וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיינל פור יימשך גם העונה, מתווה הזרים אושר בדירקטוריון המנהלת

בעונה הקרובה יוכלו קבוצות הליגה לרשום חמישה זרים לכל היותר, ויחויבו להציב שחקן ישראלי אחד לפחות על הפרקט בכל רגע נתון

ONE

דירקטוריון מנהלת הליגה התכנס היום (רביעי) לדון בחוקי ליגת העל לשנים הקרובות, כשבראשם מתווה הזרים והמתאזרחים ושינוי שיטת המשחק. המתווה שהציע משרד הספורט, בראשות המנכ"ל יוסי שרעבי, אושר ויוחל החל מהעונה הבאה (2020/21), אולם גם המעבר לסדרות פלייאוף נדחה ולא יתרחש כבר בעונה הקרובה.

מלכתחילה, הוצע שבמקביל לאישור מתווה הזרים יבוטל הפיינל פור באופן מיידי, וכבר העונה יתקיימו סדרות בחצי הגמר ובגמר הפלייאוף. הפועל תל אביב הביעה התנגדות נחרצת לשינוי בשלב זה של הקיץ, ולבסוף התקבלה דרישתה שהשינויים ייעשו בעת ובעונה אחת - רק בעוד שנה.

הקבוצות שהובילו את ההתנגדות למתווה שרעבי, שעל פיו יחולו הגבלות על המתאזרחים בליגה, הן הפועל באר שבע ומכבי אשדוד, שטענו כי הן מתקשות להחתים שחקנים ישראלים. הוצע כי תוקם ועדת חריגים, ועל פיה מתאזרחים שחתמו על חוזה לפני קבלת המתווה יוכרו עדיין כמקומיים.

סוגיה נוספת שעלתה קשורה במשך ההסכם. חלק מראשי הקבוצות התנגדו לחתום עם ארגון השחקנים על חוזה לחמש שנים, ודרשו שיוגבל לשלוש עונות בלבד.

כך או כך, בעונה הקרובה יוכלו קבוצות הליגה לרשום חמישה זרים לכל היותר, ויחויבו להציב שחקן ישראלי אחד לפחות על הפרקט בכל רגע נתון. קבוצה שתרשום חמישה זרים תשלם קנס, וקבוצה שתרשום שלושה זרים בלבד תקבל מענק.

החל מעונת 20/21 תשונה השיטה כאשר שיטת המשחקים תעבור לשני סיבובים, בית עליון/תחתון של סיבוב אחד, סדרת רבע גמר של חמישה משחקים, סדרות חצי גמר וגמר של שלושה משחקים.

לא כל ראשי הקבוצות נשארו עד תום הישיבה: בעלי הפועל באר שבע כפיר ארזי עזב במחאה על עניין המתאזרחים, מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל נטש במחאה על כך שהפיינל פור יימשך העונה ויו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עזב בזעם על כך שמתווה הזרים אושר לחמש שנים - בעוד החזרה לפלייאוף סוכמה לשלוש שנים בלבד.

שרת התרבות והספורט, חה"כ מירי רגב אמרה: "ההסכם שנחתם הערב הוא בשורה אדירה לכדורסל הישראלי ולכדורסלן בפרט. אין לי ספק שהוא יחזיר את הנבחרות הלאומיות לימי הזוהר שלהן".

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. קובי אליהו
נטש את הישיבה בזעם. עורך דין שמעון מזרחי, יושב ראש מכבי תל אביב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully