וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזה המפלצתי של ניקולה מירוטיץ' בברצלונה: 70 מיליון יורו לשש שנים

בספרד טוענים שהקטלאנים פיתו את הפורוורד בחוזה הגדול בתולדות הכדורסל האירופי, וחושפים עוד פרטים מאחורי הקלעים: למה סירב לחזור לריאל מדריד, ואיך יוטה כמעט טרפה את הקלפים

עריכת וידאו: מתן חדד

אחרי שנים של דשדוש ביורוליג, נראה שברצלונה החליטה לחשוב בגדול. עד כמה גדול? מספיק גדול כדי להעניק לניקולה מירוטיץ' את החוזה היקר בתולדות הכדורסל האירופי - 70 מיליון יורו לשש שנים, על פי דיווח ב"אס".

הסברה הרווחת בארצות הברית היתה שמירוטיץ' בן ה-28, שחקן חופשי מבוקש ב-NBA, ויתר על סכומי כסף גבוהים בליגה הטובה בעולם כדי לחזור לאירופה. אולם אם להסתמך על הדיווחים בספרד, האמת קצת אחרת: ברצלונה הציעה חוזה חסר תקדים לפורוורד הספרדי-מונטנגרי, ותשלם לו (אם אכן יחתום רשמית, כפי שמדווחים בספרד ובארצות הברית) סכומים שגם ב-NBA לא בטוח שיכול היה להרוויח.

על פי מארק סטיין מ"ניו יורק טיימס" שוויו של מירוטיץ' בשוק החופשי ב-NBA היה בטווח שבין 40 ל-45 מיליון דולר לשלוש שנים, ובברצלונה הציעו סכום גבוה בהרבה. ההצעה הראשונית של הקטלאנים עמדה על 50 מיליון יורו לשלוש שנים (כ-57 מיליון דולר). על פי "אס", אחרי שקיבל את ההצעה הזו מירוטיץ' עמד לחתום בברצלונה, אולם אז הונחה לפתחו הצעה מיוטה ג'אז בגובה 45 מיליון דולר לשלוש שנים, שגרמה לו להתלבט.

עוד בנושא

החתמת השנה ביורוליג? "ניקולה מירוטיץ' החליט להצטרף לברצלונה"
ניסיון קאמבק נוסף: סופוקליס שחורציאניטיס ייבחן בעולה החדשה ביוון
זניט סנט פטרסבורג קיבלה את הכרטיס החופשי האחרון ליורוליג

ניקולה מירוטיץ' במדי מילווקי באקס. AP
סכומים שלא נראו ביבשת הישנה. מירוטיץ'/AP

בסופו של דבר ברצלונה הרימה עוד יותר את הרף, שיפרה את ההצעה והבטיחה לפורוורד המונטנגרי-ספרדי לא רק סכום כסף דמיוני אלא גם ביטחון תעסוקתי לשנים רבות (כשחוזהו בברצלונה יסתיים הוא יהיה בן 34).

אם אכן תושלם העסקה, יהיה זה מעבר מסעיר גם מנקודת המבט של ריאל מדריד, שהביאה אותו לספרד כשהיה נער בן 14, פיתחה וליטשה אותו, ונתנה לו את הבמה גם בקבוצה הבוגרת במשך שש שנים שבמהלכן הפך לאחד השחקנים הטובים באירופה. על פי "אס" לריאל היתה זכות ראשונים על מירוטיץ' באירופה, אולם היא הסתיימה ב-2017.

בנוסף, מירוטיץ' לא רצה לחזור לריאל מדריד בגלל שסיים את הקדנציה בריאל מדריד ב-2014 כשמערכת היחסים שלו עם המאמן פאבלו לאסו מעורערת. המתיחות בין השניים הגיעה לשיאה אחרי ההפסד למכבי תל אביב בגמר פיינל פור 2014.

עוד באותו נושא

החתמת השנה ביורוליג? "ניקולה מירוטיץ' החליט להצטרף לברצלונה"

לכתבה המלאה
ניקולה מירוטיץ' ריאל מדריד. GettyImages
לא רצה לשתף פעולה עם פאבלו לאסו. מירוטיץ' במדי ריאל/GettyImages

עם או בלי קשר למירוטיץ', ברצלונה חושבת בגדול. היא הספיקה להחתים הקיץ את ברנדון דייויס מז'לגיריס שהיה מבוקש במיוחד בקבוצות יורוליג בכירות, ושמה ידה גם על קורי היגינס מצסק"א מוסקבה. גם החוזה של תומא הרטל, שנשאר בקבוצה עם חוזה לשלוש שנים תמורת 11 מיליון דולר, נחשב גרנדיוזי.

מירוטיץ' בן ה-28 הגיע ל-NBA לשיקגו בעונת 2014/15, ומאז רשם 319 משחקים בעונה הרגילה ו-40 בפלייאוף, עם ממוצעי קריירה של 12.3 נקודות ו-5.9 ריבאונדים למשחק. מלבד שיקגו הוא עבר בניו אורלינס ומילווקי, שבמדיה רשם בעונה החולפת ממוצעים של 11.6 נקודות ו-5.4 ריבאונדים למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully