וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאו מסי תקף את "השחיתות" בקופה אמריקה: "הגביע הזה יועד לברזיל"

ליאו מסי ספג כרטיס אדום לא אופייני בניצחון של ארגנטינה, ובמחאה סירב להגיע לטקס המדליות: "איבדנו את הכבוד לכל הטורניר הזה. הם לא נתנו לנו להגיע לגמר. מקווה של-VAR ולשופטים לא תהיה השפעה על הגמר". קונמבול בתגובה: "זלזול וחוסר כבוד". וגם: מתי ההשעיה תחול?

רויטרס

בווידאו: ההעברות הבולטות בכדורגל העולמי

המשחק על המקום השלישי מאז ומתמיד נחשב למשחק מיותר ונטול חיים, אבל כשנבחרות ארגנטינה וצ'ילה נפגשות אחת מול השנייה - מה הפלא שגם מפגש כזה הופך למשחק חם. ארגנטינה הצליחה לגבור אמש (שבת) 1:2 על צ'ילה ולסיים במקום השלישי בקופה אמריקה, אבל גולת הכותרת הייתה ההרחקה של ליאו מסי, והתגובה הסוערת לאירועים של כוכב הכדורגל הגדול בעולם, שטען ל"שחיתות".

היה זה בדקה ה-37, כשמספר 10 של ארגנטינה נקלע לעימות עם גארי מדל הצ'יליאני, כדורגלן שידוע במזג החם שלו, גם בסטנדרטים דרום אמריקאיים, גם בסטנדרטים צ'יליאניים. בשלב הזה ארגנטינה כבר הוליכה 0:2, הצ'יליאנים החלו להגיב בכמה פעולות אגריסיביות, וכשהשניים דחפו זה את זה, נראה שמסי היה די פאסיבי, אבל השופט בכל זאת בחר להרחיק גם את מסי וגם את מדל.

כתגובה, מסי המתוסכל סירב להגיע לטקס הענקת המדליות למקום השלישי כאקט מחאה. כזכור, מסי הביע את זעמו על השיפוט בסיום משחק חצי הגמר מול ברזיל וכינה את ההחלטות "בולשיט", ונראה שגם הלילה הוא הפך לקורבן להחלטה שנויה במחלוקת. לדעתו, יש קשר ישיר בין הביקורת שלו על השופטים להרחקה שספג.

"כרטיס צהוב היה מספיק", אמר מסי על התקרית, "אולי למה שאמרתי בפעם הקודמת היה מחיר. לא הלכתי לטקס, כי לא רציתי להיות חלק מהשחיתות הזאת. איבדנו את הכבוד לכל הטורניר הזה. הם לא נתנו לנו להגיע לגמר. אין ספק, הגביע הזה יועד לברזיל. אני מקווה של-VAR ולשופטים לא תהיה השפעה על הגמר ושפרו תוכל להילחם. יש להם קבוצה טובה, אבל יהיה להם קשה".

ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה, מורחק מול צ'ילה. רויטרס
רואה את האדום, ולא מאמין. מסי/רויטרס

בשעות הלילה המאוחרות המתקפה המתוזמרת של ארגנטינה נגד קונמבול נמשכה, כשסרחיו אגוארו, יו"ר ההתאחדות צ'יקי טאפיה ואחרים התייצבו לימינו של מסי וחיזקו את דבריו. "מסי לא כעס בחדר ההלבשה, הוא פשוט הרגיש שמתנהלים דברים מוזרים מאחורי הקלעים", סיפר אגוארו בסיום. "גם אנחנו (חבריו לקבוצה) מאמינים שההרחקה קשורה לדברים שאמר אחרי חצי הגמר".

יו"ר ההתאחדות הארגנטינאית צ'יקי טאפיה אמר ש"נעשה כל שביכולתנו כדי לעזור למסי. אני לא יכול לומר הרבה על תחושות הבטן שלי, כי אקבל השעיה מיידית לשנתיים". בארגנטינה דווח שטאפיה ובכירים אחרים בכדורגל הארגנטינאי פועלים החל מסיום המשחק להדחתו של יו"ר ועדת השופטים בקונמבול, וכן דורשים הרחקה לצמיתות של השופט אמש, ווילסון סנמה הברזילאי, שבאופן מחשיד לטענתם "נקם" במסי.

בתגובה לדברים של מסי ולרמיזות של טאפיה, פרסמה קונמבול הודעה רשמית חריגה למדי, מבלי לציין במפורש את שמם של מסי או לציין שמדובר בתגובה לטענות של נבחרת ארגנטינה.

"בכדורגל לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים. זו נקודת המוצא של המשחק, וחייבים לקבל אותה תמיד בכבוד. זה נכון גם לגבי החלטת שופטים, שבסופו של דבר הם אנושיים ויכולים גם לטעות. בלתי מתקבל על הדעת לפקפק באמינות של השופטים ושל התחרות. כל 12 הנבחרות המשתתפות זכו ליחס זהה ולתנאים זהים. ההאשמות שהועלו היום הן חוסר כבוד לטורניר, לשחקנים שמשתתפים בו ולראשי קונמבול".

עוד באותו נושא

ארגנטינה סיימה במקום השלישי, ליאו מסי ומדל התעמתו והורחקו

לכתבה המלאה
ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה, מורחק. רויטרס
נקמה? מסי מתוסכל/רויטרס

זו בסך הכל הפעם השנייה שמסי מורחק במדים הלאומיים ב-136 הופעותיו בנבחרת. יותר מזה - זה בסך הכל הכרטיס האדום השני בקריירה של מסי, וזו הרחקה ראשונה זה 14 שנה, אחרי שהקודמת הייתה אי שם בשנת 2005, במדי ארגנטינה, במשחק הבכורה שלו במדים הלאומיים, מול הונגריה (נכנס בדקה ה-64, והורחק אחרי דקה!). מסי רשם 687 משחקים במדי ברצלונה במהלכם לא הורחק ולו פעם אחת, ולמעשה הערב היה זה האדום הראשון שלו אי פעם במשחק רשמי.

מסי יהיה מושעה לפחות מהמשחק הראשון של נבחרת ארגנטינה במוקדמות מונדיאל 2022. המחזור הראשון בבית הדרום אמריקאי יתקיים ב-23 במרץ 2020 (סדר המשחקים עדיין לא נקבע) ו-ועדת המשמעת של ההתאחדות הדרום אמריקאית עלולה להרחיק את הפרעוש ליותר ממשחק אחד.

באופן מעט אירוני, המשחק הבא של שתי הנבחרות יהיה אחת נגד השנייה בתחילת ספטמבר. אבל זה יהיה משחק ידידות במגרש נייטרלי (לוס אנג'לס) וכמובן שעדיין לא ברור אילו שחקנים יגיעו.

אם כבר עימות בו מסי משתתף, הרי שאף אחד לא התפלא כשבצד השני ניצב גארי מדל. לפיטבול הצ'יליאני יש היסטוריה עם הפנומן עוד מהימים בהם הוא שיחק בסביליה והעניק טיפול מיוחד למסי ובעיקר לצ'אבי ואנדרס אינייסטה. בגמר הקופה אמריקה ב-2015 מדל בעט בבטנו של הארגנטינאי ולמזלו התחמק מהרחקה, ואתמול הוא ספג כרטיס צהוב מוקדם אחרי עבירה על.... מסי כמובן.

גרי מדל מתעמת עם ליאונל מסי, נבחרת ארגנטינה מול נבחרת צ'ילה. רויטרס
ניסה להימנע מהעימות. מסי/רויטרס
ליאונל מסי אחרי ההרחקה במדי נבחרת ארגנטינה. רויטרס
מתקפה חריפה. מסי/רויטרס

הדברים המלאים של מסי:

"יכול להיות ששילמתי את המחיר על מה שאמרתי בפעם הקודמת, אבל הדבר החשוב הוא שהנבחרת סיימה טוב את הטורניר. לא הלכתי לטקס, כי אנחנו לא חייבים להיות חלק מהשחיתות הזאת, מחוסר הכבוד שהיה כלפינו בטורניר הזה.

"מול ברזיל ומול צ'ילה היום היו לנו את המשחקים הכי טובים אבל הם לא נתנו לנו להיות בגמר. שחיתות ושופטים לא אפשרו לקהל ליהנות מהמשחק, והרסו את ההצגה.

"מדל הוא תמיד ככה, הוא תמיד עובר את הגבול, יש לו הרבה קרבות, זה היה צהוב לשנינו. לפני המשחק השופט אמר לנו שהוא אוהב להזהיר ולתת למשחק לרוץ, ואז הוא הוציא שני כרטיסים. הם יכלו לבחון ב-VAR את הכרטיס האדום, אבל לא עשו את זה.

"עכשיו שיעשו מה שהם רוצים. אני עוזב רגוע, בראש מורם, גאה בסגל הזה, ואני מקווה שהקהל ימשיך לתמוך בנבחרת הזאת, שיש לה עוד הרבה מה לתת. מצאנו את השיטה, ממשחק למשחק, וזה נתן לנו שקט וביטחון. יש לנבחרת הזאת הרבה אופי.

"אתה תמיד חייב להיות כן, אני תמיד כן, וזה מה שמותיר אותי רגוע. מה שאחרים עושים לא תלוי בי. אין ספק, הגביע הזה יועד לברזיל. אני מקווה שהשופט ושה-VAR לא ישפיעו על הגמר ושפרו תוכל להתחרות. יש להם נבחרת טובה, אבל יהיה להם קשה" .

(עדכון ראשון: 01:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully