וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: מצרים נותרה מושלמת, הסנסציה של מדגסקר נמשכת

המארחת גברה 0:2 על אוגנדה שעלתה איתה מבית א', הפתעת הטורניר הדהימה את ניגריה עם 0:2 ועלתה כראש בית ב'. קונגו וגינאה בהמתנה

מוחמד סלאח נבחרת מצרים. רויטרס
הדבר האמיתי מתחיל בשבת. מוחמד סלאח/רויטרס

בתים א' ו-ב' באליפות אפריקה 2019 נחתמו הערב (ראשון) עם ארבע עולות לשמינית הגמר ושתי נבחרות שנמצאות בהמתנה. המארחת מצרים שמרה על מאזן מושלם ונקי מספיגות עם 0:2 על אוגנדה שסיימה שנייה בבית א', בעוד הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו תפסה את המקום השלישי עם 0:4 קליל על זימבבואה ותמתין לתוצאות בבתים האחרים. הסנסציה של הטורניר הגיעה מבית ב', שם מדגסקר הדהימה עם 0:2 על ניגריה המדורגת שנייה ועלתה כראש בית לשמינית הגמר. גינאה עם ארבע נקודות במקום השלישי אחרי 0:2 על בורונדי וככל הנראה תהיה גם היא בשלב הבא.

שחקני הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו חוגגים עם סדריק בקאמבו. רויטרס
יעקבו אחר תוצאות הבתים האחרים. סדריק בקאמבו והחברים/רויטרס

בית א'

אוגנדה - מצרים 2:0

מארחת הטורניר סיימה את שלב הבתים במאזן מושלם וללא ספיגה, ותשחק בשמינית הגמר ביום שבת מול אחת מהנבחרות שתעלנה מהמקום השלישי. כמו במשחק נגד הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, גם הפעם הכוכב והקפטן כבשו. מוחמד סלאח סובב כדור חופשי אל הרשת בדקה ה-36 וחגג את שערו השני בטורניר, והמגן אלמוחמדי הכפיל בבעיטה חדה בימין בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. אוגנדה נותרה ללא תגובה, אבל למרות ההפסד עלתה לשמינית הגמר מהמקום השני ותמתין לראות מי תסיים במקום השני בבית ג' ותהיה היריבה שלה ביום שישי.

זימבבואה - הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו 4:0

אחרי שני הפסדים זהים של 2:0, הקונגולזים השיגו ניצחון מוחץ שהעניק להם את המקום השלישי בבית וסגר גם את הפרש השערים השלילי, כך שנותר להם סיכוי מסוים להגיע לשמינית הגמר כאחת מארבע הנבחרות הטובות במיקום זה. ג'ונתן בולינגי, המשחק עם ליאור רפאלוב באנטוורפן, התכבד בשער הבכורה של נבחרתו בטורניר, אחרי הדיפה איומה של השוער אלביס צ'יפזזה בדקה הרביעית. חצי שעה אחר כך, מסירה יפה של המגן הימני ג'וס אמפקו פירקה את ההגנה של זימבבואה וסדריק בקאמבו הרשית עם הפאלש. החלוץ השלים צמד מהנקודה הלבנה בדקה ה-65 אחרי עבירה שביצע צ'יפזזה, ולשוער הזה היה זמן לעוד שטות, כשהשמטה נוספת שלו סידרה שער קל למחליף בריט אסומבאלונגה בדקה ה-78.

עוד באותו נושא

שחקן נבחרת מצרים נזרק מהסגל בגלל חשד להטרדה מינית

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת מדגסקר. רויטרס
הסנסציה של הטורניר. נבחרת מדגסקר/רויטרס

בית ב'

מדגסקר - ניגריה 0:2

המסע הביזארי והקסום של מדגסקר נמשך, ובהופעת הבכורה שלה באליפות אפריקה היא עלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון, כנראה עם הניצחון הגדול בתולדותיה. גרנוט רוהר ביצע שינויים בהרכב שלו לאור המאזן המושלם, אבל ג'ון אוגו שקיבל הזדמנות בהרכב היה אחד משני האשמים בשער הראשון. הקשר שסיים את חוזהו בהפועל באר שבע מסר לאחור לעבר הבלם לאון באלוגון, שמשום מה נרתע מהכדור ואפשר לקיצוני ללאינה נומנז'אנהרי לעבור את השוער ולהדהים בדקה ה-13. אוגו הוחלף בהפסקה, אבל זה לא סייע לניגריה. בדקה ה-53 היה זה אנדריה שסובב כדור חופשי שנכנס פנימה בעזרת גבו של ווילפרד אנדידי, האיש שנכנס במקום אוגו. מדגסקר עושה את הבלתי ייאמן ועולה מהמקום הראשון וללא הפסד, ניגריה רק במקום השני.

בורונדי - גינאה 2:0

הנבחרת של פול פוט שיפרה את מאזנה לארבע נקודות, סיימה במקום השלישי ותמתין לתוצאות הבתים האחרים בתקווה שזה יספיק לה כדי ליטול חלק בשמינית הגמר. הרחקה מוקדמת של כריסטוף אנדווארוגירה (12) הקלה את החיים על גינאה, ומוחמד יטארה ניצל טעות בהגנה וכבש בדקה ה-25. חלוצה של אוקזר, עם הספרה 2 על גבו, השלים צמד בדקה ה-52 אחרי הכנה של איברהימה טראורה והציב את גינאה עם הפרש שערים חיובי שיכול לעשות את ההבדל.

מוחמד יטארה שחקן נבחרת גינאה חוגג שער. רויטרס
הצמד שלו יספיק לגינאה כדי להיות בשמינית הגמר? מוחמד יטארה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully