וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום הקזחי: הפועל באר שבע מתכוננת למפגש עם באוירז'אן איסלמקאן

ברוסיה התלהבו ("רואה שלושה מהלכים קדימה"), בנבחרת התאהבו ("איכויות של שחקן גדול"), אבל באוירז'אן איסלמקאן עדיין משחק בקייראט. אז איך הפועל באר שבע תעצור אותו? התשובה אצל הסקאוטים של סלטיק

יוטיוב

בינואר 2013, הנבחרת הצעירה של קזחסטן השתתפה בטורניר ידידות בסנט פטרסבורג. הקזחים הובסו 7:3 על ידי הנבחרת הצעירה של רוסיה, אבל הקשר הצעיר באוירז'אן איסלמקאן תפס את העין עם שער ובישול. "הוא רואה שניים-שלושה מהלכים קדימה", התלהב מאמן רוסיה, ניקולאי פיסארב, "הוא נהדר, שחקנים מהסוג שלו גורמים לכדורגל להיות כל כך מרגש".

יום למחרת קזחסטן הפסידה לבלארוס 2:1, אבל איסלמקאן שוב הבריק וגם בישל את שער הניחומים. הסיפורים על קפטן הנבחרת הצעירה של קזחסטן התחילו להתפשט ברוסיה וחודש לאחר מכן קובאן קרסונדאר שילמה לקבוצת טראז 200 אלף יורו על היהלום (חלון ההעברות ברוסיה עדיין היה פתוח).

לקייראט אלמטי יש לא מעט שחקנים טובים. מרטון אפל ואדרינסולה אסאולה הם סקוררים עם איכויות, ראדה דוגאליץ' החזיק בהצעות מליגת המשנה בספרד לפני שהגיע לקבוצה וקונרד וז'ז'ינסקי הפולני שורף את הקו הימני. אבל היהלום שבכתר הוא באוירז'אן איסלמקאן.

באוירז'אן איסלמקאן, שחקן נבחרת קזחסטן. GettyImages
הבריק בנבחרת הצעירה ואחרי חודש עבר לרוסיה. איסלמקאן/GettyImages

איסלמקאן לא הצליח בקובאן קרסנודאר. אולי הוא היה צעיר מדי ואולי רחוק מדי מהבית. אחרי חצי עונה - רובה ככולה בקבוצת המילואים, הוא חזר הביתה ומאז לא עזב. בקזחסטן הוא נהנה ממעמד של סופרסטאר ולא מזמן הוא נבחר לאחד מ"100 הפרצופים הצעירים החדשים של קזחסטן", פרויקט ממשלתי שמטרתו לדחוף צעירים מקומיים להצלחה אישית ובהמשך לאומית.

בגיל 26 איסלמקאן עונד את סרט הקפטן של קייראט ועושה ככל העולה על רוחו בליגה המקומית. 51 שערים ו-52 בישולים ב-187 משחקים - וצריך לזכור שאנחנו מדברים על קשר התקפי שפעמים רבות בונה את המשחק של קבוצתו באזור קו מחצית המגרש. "אינייסטה הקזחי" יש כאלו שמכנים אותו.

הרמה בליגה הקזחית לא גבוהה, אבל גם באירופה הוא סיפק הופעות משכנעות. הוא הבריק כשקייראט הדיחה את הכוכב האדום בלגרד, אברדין ואלקמאר ובינואר 2018 סלטיק שקלה ברצינות להחתים אותו. כשהסקוטים ויתרו, סוכנו של הקזחי הסביר שלמרות שהם התרשמו מאוד מהאיכויות הטכניות שלו, היה להם חשש שהוא לא יעמוד במעמסה הפיזית.

עוד בוואלה!

אדרינסולה אסאולה מגיע לסגור חשבון עם הכדורגל הישראלי

לכתבה המלאה
באוירז'אן איסלמקאן, נבחרת קזחסטן, מול אקסל ויטסל, נבחרת בלגיה. GettyImages
הפיזיות שלו מוטלת בספק. איסלמקאן בכחול/GettyImages

והפיזיות היא כנראה נקודת התורפה של היהלום של קייארט. למרות שהוא שחקן מפתח בקבוצתו, ב-25 הופעות באירופה איסלמקאן השלים 90 דקות רק ב-15 (כולל זה בו הורחק נגד מכבי תל אביב בתוספת הזמן). השנה ממוצע הדקות שלו עומד על 75 למשחק וממוצע הקריירה שלו בליגה הקזחית בלבד עומד על 77 דקות למשחק. בנבחרת קזחסטן הוא פתח ב-27 משחקים והוחלף ב-13, כמעט חצי.

הנתונים הללו, ביחד עם הוויתור של סלטיק, מצביעים על נקודת התורפה של איסלמקאן. קושי להתמודד עם יריבים פיזיים, כושר גופני שפעמים רבות לא מספיק ל-90 דקות אפילו בליגה עם קצב לא גבוה כמו בקזחסטן.

"לאיסלמקאן יש איכויות שאין אפילו לחלק מהכדורגלנים הכי טובים באירופה", אמר מאמן נבחרת קזחסטן לשעבר, סטנימיר סטוילוב וכנראה שבצוות המקצועי של הפועל באר שבע כבר מכירים את שחקן המפתח בהתקפה של קייראט. מכירים ואולי מכינים תכנית שתתיש אותו ותקשה עליו מבחינה פיזית. זו הדרך הטובה ביותר לעצור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully