וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנק דה בור על שכר שווה לנשים בכדורגל: "זה מגוחך בעיניי, אינני מבין זאת"

שחקן נבחרת הולנד בעבר ומאמן אטלנטה יונייטד בהווה התבטא בנושא בראיון שקיים: "אם הן היו פופולאריות כמו הגברים, המצב לא היה כזה. הן צריכות לקבל את השכר שבאמת מגיע להן"

מתוך טוויטר

בגמר גביע העולם לנשים בכדורגל התמודדו ארצות הברית והולנד (0:2 לארצות הברית בסיום), שתי מדינות שידועות בעבור כדורגל הנשים הנהדר שלהן, אבל גם בעבור מאבקן לשכר שווה לזה של נבחרות הגברים בארצן.

בהולנד כבר סוכם להשוות את השכר בהדרגה עד שנת 2023, ובארצות הברית נערך דיון מקיף סביב הסוגיה על מנת להיענות לדרישותיהן של השחקניות. מאמנה של אלופת ה- MLS אטלנטה יונייטד, פרנק דה בור, קשור לשתי המדינות הללו באופו ישיר ובראיון שנתן ל"גארדיאן" הביע דעתו בנושא: "עבורי זה מגוחך. אם בגמר של הגברים צופים 500 מיליון צופים, ובגמר של הנשים צופים רק 100 מיליון, זה הבדל ניכר".

מאמן אייאקס פרנק דה בור. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
לא מבין את הדרישה לשכר שווה. פרנק דה בור כמאמן אייאקס/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

"כמובן שצריך לשלם לשחקניות את מה שמגיע להן ולא פחות", המשיך המאמן, "אבל צריכים להיות ריאלים ולשלם מה שבאמת מגיע להן. אם הן יהיו פופלריות כמו הגברים אז הפרסומות והחסויות ילכו אליהן, אבל המצב לא כזה. זה מגוחך ואיני מבין זאת".

שחקן העבר ההולנדי רואה הבדל משמעותי בין העולם העסקי, בו צריך שוויון מוחלט בשכר, לעולם הספורט: "אני חושב שכל הסוגייה החלה מזה שנשים לא קיבלו מספיק כסף, במיוחד בעמדות ניהוליות. במשרות כאלה, שהעבודה היא בעיקר בראש ולא דורשת עבודה פיזית, השכר חייב להיות שווה בין המינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully