וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבילד חושף: שחקן המבורג באקרי יאטה שיקר בנוגע לשמו ולגילו במשך 4 שנים

השחקן, שהגיע לגרמניה בשנת 2015 עם משפחתו והיה לפליט הראשון שמשחק בבונדסליגה, שינה את גילו ואת שמו כדי להבטיח את הישארותו במדינה האירופאית. במועדון הגרמני מגבים אותו: הוא התאקלם היטב ואנחנו מרוצים ממנו"

מתוך טוויטר

באקרי יאטה היה הפליט האפריקאי הראשון ששיחק בבונדסליגה בשנת 2017 במדי המבורג, אליה הגיע ממולדתו גמביה. סיפורו של הכדורגלן הפליט עורר הדים בגרמניה, ועיתונים רבים סיקרו את סיפורו מעורר ההשראה שלך הילד שברח מן הרודנות אל החופש והצליח בגדול.

יאטה ומשפחתו נמלטו ממולדתם עקב שלטון אכזר של הרודן יחיא ג'אמה, שהטיל מגבלות על התקשורת בגמביה, הוציא את ההומוסקסואליות מחוץ לחוק וטען כי יש לו תרופה לאיידס שעשויה מצמחי מרפא. אחרי מסע רגלי ואוירי, הוא הגיע לגרמניה בשנת 2015.

כעת מסתבר, בעקבות תחקיר של "בילד" הגרמני, ששחקן המבורג שיקר בנוגע לשמו, לגילו, ולהיסטוריה המקצוענית שלו בכדורגל, כדי להבטיח שהוא ומשפחתו ישארו בגרמניה מאחר שאמר שהוא בן 17 ולא היה נחשב לבגיר. ברשותו היו בין היתר דרכון מזויף ותעודת לידה מזוייפת.

בייקרי ג'אטה. GettyImages
רצה להבטיח את הישארותו בגרמניה/GettyImages

למעשה, כשהגיע לגרמניה היה בן 19, ושמו האמיתי הוא בייקרי דפה. בנוסף, השחקן שיקר גם על המועדונים בהם שיחק. כשהגיע להמבורג, הצוות המקצועי שם לב ליכולותיו האתלטיות ולכישוריו עם הכדור אך הגמבי הצעיר התעקש שלא שיחק עבור אף מועדון בעבר.

כעת מתברר שיש שני מאמני כדורגל בגמביה שמזהים אותו לפי תמונות, וכי הוא שיחק באופן מקצועני עבור שני מועדונים שונים בארץ מולדתו. קבוצתו המבורג מגבה אותו נכון לרגע זה: "יש בידינו דרכון ומסמכי הגירה מקוריים של ג'טה. הוא התאקלם היטב בהמבורג ואנחנו מאד מרוצים ממנו".

עוד בוואלה!

סיפורו של באקרי יאטה כפי שסופר בעבר

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • המבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully