השמיני.

המאמן

גאיסקה גריטאנו בן ה-44 מילט את הקבוצה מהתחתית וכמעט הגיע לאירופה בחצי עונה לאחר שהחליף את אדוארדו בריסו. הפעם הוא מתחיל עונה, יכול היה להתוות דרך מהרגע הראשון ואולי גם להנחיל סגנון קצת יותר אטרקטיבי.

הסגל

כהרגלה, ולאור המדיניות ההיסטורית של שיתוף באסקים בלבד, אתלטיק בילבאו לא מבצעת יותר מדי שינויים. מרקל סוסאטה ואנדר איטורספה, שניים ששירתו את המועדון במשך שנים, עזבו את הקבוצה בקיץ, אבל איניאקי וויליאמס נשאר עם "חוזה לכל החיים" (חתם עד 2028, סעיף שחרור של 135 מיליון יורו), אריץ אדוריץ משתבח כמו יין טוב ואיקר מוניאין טען כי "השחקנים שעולים מקבוצת המילואים הם החיזוק הכי טוב שיש". גאיסקה לרסבאל, קיצוני ימני בן 21, הוא המבטיח שבהם.

גאיסקה לרסבאל שחקן אתלטיק בילבאו. GettyImages
התגלית הבאה של אתלטיק בילבאו? גאיסקה לרסבאל/GettyImages

ריאל סוסיאדד

התרגשות גדולה בקרב האוהדים לקראת פתיחת העונה, וליתר דיוק לקראת המחזור הרביעי. ריאל סוסיאדד תתחיל עם שלושה משחקי חוץ, וב-14 בספטמבר תחזור הביתה ותחנוך את אצטדיון אנואטה המשופץ מול אתלטיקו מדריד. מעל 32 אלף מנויים כבר נרכשו והאוהדים מקווים לסיים מעל אתלטיק בילבאו ואולי גם לחזור לאירופה.

המאמן

אימנול אלגואסיל, איש המועדון במשך שנים, חזר לקדנציה שנייה כמאמן זמני בדצמבר האחרון ובעקבות השינוי שהביא לקבוצה גם קיבל את המשרה. עכשיו אלגואסיל בן ה-48 פותח עונה בפעם הראשונה וצריך להיזהר מהגורל של קודמיו, במיוחד כשבקבוצת המילואים כבר ממתין לקריאה צ'אבי אלונסו.

הסגל

חואנמי עבר לבטיס וגם תאו הרננדז והקטור מורנו עזבו, אבל ההגנה נראתה טוב במשחקי ההכנה, ללא השוער חרונימו רולי שנפרד אחרי חמש שנים הפכפכות, וגם הקישור היצירתי השתפר בעקבות צירופם של פורטו ומרטין אודגור. מיקל אויארסבאל הפך לשחקן נבחרת ספרד בעונה החולפת ויוביל את ההתקפה לצד וויליאן ז'וזה, כשהצעירים מקבוצת המילואים ימשיכו להשתלב בהדרגה.

מיקל אויארסבאל שחקן ריאל סוסיאדד. GettyImages
השחקן המרכזי של ריאל סוסיאדד. מיקל אויארסבאל/GettyImages

בטיס

כמו יריבתה העירונית, עוד קבוצה שעברה קיץ סוער בליגה הספרדית, עם רכישות בכמעט 90 מיליון יורו ומכירות שמגרדות את ה-70 מיליון. העובדה שאין לה הפעם ליגה אירופית במקביל, אמורה להקל על בטיס ולאפשר לסגל הטכני למצות את הפוטנציאל שלו, אחרי עונה שכללה לא מעט הפסדים בימי ראשון. נביל פקיר, בטח במחיר של פחות מ-20 מיליון יורו, הוא מציאה של ממש וצפוי לככב בספרד, כל עוד יישאר כשיר.

המאמן

רובי רשם עליית ליגה היסטורית עם ווסקה, הוביל את אספניול לאירופה וכעת שואף להצלחה שלישית ברציפות, במה שנראה כמו שידוך משמיים. הוא החליף בבטיס את קיקה סטיין, אבל בעצם ימשיך את דרכו. שניהם נאמנים לאסכולת יוהאן קרויף ואוהבים שליטה בכדור ותעוזה, אם כי רובי בן ה-49 פחות קיצוני לגבי משחק המסירות הקצרות וצפוי לוותר על מערך שלושת הבלמים.

הסגל

אז ג'יו לו סלסו הלך ובמקומו הגיע כאמור פקיר, אבל זה רק אחד מבין שורה של שינויים. פאו לופס נמכר לרומא ואת המקום בין הקורות יתפוס יואל רובלס, כשגם דני מרטין הצעיר נרכש ספורטינג חיחון. בעמדת המגן השמאלי יחליף אלפונסו פדראסה את ג'וניור פירפו שנמכר לברצלונה, ובהתקפה רובי לא הסתפק בחואנמי שנרכש מריאל סוסיאדד ושילם 28 מיליון יורו על בורחה איגלסיאס, שפרח אצלו באספניול (17 שערים בעונת הבכורה בלה ליגה) ואמור להיות כוח אש אמיתי. דייגו לאינס המקסיקני, שנרכש בינואר עוד לפני שחגג 19 אך מיעט לשחק, עבר את שלבי ההתאקלמות ועשוי להראות מדוע שילמו עליו 14 מיליון יורו.

נביל פקיר שחקן בטיס. GettyImages
בטיס השיגה אלוף עולם במחיר מציאה. נביל פקיר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully