וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשה זלקה: "הלוואי שחיילי צה"ל היו מתנהלים ככה נגד מחבלים"

קשר הפועל חדרה כתב פוסט חריף בפייסבוק בעקבות הריגתו של הנער ממוצא אתיופי סלומון טקה: "יש פה מדיניות קלוקלת, אולי בגלל שצבע עורו שונה?"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

הירי וההרג של סלומון טקה בידי שוטר בחיפה גרם לסערה עדתית גדולה במדינה והוציא את בני הקהילה האתיופית לרחובות להפגין נגד המוות המיותר של טקס. מי שהצטרף היום לגל המחאה הוא מנשה זלקה, הסמל הגדול של הפועל חדרה.

זלקה, שמשרת במילואים תוך כדי קריירת המשחק שלו וגם הדליק משואה ביום העצמאות האחרון, כתב פוסט חריף בפייסבוק וביקר: "שוב חוזר הניגון, אזרח יהודי ישראלי נורה מטווח אפס!! לא,הוא לא החזיק אקדח טעון וכיוון אל השוטר, אבל בכל זאת לא הפריע לשוטר לירות על מנת להרוג. כמו במקרה ביאדגה ז"ל, רוה"מ והשר לביטחון פנים ימלמלו כרגיל איזה משפט ממלכתי, ויתנו הוראה לחקור את המקרה".

מנשה זלקה שחקן הפועל חדרה לפני שון וייסמן שחקן מכבי חיפה. שלומי גבאי
פוסט חריף. מנשה זלקה/שלומי גבאי

זלקה הוסיף: "המדיניות היא הבעיה. מדיניות קלוקלת שמביאה שוטר לחסל אזרח ישראלי, אולי בגלל צבע העור השונה? אולי בגלל שאנחנו אזרחים "סוג ב'"? אולי זו תרבות אירגונית? לא ירחק היום, ואני גם מקווה שהוא לא יגיע, אבל בגלל חוסר מדיניות ואפליה בוטה בין שחור ללבן שוטרים יקפחו את חייהם. תבינו שנמאס! מאחורי כל אדם שנורה יש משפחה אחים אחיות חברים, והקלות הבלתי נסבלת ששוטרים לוחצים על ההדק היא מטריפה את הדעת. הלוואי שחיילי צה"ל ומג"ב היו מתנהלים כך מול מחבלים. מחבלים אדון שוטר, לא אזרח ישראלי שצבע עורו כהה".

זלקה מגיב על מותו של סלומון טקה, הנער בן ה-18 מקריית חיים, שנהרג מירי שוטר ביום ראשון האחרון, במוות שמעורר זעם גדול ומחאה. הוא נורה למוות על ידי שוטר בלבוש אזרחי, בפתח של בית מגורים בעיר מטרים ספורים מגן שעשועים גדול ומתיאטרון הצפון. החשוד בירי, קצין משטרה בדרגת מפקח, נעצר ונחקר במשרדי מח"ש. לטענתו, הירי בוצע מתוך הגנה עצמית, זאת לאחר שלדבריו הותקף בברוטליות באבנים בעת ששהה במקום עם משפחתו וילדיו. עם זאת, רבים מפקפקים בגרסת השוטר, ובני העדה האתיופית הפגינו אתמול ברחבי הארץ.

עוד באותו נושא

שריפת צמיגים וחסימת כבישים במחאה על ירי הנער בקריית חיים; נתניהו: נעשה מאמץ להגיע לאמת

לכתבה המלאה

הפוסט של זלקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully