וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: מרוקו ואלג'יריה מושלמות, גם חוף השנהב וסנגל בשמינית הגמר

מרוקו (0:1 דרמטי על דרום אפריקה) ואלג'יריה (0:3 על טנזניה) סיימו כראשי בתים וללא ספיגה, שתי האחרות הביסו ותפסו את המקום השני

וידאו: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: מישל פלאטיני מדבר אחרי מעצרו

נבחרת מרוקו סיימה הערב (שני) את בית ד' של אליפות אפריקה עם מאזן מושלם, אחרי 0:1 שלישי בטורניר - הפעם עם שער בדקה ה-90 מול דרום אפריקה שנמצאת על סף הדחה. חוף השנהב עלתה מהמקום השני בבית הזה לאחר 1:4 על נמיביה החלשה. אלג'יריה חתמה את בית ג' עם מאזן מושלם וללא ספיגה אחרי 0:3 על טנזניה, וגם סנגל עלתה יחד איתה אחרי 0:3 על קניה שהודחה.

ווילפריד זאהה שחקן נבחרת חוף השנהב. רויטרס
חוף השנהב דילגה מעל משוכת שלב הבתים. ווילפריד זאהה/רויטרס
שחקני נבחרת אלג'יריה איסלם סלימאני, אדם אונאס חוגגים. רויטרס
שיתוף פעולה פורה בהתקפת אלג'יריה. איסלם סלימאני עם אדם אונאס/רויטרס

בית ג'

טנזניה - אלג'יריה 3:0

כמו מצרים ומרוקו, גם שועלי המדבר סיימו את שלב הבתים במאזן מושלם ועם רשת נקייה. אלג'יריה זכתה באליפות היבשת רק פעם אחת (ב-1990) ונראית מצוין עד כה תחת שרביטו של שחקן העבר ג'אמל בלמאדי. טנזניה, שבהופעה הקודמת שלה ב-1980 סיימה עם נקודה אחת, תחזור הביתה הפעם ללא נקודות. הסיפור באצטדיון אל סלאם נגמר עם בליץ של 12 דקות בסיום המחצית הראשונה. אדם אונאס בישל לאיסלם סלימאני בדקה ה-34 וקיבל ממנו אסיסט בחזרה בחלוף חמש דקות עם דאבל פס נהדר. אונאס השלים צמד אחרי עוד הכנה של סלימאני, כשעבר את השוער וגלגל פנימה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. אלג'יריה תשחק בשמינית הגמר מול גינאה או הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

קניה - סנגל 3:0

האריות של טרנגה עלו לשמינית הגמר מהמקום השני וישחקו מול אוגנדה ביום שישי. הכוכב הגדול סאדיו מאנה גרם ללחץ במחנה הסנגלי לאחר שבעט פנדל רשלני לידיו של פטריק מטאסי בדקה ה-29, אבל אותו שוער יצא רע בדקה ה-63 ואפשר לאיסמעילה סאר להפציץ פנימה את הראשון ולפתוח את הסכר. מאנה כיפר על ההחמצה עם חטיפת כדור ושער קל אחרי מיקום רע של השוער בדקה ה-71 וגם השלים צמד עם פנדל מוצלח בדקה ה-78, אחרי הרחקתו של פילמון אוטיינו הקנייתי. המפסידה כבר לא תוכל לעלות מהמקום השלישי בגלל הפרש השערים הגרוע.

עוד באותו נושא

אליפות אפריקה: גאנה הסתבכה ביום של שלוש תוצאות 0:0

לכתבה המלאה
סאדיו מאנה שחקן נבחרת סנגל חוגג שער. רויטרס
כיפר על החמצת הפנדל. סאדיו מאנה/רויטרס

בית ד'

דרום אפריקה - מרוקו 1:0

אריות האטלס לא התחשבו ברצונות של הבפאנה בפאנה וסיימו את שלב הבתים עם מאזן מושלם בזכות שלושה ניצחונות זהים. מרוקו הייתה טובה יותר, החמיצה לא מעט ונעצרה במשקוף עם טיל של אשרף חכימי, עד שבא הקפטן מובראק בוסופה והרשית מתוך הרחבה אחרי ערבובייה בכדור חופשי בדקה ה-90. שחקני דרום אפריקה נותרו שבורים, עם שלוש נקודות במאזנם וגם הפרש שערים שלילי, וכעת יחזיקו אצבעות לתוצאות שישרתו אותם בשאר הבתים ויאפשרו להם לעלות בכל זאת מהמקום השלישי.

נמיביה - חוף השנהב 4:1

הפילים עשו את המוטל עליהם ועלו לשמינית הגמר מהמקום השני. ווילפריד בוני וגם ווילפריד זאהה פתחו בהרכב, וחוף השנהב נראתה טוב יותר מבחינה התקפית. מקס גראדל כבש אחרי ספק נבדל בדקה ה-39 וסריי דייה הכפיל בדקה ה-58 עם בעיטה מ-35 מטרים שפגעה בשחקן הגנה ונכנסה פנימה. נמיביה צימקה בדקה ה-71 עם פריצת סולו של ג'וסלין קמאטוקה אחרי הרחקה איומה של השוער, אבל זאהה בעט כדור חד פנימה בדקה ה-84 והמחליף מקסוול קורנה חתם אחרי שתי חטיפות כדור של פרנק קסייה, שסיים עם שלושה בישולים. המפסידה חוזרת הביתה ללא נקודות וללא ניצחון היסטורי, כשהמאמן ריקרדו מאנטי לא הצליח לנצח את הנבחרת מולה כבש בהפסד 4:3 בהופעת הבכורה של נמיביה בטורניר ב-1998. חוף השנהב תמתין לראות מי תסיים כראש בית ה' ותהיה היריבה שלה בשמינית הגמר.

סיפיסו הלנטי שחקן נבחרת דרום אפריקה מול חכים זייש שחקן נבחרת מרוקו. רויטרס
מרוקו לא עשתה הנחות. חכים זייש מול סיפיסו הלנטי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully