וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ קרא לממשלת צרפת לאפשר לאוהדי מכבי חיפה להניף את דגלי ישראל

ישראל כץ שלח מסר לשגרירות ישראל בצרפת בהוראה לפעול כדי להסיר את המגבלות על האוהדים הישראלים במשחק בשטרסבורג הערב: "מצפה לראות הרבה אוהדים, דגלים ושערים"

צילום ועריכה: קובי אליהו

לקראת ההתמודדות הערב בין מכבי חיפה לשטרסבורג (חמישי, 21:45, ספורט 1), התקשורת הצרפתית עוסקת לא מעט בהחלטה שלא לאפשר לאוהדי מכבי חיפה להניף את דגלי ישראל ברחבי העיר, כשבמקביל צפויות הפגנות פרו פלסטיניות באיזור לקראת המשחק.

שר החוץ ישראל כץ גם הוא התערב בסוגייה והוציא פנייה לשגרירות ישראל בפריס: "בעקבות פניית שרת הספורט הנחיתי את שגרירות ישראל בצרפת לפעול מיידית כדי להסיר את המגבלות שהוטלו על קבוצת מכבי חיפה בעניין היקף קהל האוהדים ואיסור על הנפת דגל ישראל, לקראת משחקה מול קבוצת שטרסבורג. מצפה לראות הרבה אוהדים,דגלים ושערים. בהצלחה".

שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון הגיבה להחלטה וצייצה: "בשעה שמאפשרים לקבוצות שקוראות להחרים את ישראל להפגין בשם חופש הביטוי, הרשויות אוסרות על אוהדי מכבי חיפה להניף את דגלי המדינה שלהם, זה לא מתקבל על הדעת!".

עוד בנושא

21:45, ספורט 1: מכבי חיפה אצל שטרסבורג, עוואד ושועה יפתחו?
דיווחים בספרד: בלם ריאל סראגוסה דיוגו ורדאסקה מועמד למכבי חיפה
סאן מנחם נקנס וחזר לאימוני מכבי חיפה: "טעיתי, לא רוצה לפגוע בקבוצה"

אוהדי מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יזכו להניף את דגלי ישראל? אוהדי מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

שגרירת ישראל בפריס מחתה בפני הרשויות על כך שהדגל אמור לסמל את האחווה ואת החרות בין שתי הנבחרות- שני הערכים של הרפובליקה הצרפתית, נשללים כעת מתומכי מכבי חיפה. משיחות שערכה השגרירות הובהר כי ההנחיות, שאוסרות על התקהלות של תומכי שתי הנבחרות במהלך היום בחוצות העיר כולל הנפת דגלים, פורסמו ע"י מושל שטרסבורג בשל שיקולי בטחון וסדר ציבורי והן חלות רק בכיכרות ובכבישים ולא במגרש הכדורגל עצמו.

לקראת המשחק, אקס הירוקים ז'ורז' מאנג'ק התראיין לתקשורת הצרפתית והחמיא למכבי חיפה, בה שיחק בעונה שעברה: "שטרסבורג פייבוריטית, זה ברור - יש לה סגל מנוסה יותר, שלם יותר, עם יותר כלים התקפיים. רוב שחקני מכבי חיפה צעירים בלי הרבה ניסיון, אבל היה יכולה לעשות חיים קשים, במיוחד בבית שלה. יש לה את הקהל הטוב בישראל", סיפר מאנג'ק במסגרת כתבת פרופיל על הירוקים באתר "פראנס פוטבול".

עוד בוואלה!

שטרסבורג - מכבי חיפה: בלבול מתלבט על ההרכב, "מאמין שנחזור עם תוצאה טובה"

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה ז'ורז' מאנג'ק, ארנסט מאבוקה חוגגים. יוסי ציפקיס
זיכרונות טובים מהקהל. מאנג'ק חוגג/יוסי ציפקיס

לטענת מאנג'ק, "מכבי חיפה קבוצה ברמה טובה. בניגוד למה שחושבים בצרפת, בישראל יש כדורגל ברמה גבוהה. מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל באר שבע - כולן מועדונים טובים מאוד. יהיה לשטרסבורג קשה, במיוחד במשחק הגומלין בחיפה".

מאנג'ק חילק מחמאות רבות למרקו בלבול במסגרת הכתבה. "הוא שינה הכל.- את סגנון המשחק, האופי של הקבוצה. מרגע שהגיע, הכל הפך להיות הרבה יותר מאוזן", אמר הקשר. "לפני שהוא הגיע ספגנו הרבה ולא כבשנו. הוא התאים טוב יותר את האיכויות בסגל לסגנון המשחק שלנו. התייצבנו, במיוחד מבחינת ההגנה, אחרי שערך למערך של שלושה בלמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully