וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: האתגר המחודש של ולאדן איביץ', אחרי קיץ לא פשוט

19.7.2019 / 13:00

זה היה קיץ ממש לא אופטימלי עבור מכבי תל אביב, אבל המאמן לא מתרץ, לא מרפה מהשחקנים, נלחם להוציא אותם מאזור הנוחות, וההתעקשות שלו מול אבוקסיס במסע"ת רק המחישה את האנרגיות שלו. רגע לפני אלוף האלופים ויריית הפתיחה באירופה, נותר לראות אם הקסם הסרבי לא פג

עריכת וידאו: מתן חדד

לתא הכבוד של אצטדיון רמת גן נכנס אתמול (חמישי) בבוקר ולאדן איביץ' רבע שעה לפני שמסיבת העיתונאים לקראת 'אלוף האלופים' היתה צריכה להתחיל. מלווה בקפטן שלו שרן ייני ובדובר המועדון עופר רונן, הוא תפס כיסא מוגבה בפינה ולגם מכוס מים שניתנה לו. עדות לאנשי בני יהודה לא היתה בשלב זה בשטח. בניגוד לאיביץ' שערך אתמול אימון ערב, יוסי אבוקסיס קיים את האימון בבוקר ומיד יצא לכיוון האיצטדיון עם הקפטן שלו דן מורי ועם דובר המועדון רועי זריהן שהודיע כי הם יאחרו בכמה דקות.

מההתאחדות לכדורגל העבירו את המסר לעופר רונן וזה עדכן את איביץ'. הסרבי לא היה מרוצה. בפנים כועסות הוא הסכים לחכות חמש דקות אך לא יותר. זה לא האיחור הקל, כמו הכבוד שהוא חש באותו רגע שנפגע. אם יש מישהו שהכאיב בעונה שעברה לאיביץ' יותר מכולם זה יוסי אבוקסיס. מפגש חצי גמר הגביע בטדי עד עכשיו צורב וגם ההפסד היחיד של הצהובים היה מול בני יהודה. איביץ' גם לא שכח את אותו מקרה במושבה בו התעצבן המנכ"ל בן מנספורד על הכרוז של בני יהודה וצעק לעבר ההנהלה הכתומה: "אל תבקשו שנשאיל לכם שחקנים".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב במשא ומתן עם המגן הימני הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדס
ולאדן איביץ' ביקר את מועד המשחק מול בני יהודה: "זה קצת מוזר"

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ'. דני מרון
חשבון פתוח עם בני יהודה. ולאדן איביץ'/דני מרון

אי אפשר היה לשכנע באותו רגע את איביץ' שאין כאן משהו מכוון. הוא היה משוכנע שבני יהודה מאחרים במכוון ושהם מעזים לעשות זאת כיוון שהם היו אלה שפגעו במכבי תל אביב במגרש יותר מכולם. ההחלטה להתחיל את מסיבת העיתונאים לפני שאבוקסיס ומורי הגיעו, היתה יוצאת דופן אבל ביטאה אולי יותר טוב מכל סממן את האנרגיות שאיביץ' מחפש להחדיר לקבוצה החדשה שלו. הוא המאמן הראשון שנשאר לעונה נוספת מזה שבע שנים וכדורגל הוא עסק זהה בכל העולם. במיוחד אחרי אליפות כזו מיוחדת וכשהוא ממשיך לעונה נוספת, איביץ' יילחם בכל כוחו כדי להוציא את שחקני מכבי תל אביב מהנוחות שהם נמצאים בה. המסר הזה עובר מאז האימון הראשון שלו כשהקבוצה חזרה לקרית שלום לפני חודש. "מחקנו את העונה שעברה", אמר לשחקנים באסיפה הראשונה. "אני לא זוכר מה היה ואני מסתכל על כל אחד כאן כאילו רק עכשיו נפגשנו". המשפטים האלה חוזרים על עצמם מאז.

ידוע גם ששחקני כדורגל מחפשים אליבי להפסדים. זו לא תופעה ייחודית לכדורגל הישראלי. שחקן הכדורגל יחפש תמיד את הסיבה לכישלון שלו. איביץ' לא מוכן לקבל את זה. במסיבת העיתונאים אתמול לא אמר אפילו פעם אחת שלא קיבל מה שרצה. גם אם אלי דסה לא חתם, גם אם הראש של ז'איר אמאדור לא במקום, גם אם אנריק סבוריט פצוע ואפילו כשהחלוץ הזר עליו פינטז לא נמצא, הוא לא יגיד את הדברים. לא ייתן לשחקנים שלו את האליבי שכל שחקן מחפש לקראת הכישלון.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב במשא ומתן עם המגן הימני הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדס

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב איתי שכטר עם שחקן בני יהודה איציק עזוז. קובי אליהו
בשבת הם שוב נפגשים. שכטר ועזוז/קובי אליהו

זה היה רחוק מלהיות הקיץ האופטימלי עבור מכבי תל אביב. דווקא בעונה שעברה עם המעבר בין ג'ורדי קרויף לאיביץ', הכל זרם טוב יותר עם החתמות מהירות וסגל שנבנה בזריזות. למכבי תל אביב לא היתה יותר מדי עבודה הקיץ. מלכתחילה אמרו שם שמרבית הסגל יישאר ואחרי שהוחתם אלירן עטר, נשארו רק אלי דסה, בלם נוסף שיהיה אפילו רביעי במקום איתן טיבי וחלוץ זר. הסיבות לכך שהסגל לא הושלם עד כה נטחנו עד דק באחרונה בכל כלי התקשורת, אבל את איביץ' זה לא מעניין. אין דסה אז יש מאור קנדיל ושחר פיבן כגיבוי. סבוריט פצוע, אז אופיר דוידזאדה צריך להוכיח שיש על מי לסמוך. אנדראס יאניוטיס תקופה קצרה עם מכבי תל אביב, אבל הוא היה השוער הכי טוב ביוון ולכן הוא צריך לעשות את העבודה. אין מקום לתירוצים ולנסיבות מקלות.

משחק אלוף האלופים מחר לא ייתן שום הוכחה ליכולת טובה של מכבי תל אביב בשל העובדה שבני יהודה עוד לא התחברה. אבל אם מכבי תל אביב תפסיד את המשחק ושוב בני יהודה תצחק עליה בדרך לגביע הנאה שמנהלת הליגה מעמידה לאירוע, זו כן תהיה סיבה לדאגה בטח לקראת המפגש הראשון מול קלוז' ברומניה ביום רביעי במוקדמות ליגת האלופות. במקרה כזה תישמע ביקורת קטלנית על הצהובים ואיביץ' כבר יידע להשתמש בה מול השחקנים כדי להטריף ולהחדיר את האנרגיה שעדיין חסרה. "אנחנו לא במצב האופטימלי ולא במצב האידיאלי", הודו אמש במועדון לקראת המשימה החשובה באירופה. "אבל כל זמן שאיביץ' לא מראה שהוא בפאניקה ואפילו בוטח מאוד בשחקנים, אף אחד לא צריך לחשוב שחסר לנו משהו".

סגל עמוק יש למכבי תל אביב אבל הבעיות עד כה לא פחות עמוקות. שחקנים פצועים, שחקנים לא בכושר, שחקנים שלא חתמו וכאלה שרצו לעזוב ונאלצו להישאר. אם יוסי אבוקסיס ידע לעשות קסמים בבני יהודה בעונה שעברה, הגלימה ומקל הקסמים של איביץ' לא היו פחות מוצלחים. רגע לפני יריית הפתיחה באירופה, נותר לראות אם הקסם הסרבי לא פג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully