וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל מתעקשת לפני גמר הקופה אמריקה מול פרו: אנחנו לא פייבוריטים

הסלסאו חולמים על זכייה תשיעית בתואר ושמירה על מאזן מושלם כמארחת הטורניר, אבל לא מקלים ראש בפרואנים: "אנחנו יודעים שבכדורגל דברים יכולים להשתנות מהר מאוד" (ראשון, 23:00, ספורט1)

עריכת וידאו: מתן חדד

נבחרת ברזיל הצליחה עד עתה להניף את הגביע בכל פעם שאירחה את טורניר הקופה אמריקה, ותקווה לשמור על המאזן הביתי המושלם שלה ולזכות בתואר ראשון מאז 2007 כאשר תארח מחר (ראשון) את נבחרת פרו המפתיעה בגמר הטורניר (23:00, ספורט1). הברזילאים מגיעים כפייבוריטים להתמודדות, בידיעה ברורה: כל דבר מלבד לניצחון יהווה אכזבה עצומה לנבחרת הכי מעוטרת בדרום אמריקה, כשהפסד אף עלול להוביל לפיטוריו של המאמן טיטה, על אף ההצלחה היחסית תחתיו.

ברזיל פתחה את הטורניר עם חשש כבד, לאור הפציעה של הכוכב הגדול ניימאר, אבל עד עתה בחמשת משחקיה ברזיל כבשה עשרה שערים ושמרה על שער נקי, כולל ניצחון חשוב ומתוק על היריבה הגדולה ארגנטינה בחצי הגמר. הדרך של הסלסאו לזכייה לכאורה נסללה בעקבות ההדחה של צ'ילה בחצי הגמר על ידי פרו, הנבחרת שאותה ברזיל הביסה 0:5 בשלב הבתים תוך תצוגת כדורגל מרשימה, וכעת מה שמפחיד את ברזיל זה בעיקר דבר אחד: ביטחון מופרז.

טיטה, מאמן נבחרת ברזיל. רויטרס
אסור להקל ראש. טיטה/רויטרס

דני אלבס הואשם בשחצנות כשאחרי הניצחון של פרו על צ'ילה בחצי הגמר הוא צייץ "זהו זה", ורמז שאחרי ההדחה של האלופה בשני הטורנירים האחרונים הזכייה של ברזיל מובטחת, אבל הוא הכחיש שמדובר בשחצנות, והתעקש שזו רק עקיצה לעבר הצ'יליאנים. בנוסף, הברזילאים כמובן זוכרים את המפלה הכי כואבת בתולדות האומה, כשבשנת 1950 הנבחרת אירחה באותו אצטדיון שבו ייערך מחר הגמר - המראקנה בריו דה ז'נירו - את אורוגוואי למשחק על הגביע העולמי, והפסידה את התואר ביממה שגרמה למדינה שלמה לבכות.

מגן ברזיל מרקיניוס טוען שאף אחד לא מקל ראש בפרו, שהעפילה לגמר הקופה אמריקה לראשונה מאז 1975, השנה שבה זכתה בטורניר. "אנחנו יודעים שבכדורגל דברים יכולים להשתנות מהר מאוד, ופרו נמצאת במצב שונה מאוד עכשיו", אמר מרקיניוס, שנבחרתו מחפשת תואר תשיעי בקופה אמריקה (וחמישי כמארחת), "כולם פה יודעים שיידרש מאמץ גדול כדי לנצח אותם, כי גמר זה משחק אחד, והוא שונה מכל משחק אחר. זה יוכרע על רגשות, טקטיקה וטכניקה. נצטרך לדעת לשלב את שלושת האלמנטים האלה, והפרטים הקטנים עשויים להוות את ההבדל. הנבחרת שתעשה פחות טעויות תזכה בתואר".

עוד באותו נושא

המנצח לוקח הכול: דני אלבס זוכה לעדנה מחודשת כקפטן נבחרת ברזיל

לכתבה המלאה
אליסון, שוער נבחרת ברזיל. רויטרס
עדיין לא ספג. אליסון/רויטרס
דני אלבס, נבחרת ברזיל. רויטרס
בכושר שיא. אלבס/רויטרס

ברזיל, שלא הפסידה ב-15 משחקיה האחרונים, בונה שוב על היכולת של הצמד פירמינו וגבריאל ז'סוס בהתקפה, אחרי שהשניים כבשו ובישלו בחצי הגמר מול ארגנטינה. פרו, לעומת זאת, זוכרת שהיא העפילה לרבע הגמר רק מהמקום השלישי בבית (במוקדמות ניצחה 1:3 את בוליביה, סיימה ב-0:0 מול ונצואלה והובסה מול ברזיל) אבל אחרי זה הדהימה את אורוגוואי (בפנדלים) והביסה 0:3 את צ'ילה בחצי, כשהיא מפגינה הרבה אופי ונחישות ומדהימה אפילו את עצמה. ב-13 מ-14 המשחקים שלה מול ברזיל, פרו הפסידה. היא מקווה לשבור את הרצף השלילי, בדיוק ברגע האמת.

פאולו גררו, נבחרת פרו. רויטרס
אין מה להפסיד. גררו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully