וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת אנרגיה צהובה: היכרות עם קווינסי אייסי, השחקן החדש של מכבי תל אביב

חוטף טכניות וקנסות בקצב מסחרר, אבל נחשב לדמות אהובה בחדר ההלבשה. מאותגר התקפית, אבל משתכלל משנה לשנה. דומה לבלאק, אבל הכי רחוק מאובריאנט. הכירו את הפאוור פורוורד החדש של הצהובים

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: עשרת החוזים הכי גדולים ביורוליג

מכבי תל אביב עשתה היום (רביעי) צעד נוסף לעבר השלמת הסגל, לאחר שהחתימה רשמית את קווינסי אייסי. הפאוור פורוורד/סנטר האמריקאי בן ה-28, 2.01 מטר, מגיע עם ניסיון עשיר ב-NBA, והוא יחליף את ג'וני אובריאנט שלא יחזור לעונה נוספת בקבוצה.

אייסי (28, 2.01) נפלט בעונה האחרונה מה-NBA אחרי כשש שנים, שבמהלכן שיחק בשש קבוצות ובין היתר שיתף פעולה עם עומרי כספי בסקרמנטו קינגס. במהלך תקופתו בליגה הטובה בעולם הוא הופיע ב-337 משחקים ותרם 4.9 נקודות ו-3.5 ריבאונדים ב-16 דקות.

לשיאו בארה"ב הגיע אייסי בימיו בברוקלין נטס, כששיחק באופן קבוע לאורך עונה וחצי ורשם 6.1 נקודות ו-3.6 ריבאונדים. את העונה החולפת לא מצא את מקומו בליגה, והופיע רק עשר פעמים מתוקף חוזה זמני בפיניקס סאנס. הוא עבר לסין, ועזב אותה אחרי משחק אחד במדי שנז'ן לאופרדס.

אבל מעבר לרזומה היבש, מי הוא קווינסי אייסי?

קווינסי אייסי, מכבי תל אביב. אתר רשמי
שנוא ואהוב בעת ובעונה אחת. קווינסי אייסי/אתר רשמי

מר קנס למשחק

סביר להניח שבתל אביב אייסי לא יחוייב רק בקנסות חנייה: במהלך שנותיו ב-NBA אייסי "תרם" למעלה מ-81 אלף דולר - כמעט אחוז אחד מההכנסות בליגה - בגלל קנסות שונים. רובם ככולם הצטברו בעקבות קצב מהיר במיוחד של ספיגת עבירת טכניות: היו לו לא פחות מ-27 כאלה במשך שש שנים ב-NBA, ועל כל אחת מהן נקנס ב-2,000 דולר.

בכלל, אייסי ידוע בפתיל הקצר שלו. הסרטון הכי נצפה שלו ביוטיוב הוא מקבץ של קטטות בהן היה מעורב, כולל עימות פיזי עם אנדרה דראמונד ב-2018 והחלפת מהלומות עם ג'ון וול ב-2014, מקרה שבגינו אף הורחק ממשחק אחד, בין היתר משום שפגע בדרך גם בשופט.

"אני לא מתכוון להיות כזה, זה פשוט יוצא ממני במהלך המשחק. אני מביא את הלב שלי, ולפעמים קצת מגזים", הודה אייסי אחרי התקרית המפורסמת עם וול. אייסי הבטיח שיפיק לקחים ושהמקרה לא יישנה, אבל לא תמיד הצליח לשמור על קור רוח על הפרקט. כמעט כל מהלך חיובי שלו - לרוב הטבעות או חסימות - מלוות בהתלהבות מופגנת שלעתים עלולה להתפרש כפרובוקציה כלפי היריב.

כך או כך, מדיניות הקנסות הפחות נוקשה ביורוליג ובליגת העל ביחס ל-NBA בוודאי תקל עליו לו על החיים, וגם על הכיס.

קווינסי אייסי. GettyImages
אל תתעסקו איתו. אייסי מתקוטט עם ג'ון וול/GettyImages

"כולם אוהבים את קווינסי אייסי"

למרות שהשניא את עצמו על לא מעט שחקנים יריבים בעבר, אייסי היה אהוד ואהוב בכל אחת משש קבוצות ה-NBA שעבר בהן. העדות הטובה ביותר לכך הגיעה בפברואר 2017: אייסי קיבל חוזה מובטח בגובה 1.8 מיליון דולר בברוקלין, והשימוש הראשון שעשה בכסף הגדול היה רכישה המונית של נעליים ושוברי קנייה לחבריו בקבוצת הג'י-ליג טקסס לג'נדס, בה פתח את העונה.

"הוא התקשר אישית לכל אחד מהשחקנים וצוות המאמנים, כולל מתמחים, וביקש מהם את מידת הנעליים שלהם. אחר כך שלח שוברי קנייה לכולנו. זה מוכיח כמה הוא אדם מיוחד", סיפר מאמן הקבוצה בוב מקינון.

בכתבת פרופיל על אייסי שפורסמה ב"יאהו" ב-2017, צוין ש"כולם ב-NBA אוהבים את קווינסי אייסי. בכל מקום שהוא עובר בו, אף אחד ב-NBA לא רוצה להיפרד ממנו לשנייה".

ואכן, למרות שהחליף לא מעט קבוצות, אייסי הותיר חותם בכולן - אם לא על הפרקט, אז בחדר ההלבשה. "הוא המנהיג הרוחני שלנו", הגדיר אותו מאמן ברוקלין קני אטקינסון בעבר, וכשמארק קיובן נאלץ לשחרר אותו מדאלאס בשל פציעה הוא סיפר ש"זו תחושה נוראית, פשוט נוראית. לשחקנים נשבר הלב, לצוות המקצועי נשבר הלב, וגם לי. הוא החבר לקבוצה הכי טוב בעולם כולו".

ב-2016 הוא נבחר לחבר הכי טוב לקבוצה בסקרמנטו, וב-2015 הפך לחביב הקהל גם במדיסון סקוור גארדן - עד כדי כך שאוהדי הניקס קראו לעברו קריאות MVP, ודרק פישר השתכנע להקפיץ אותו לחמישייה על חשבון אמארה סטודמאייר וחוזה 100 מיליון הדולר שלו.

והוא גם כל כך תחרותי, שהוא לא מוותר אפילו לבנו בן השנתיים

חולק היסטוריה עם עומרי כספי - ולא רק על הפרקט

הדרכים של אייסי ועומרי כספי הצטלבו בעונת 2015/16 בסקרמנטו, ויחד הם נחשבו לדמויות פופולאריות בקהל - אבל הקשר הישראלי לא מסתיים בכך: אייסי גם חולק עם כספי מקום ברשימה לא מחמיאה במיוחד של שיאני ההופעות ב-NBA בעונה הרגילה בלי הופעות פלייאוף. כספי מדורג ראשון מבין השחקנים הפעילים ברשימה המפוקפקת עם 588 משחקים בעונה הרגילה, בעוד אייסי "מסתפק" במקום השביעי בין השחקנים הפעילים, עם 337 משחקי עונה רגילה ו-0 הופעות בפוסט-סיזן.

שיתוף הפעולה בין השניים בסקרמנטו, אגב, כלל לא אמור היה להתרחש: כשסקרמנטו החזירה את כספי לקדנציה שנייה, אייסי אמור היה לשלם את המחיר ולעזוב את הקבוצה. בסופו של דבר הקינגס מצאו את הדרך להשאיר את שניהם גם יחד.

קווינסי אייסי. GettyImages
כמו כספי, גם הוא לא הופיע בפלייאוף/GettyImages

השתנה יחד עם ה-NBA

לאייסי יש גם מוסר עבודה משובח, ועל כך יעיד המהפך הסגנוני שעבר מרגע שהצטרף ל-NBA ב-2012. הוא הגיע ל-NBA על תקן סנטר בגוף של פאוור פורוורד, בלי קליעה מבחוץ, שנשען כמעט אך ורק על הטבעות וסלים מתחת לסל. בשתי העונות הראשונות שלו בליגה זרק 17 שלשות בלבד, והתקשה עד כדי כך בכל הקשור לפן ההתקפי, שטורונטו החליטה לשחרר אותו.

המהלך החל לפני עונתו השלישית ב-NBA, כשבפגרה הוסיף לרפרטואר טווח קליעה מרשים. המייקאובר הגיע לשיאו בשנתיים בברוקלין בין 2016 ל-2018, אז הפך לחלק אינטגרלי מאחת מקבוצות הקליעה הטובות ב-NBA.

"אף אחד לא האמין שאני מסוגל להיות כזה, גם לא אני", אמר ל"אתלטיק" אשתקד אחרי משחק שיא בו צלף שש שלשות. "הייתי סנטר בגובה 2.01 מטר, שכל מה שעשה זה להטביע. אז לפתח קליעה כזו, עם עבודה קשה ואמונה עצמית, זה פשוט הישג גדול. כשהצטרפתי ל-NBA הרבה קבוצות עדיין חיפשו 'חיות צבע', כמו שהייתי בקולג'. אבל מהר מאוד דברים השתנו, והבנתי שאני חייב להוסיף קליעה מבחוץ כדי לשרוד בליגה. אבל אני מודה - לא האמנתי שאצליח להתפתח עד כדי כך בתחום הזה".

אייסי מציג את הרפרטואר ההתקפי המשופר שלו

הניגוד המושלם של ג'וני אובריאנט

בשונה מהרבה אמריקאים שנפלטים מה-NBA ומגיעים לאירופה, לאייסי מעולם לא היו אספירציות להיות כוכב או סקורר מוביל. מאז ומעולם הצטיין בעיקר בקטגוריית ההאסל - חסימות, ריבאונדים, סחיטת עבירות תוקף, מלחמה על כדורים אבודים - דומה לטאריק בלאק ואותלו האנטר שישתפו איתו פעולה, אבל הכי רחוק מקודמו בתפקיד במכבי תל אביב, ג'וני אובריאנט,

"אני פשוט אחד שיודע במה הוא טוב, ולא מנסה לעשות דברים אחרים", אמר אייסי לאתר ה-NBA ב-2018. "אני אוהב להיות השחקן הזה, כי תמיד יש לו דרישה. תמיד מחפשים את השחקן שיעשה את העבודה המלוכלכת. לא כל אחד יכול להיות סופרסטאר, אז אני מנסה להיות סופרסטאר בדרך שלי - להיות חבר טוב לקבוצה, להיות שחקן הגנה טוב, לעשות כל מיני דברים קטנים. זו השאיפה שלי".

תראו כמה אתלטי הוא היה בקולג'ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully