וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראקיטיץ' עלול לשלם את מחיר העומס בברצלונה, קלייברט מונה לאחראי על מחלקות הנוער

שמונה קשרים נלחמים על שלוש עמדות בברצלונה, וסביר להניח שלא כולם יישארו בקאמפ נואו. השאלה המרכזית נוגעת לראקיטיץ' המתנדנד, ששוב קורא את הדיווחים שיימכר למרבה במחיר. ההולנדי יגיע כדי לחזק את שיטת המשחק בקרב השחקנים הצעירים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: אנטואן גריזמן מוצג כשחקן ברצלונה

בטבילת האש הראשונה של ברצלונה של העונה הנוכחית נגד צ'לסי תוצאת המשחק היתה מעניינת פחות (ברצלונה הפסידה 2:1) מדבריו של ארנסטו ואלוורדה מאמן הקבוצה עם תום ההתמודדות. דבריו של הספרדי ודאי מהדהדים בראשו של איבן ראקיטיץ', שכבר אמר לכל כלי התקשורת שהוא מעוניין לפתוח את עונתו החמישית בקבוצה. הקרואטי היה בורג מרכזי בברצלונה בארבע העונות הקודמות והיה לאחד השחקנים הכי בטוחים בהרכב של ברצלונה עם 55 הופעות בכל המסגרות בעונה שחלפה.

ואלוורדה התייחס לעומס שנוצר בעמדות הקישור עם חזרתו של ראפיניה לכשירות ובעיקר עם הגעתו של פרנקי דה יונג מאייאקס, ואמר שראקיטיץ' יצטרך להרוויח את מקומו בהרכב: "ראקיטיץ' היה שחקן חשוב בקבוצה, אני לא יודע אם הוא יהיה כזה העונה. שחקנים חדשים מגיעים והוא יצטרך להרוויח את מקומו".

עוד בנושא:
הגיעו לארץ המובטחת: שטרסבורג חזרה לאירופה אחרי 40 שנה במדבר
זהבי, דאבור, בן חיים או חמד? בואו וגלו איזה ליגיונר אתם

פרנק דה יונג מוצג כשחקן ברצלונה. רויטרס
קשר העתיד של ברצלונה. פרנקי דה יונג/רויטרס

יחד עם ארתורו וידאל, ארתור, בוסקטס, קרלס אלניה וסרג'י רוברטו שצפוי לקבל יותר דקות במרכז המגרש העונה לדברי המאמן, יכול להיות שהקרואטי יצטרך להשלים עם העובדה שיהיה פיחות במעמדו, או להבין שאולי עכשיו זה הזמן להמשיך לתחנה הבאה.

בברצלונה מחשיבים את ארתור ודה יונג כשני הקשרים העתידיים של ברצלונה, ולא בכדי. שניהם צעירים, טכניים מאוד ואחרי עונות מצוינות. שניהם מזכירים צמד קשרים אגדי אחר שלקח את ברצלונה למקומות הגבוהים ביותר. נדמה שגם בברצלונה מבינים כי עכשיו זה הזמן הטוב ביותר למכור את ראקיטיץ', שלא הופך לצעיר יותר (בן 31), ועדיין נמצא בכושר טוב ומבוקש על ידי קבוצות רבות באירופה.

איבן ראקיטיץ' שחקן ברצלונה מול מאנו טריגרוס שחקן ויאריאל. רויטרס
אחד השחקנים הכי חשובים בעונה שעברה. איבן ראקיטיץ'./רויטרס

ברצלונה יכולה להרוויח עליו סכום נאה, וכל הצדדים המעורבים יודעים זאת. אם יחליטו למכור את ראקיטיץ' רק בקיץ הבא אחרי עונה שבה הוא לא שחקן הרכב, ערכו יירד באופן משמעותי. קבוצות מאיטליה ואנגליה כבר החלו לגשש בנוגע לקרואטי, אך באופן מפתיע פריס סן ז'רמן, שכבר רצתה להחתים את ראקיטיץ' בקיץ שעבר, לא פנתה לקטלאנים למרות השמועות על עסקאות חליפין כאלה ואחרות כחלק מסאגת ניימאר.

סביר להניח שגם קשרים אחרים בקבוצה לא מרגישים בטוחים, כאשר מקומו של ראפיניה כנראה גם כן מעורער, כשדיווחים אומרים שוולנסיה כבר מתעניינת. ארתורו וידאל נרכש בעונה שעברה תמורת 18 מיליון יורו בלבד, ויעמוד גם הוא למכירה עם מחזרות איטלקיות שכבר דולקות אחריו. האם ראקיטיץ' יהיה זה שישלם את המחיר, או ששוב יוכיח שאין לו תחליף?

* ברצלונה הודיעה רשמית היום (חמישי) שפטריק קלייברט מונה לאחראי על מחלקות הנוער במועדון עד 2021. קלייברט, שהיה בעברו חלוץ ששיחק בעבר בקבוצה וגדל באייאקס מגיע לברצלונה בלי ניסיון בניהול של קבוצות נוער אבל כן מגיע עם משימה לחזק את שיטת המשחק של ברצלונה, שתחת ניהולו של פפ סגורה, קודמו בתפקיד, נחלשה וכך מעמדה של האדמיה של ברצלונה נחלש. "אני מאד שמח לחזור הביתה ולהוט להתחיל את השלב החדש הזה שבו נמשיך להפוך את ברצלונה לאחת האקדמיות הטובות בעולם", אמר קלייברט.

כשחקן הקבוצה, ההולנדי שיחק בברצלונה שש עונות, בהן רשם 182 הופעות במדי בקבוצה וכבש 122 שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully