וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי גרשון כמשל: הקיץ האיטי של מכבי חיפה

כחודש לאחר שהובהר לו 'אתה לא בתוכניות' בלם מכבי חיפה צפוי לפתוח מול מורה, כחלק מהרכב חסר מאוד. היעדר היררכיה, עומסים בעמדות מול עמדות ריקות, ישראלים בכירים שסירבו וחילוקי דעות לגבי הזרים. אורן יוסיפוביץ על קיץ איטי מאוד של הירוקים - בכל הגזרות

צילום: לילך וייס, עריכה: ניב מעוז

כמו הביצה והתרנגולת, כך רמי גרשון והקיץ של מכבי חיפה - אתה לא יודע מה הסיבה ומה התוצאה - אבל הדברים שידועים כרגע הם:

גרשון בעל החוזה הכבד (ולצערו בשתי עונותיו בישראל, גם הרגליים) קיבל הודעת 'אתה לא בתוכניות שלנו' יום לאחר שהפך למר אלחמיסטר. הוא יצא למחנה, 'יהיה מה שיהיה', ובצוות המקצועי (וגם בקרב שחקני מכבי חיפה) סיפרו על יכולת טובה. פחות מחודש לאחר שהוצא מהתוכניות, טוויסט בעלילה - וגרשון אולי כן יהיה חלק מלוח השידורים בירוק (רק אולי, אל תבנו על זה בניין). נכון, לא צריך להסיק כמעט דבר ממחנות אימון, אבל הערב (חמישי, 20:30, ספורט3) נפתחת רשמית עונת 2019/20 של מכבי חיפה, עם משחק אירופי מול מורה, ונכון לכתיבת שורות אלו גרשון אמור לפתוח בהרכב.

אז האם אכן היה שדרוג מפתיע ביכולת או שפשוט במכבי חיפה טרם השיגו את מי שרצו? כנראה גם וגם, אבל זוהי הזמנות פז עבור גרשון, שהזיכרון האחרון שלו בירוק הוא חילוף בדקה ה-42 - אחת הדקות הכי משפילות עבור שחקן כדורגל לצאת החוצה; המאמן לא יכול לסבול אפילו שלוש דקות נוספות איתו על הדשא - ובוז עצום מהיציעים ודמעות בעיניים. גרשון לא שיחק מאז.

גרשון היה אחד הלגיונרים המבוקשים ביותר במחוזותינו. שחקן מסתורי שאף אחד לא ראה בישראל כמעט, יצא לחו"ל בגיל צעיר ונחשף לעיני הקהל הישראלי במדי הנבחרת. כשהביע נכונות לחזור ארצה מכבי תל אביב ומכבי חיפה היו בעקבותיו. גרשון הראה כאן יכולת דלה שתהפוך את הקביעה הקרובה לפרובוקטיבית במיוחד, אבל לאור התקדימים הרשו לי להמר:

במכבי תל אביב הוא היה מצליח יותר.

אני לא יודע האם הכדורגל של גרשון במכבי חיפה הוא בר תיקון. במערכת הדעות חלוקות, ואכן - לפעמים שנתיים רעות עושות את שלהן וכדי לצאת מהבוץ צריך לעבור הלאה, אבל מעט מאוד שחקנים במכבי חיפה הרשימו בשנים האחרונות - ודווקא אלו שכן (עוואד) זזו לסוף התור. גרשון אף פעם לא שיחק בארץ, ומיד כשנחת כאן עם תג מחיר כבד על הכתפיים במכבי חיפה הוסיפו עליו עוד קילוגרמים של יח"צ, ציפיות ואפילו סרט קפטן (על סמך מה?!?!?!). במכבי תל אביב גם ערן זהבי התקבל כעוד שחקן - קודם תוכיח מה אתה שווה ואז נראה איך לשווק אותך - וזה הוכיח את עצמו מעל ומעבר. את גרשון אף אחד לא הכיר - הדרך בה צריך היה להטמיע אותו במכבי חיפה היתה הדרך השקטה. תתעסק רק בכדורגל, רמי. עזוב אוהדים, עזוב ציפיות, עזוב סרט קפטן - על סמך מה אתה צריך סרט קפטן?!?!! בקיצור, הם היו צריכים לראות איך מכבי תל אביב מקבלת שחקנים בולטים ואיך היא מתייחסת אליהם - בשקט, בשקט. לא בטוח שזה היה מצליח, אבל בטוח שזה היה מצליח יותר ממה שקרה.

עכשיו גרשון פותח עונה אחרי שהגרזן כבר פגש את הצוואר שלו. הוא בעולם הבא, הוא לא יכול למות יותר. אם לא ירשים, כבר התרגלנו, לא ציפינו, כבר המשכנו הלאה. אולי דווקא ככה, מתחת לרדאר, גרשון יוכל להציל לעצמו קצת את הקדנציה, לפחות לחבר כמה דקות טובות בקיץ שיגרמו לקבוצה הבאה שלו להמר עליו (לא הימור זול ולא הימור קל). ואחרי שעסקנו בתרנגולת, בואו נדבר על הביצה.

עוד בנושא:

במכבי חיפה מצפים ל-15 אלף צופים הערב, הבלם הספרדי סרג'יו סאנצ'ס מועמד
בבית"ר ירושלים בטוחים שמשה חוגג לא יעזוב, עלי מוחמד העריך את המלחמה עליו
מכבי תל אביב: רגע לפני חתימת דור אלו, אלי דסה העביר מסר שהוא רוצה לסגור

View this post on Instagram

Time flies... #2009vs2019challenge ??

A post shared by Rami Gershon (@ramigershon5) on

"השוק מאוד קשה בתקופה הזאת, אף קבוצה לא מוכנה ביולי. אני מאמין שיש לנו זמן ושצריך לקבל את ההחלטות בסבלנות. יכולתי להביא עכשיו שחקנים כדי להגיד 'הבאתי', אבל המטרה היא באמת להביא את השחקנים הנכונים והאיכותיים".

מרקו בלבול נתן אתמול את התשובה לפני השאלה, אבל מכבי חיפה היא לא כל קבוצה. היא נשפטת אחרת, ובצדק, כי החיסרון שלה - עוד עונה שנגמרה מוקדם - היה אמור להפוך ליתרון, ולא כך הדבר. ההרכב שיעלה היום, מוכשר ככל שיטען בלבול שהוא, הוא לא ההרכב שיצעיד את מכבי חיפה לאן שהיא רוצה להגיע. ואמנם אנחנו רק ב-11 ביולי והליגה נפתחת בעוד כחודש וחצי, אבל העונה של הירוקים נפתחת הערב, ואם חגגתם כל כך את העלייה לאירופה, היה אפשר וצריך היה להתארגן בהתאם. כן, למרות זהות היריבה. ניצחון היום על מורה לא יקרב את מכבי חיפה למשהו מדהים מול שטרסבורג - תיאום ואימונים של סגל מלא כן יקרב אותה.

מכבי חיפה לא רק חסרה שחקנים, היא כרגע חסרה מבנה והיררכיה ואפילו רעיון. הסגל נע בין עמדות בהן יש יותר מדי תחרות לבין עמדות ריקות מתוכן. ואולי באמת הכול יושלם בקרוב ואיכשהו התיאום יהיה נפלא, אבל לרוב אין קסמים, לרוב הכול לוקח זמן, ובכך שבחיפה עדיין אין בלם מוביל, החלטה על מי ישחק את ה-6, מי ימסור לגול או לווילדסחוט, מי ישחק בימין ומי ישחק לצד שועה - הכול הופך מסובך יותר, ועוד 'תהליך' אחד ואבדנו.

תלמיד יכול שלא להתכונן למבחן כלל ולהצליח, אבל לרוב, בלי ללמוד הכישלון מגיע. במיוחד במכבי חיפה, שם יקיאו אם עוד עונה תיפתח כשבסתיו מרגישים את הקיץ הבא.

במיוחד במכבי חיפה, שם בנו מערך סקאוטינג שכנראה עובד טוב מאוד - לראיה: מו אלאך, שנקודת החוזקה שלו היא בניית מערכות סקאוטינג, חטף אליו לוויטסה את האנליסט הירוק קובי מיכאלי. יענקל'ה שחר בעצמו הבהיר לאוהדיו בימים האחרונים 'רק בלבול או חרזי נותנים את המילה האחרונה'. כרגע הם לא נותנים.

רמי גרשון, מקסים פלקושצ'נקו שחקני מכבי חיפה. קובי אליהו
העונה של הירוקים נפתחת הערב, ואם חגגתם כל כך את העלייה לאירופה, היה אפשר וצריך היה להתארגן בהתאם. גרשון ובלבול/קובי אליהו

בלבול רמז בעצמו לכך שהוא לוקח את הזמן, ובחיפה יש הטוענים שהוא לוקח יותר מדי זמן - בטח כשהוא מחפש פתרונות אחרים בעצמו. הוא לא רוצה להחליט רק כדי 'להביא', הוא אומר, אבל לפעמים מפספסים ככה אופציות טובות שיש על המדף היום אבל מחר לא יהיו. לא תמיד השוק הופך לטוב יותר באוגוסט, והרי שהערב הוא מתחיל גם לאמן את הקבוצה במשחקים - גם זה שואב זמן. בקבוצה סיפרו שבמחנה האימונים בלבול היה מנצל זמן פנוי כדי לצפות בשחקני רכש פוטנציאלים. אוטוטו גם הזמן לכך יפחת או ייעלם. ושוב, למכבי חיפה היה ים של זמן לדברים הללו. דוגמאות למריחה אפשר למצוא גם בהגעה המאוחרת מדי לעסקה מול רוקאביציה - שהיה שחקן מועדון ויתחיל את העונה לא בפוקוס והערב לא צפוי לתרום; במו"מ המוזר עם בוזגלו; אפילו בטיימינג של החתמת גל אלברמן כעוזר מאמן (השחקן היה חלק מהסגל בעונה שעברה, מדוע הצעה זורמת אליו רק בסוף יוני וחתימה רק שלשום?).

וחרזי? חרזי הוא חידה. אולי לא דיברתי עם האנשים הנכונים, אבל כרגע לא מצאתי מחמאה אחת לתפקידו הנוכחי. הוא הרי כיהן כסקאוט המועדון בעבר, וידוע שניסיון עבר לא מספיק בתפקיד הזה בעידן הזה. צריך מעבר. אולי לחרזי יש את המעבר הזה - אחרת שחר החזיר אותו רק מתוך נימוס (שיעול, ג'ובאני, ג'ובאני?) - אבל כרגע לא הוחתם אף שחקן זר שגרם לאנשים לסובב ראש.
(פריי לא נחשב, גם אם הגיע אך ורק תודות לחרזי. שחקן שמגיע לחצי עונה ולא ממשיך, כאילו לא הגיע; חלק חשוב בסקאוטינג הוא גם לזהות מי יכול להגיע וגם לתרום באופן יציב).

כרגע, לא מעט הצעות נפלו - אם זה בגלל נטישות של שחקן ברגע האחרון או אי הסכמה בין בעלי הסמכויות השונות במכבי חיפה. בכל אופן, בלבול וחרזי ייבחנו לפי הזרים הבאים שיגיעו. לזהות פוטנציאל בשחקנים שיוסי אבוקסיס זיהה בהם את הפוטנציאל זו לא חוכמה - בסגל הנוכחי, הצלחתה של מכבי חיפה תושפע בעיקר מאיכות הרכש הזר.

בטח שכרגע בשוק הישראלי הירוקים מתקשים - אשכנזי וחזיזה הגיעו לעמדות מאוד עמוסות, כיאל וטואטחה היו מבוקשים מאוד אבל כרגע לא נחתו, גם הצעה לחמד לא החזירה אותו ארצה ובגזרת איתן טיבי מספרים שהעניין נפל בעיקר בגלל אגו: הבוס שחר כעוס מאוד על הבלם, שבפעם האחרונה שהיה שחקן חופשי קיבל הצעה נדיבה ממכבי חיפה, ולפי גורמים בקבוצה הבהיר להם שהוא נוטה להצטרף - אך העדיף לבסוף שוב את מכבי תל אביב.

כדי לסכם את הנקודה חשוב להסביר שבמכבי חיפה הנוכחית מפחדים, פשוט כך. מפחדים לטעות שוב, מפחדים להשקיע כסף שייזרק לפח, מפחדים לייצר הייפ ששוב יחזור אליהם כבומרנג. הפחד משתק גורמים במועדון - הם לא יכולים להיות חתומים על כישלון נוסף. רק שלפעמים עדיף להמר מלא לעשות כלום, והעובדה היא שהערב אמנם היריבה נוחה אבל ההרכב רחוק מלהיות שלם.
דבר אחד בטוח - נומה קאליו 2.0 זה סיוט שלמכבי חיפה יהיה קשה מאוד להתעורר ממנו.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully