וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלליך על מחאת יוצאי אתיופיה: "כשחיכינו בשקט לשינוי, זה לא עזר"

שחקן מכבי חיפה בפוסט על ההפגנות: "שתקנו, נשכנו שפתיים והבלגנו, ובגלל זה אנחנו נמצאים במצב הזה. אם אנחנו לא נעשה את השינוי שנדרש אף אחד אחר אחר לא יעשה בשבילנו". גם קינדה הגיב: "אתם הבאתם את זה על עצמכם, רק ככה מבינים!"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניב מעוז

מחאת יוצאי אתיופיה הגיעה גם לעולם הספורט. אחרי התגובות התומכות שהביעו שחקן הפועל חדרה מנשה זלקה ושחקן בית"ר ירושלים גדי קינדה, גם שחקן מכבי חיפה סינטאיהו סלליך הצטרף.

"איבדתם את התמיכה שלי, תסתדרו במאבק שלכם", כתב בסרקזם בעמוד הפייסבוק שלו אחרי לילה של מחאות אלימות ברחבי הארץ. "קשה לראות את זה ולתמוך בכם. הייתה לכם הזדמנות מצויינת לגרום לכל המדינה ללכת אחריכם, אבל אתם מאבדים את תמיכת הציבור כשאתם מתפרעים ככה. הפעם הגזמתם לגמרי, היינו בעדכם אבל כבר לא יותר. העדה הזאת הגזימה. האתיופים האלה, ככה מתנהגים? מאיפה שבאתם ולא כאן.

סלליך המשיך והסביר ש"כשהיינו האנשים הטובים זה לא עזר לנו".

"שתקנו, נשכנו שפתיים והבלגנו, חיכינו בסבלנות כמו שרק אנחנו יודעים לשינוי המיוחל בחברה. הרי אתם תמיד אומרים "האתיופים השקטים, הצנועים, המכבדים, האנשים הטובים. אבל לא עוד, כי זה ממש לא עזר לנו אלא להפך! ובגלל כל זה אנחנו נמצאים במצב הזה , בגלל שזה שלנו ולא שלכם, בגלל שזה אנחנו ולא אתם, ואם אנחנו לא נעשה את השינוי שנדרש אף אחד אחר אחר לא יעשה בשבילנו, אתם לא".

קשר בית"ר ירושלים גדי קינדה, שנולד באתיופיה ועלה עם משפחתו לישראל בגיל 3, פרסם אמש את הדברים הבאים בעמוד האינסטגרם שלו.

"זה לא אנחנו, זה אתם! זה לא בגללנו אלא בגללכם! אתם הבאתם את זה על עצמכם! רק ככה מבינים, אין מה לעשות, לצערנו הרב. אם אין מישהו שיגן עלינו נגן על עצמנו".

קינדה הוא לא הספורטאי היחיד שהתייחס למחאה ולאירועי ששוב צפו לסדר היום בעקבות הרג סלומון טקה בן ה-18. שחקן הפועל חדרה מנשה זלקה, שמשרת במילואים תוך כדי קריירת המשחק שלו וגם הדליק משואה ביום העצמאות האחרון, כתב פוסט חריף בפייסבוק וביקר: "שוב חוזר הניגון, אזרח יהודי ישראלי נורה מטווח אפס! לא, הוא לא החזיק אקדח טעון וכיוון אל השוטר, אבל בכל זאת לא הפריע לשוטר לירות על מנת להרוג. כמו במקרה ביאדגה ז"ל, רוה"מ והשר לביטחון פנים ימלמלו כרגיל איזה משפט ממלכתי, ויתנו הוראה לחקור את המקרה".

עוד באותו נושא

מנשה זלקה: "הלוואי שחיילי צה"ל היו מתנהלים ככה נגד מחבלים"

לכתבה המלאה
הפוסט של גדי קינדה. מתוך האינסטגרם של גדי קינדה, אתר רשמי
הפוסט של גדי קינדה/אתר רשמי, מתוך האינסטגרם של גדי קינדה

במסיבת העיתונאים של חדרה אחר הצהריים, התייחס מאמנו של זלקה, אורי גוטמן, לדברים ואמר: "מנשה זלקה הוא סיפור הצלחה בשביל בחור ישראלי אתיופי שעשה הקרבות מאוד גדולות בשביל המדינה הזאת. קרה מקרה מצער מאוד, מנשה רואה את עצמו כשגריר ונקט עמדה. אני מאחוריו. אני תומך בו וגם המועדון. נקווה שדברים כאלה לא יקרו שוב".

עדכון ראשון: 00:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully