וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אפריקה: אלג'יריה בשמינית הגמר, מדגסקר חגגה ניצחון היסטורי

בלאילי העניק לשועלי המדבר 0:1 יוקרתי מול סנגל בבית ג', בו קניה גברה 2:3 על טנזניה. כדור חופשי אדיר סידר למדגסקר הקטנטנה 0:1 על בורונדי בבית ב' וסיכוי טוב להגיע לשמינית

פלייר פרננדו טורס/עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: פרננדו טורס מודיע על פרישה

אליפות אפריקה הגיעה הערב (חמישי) לפיק ראשון בשלב הבתים, כאשר אלג'יריה גברה 0:1 על סנגל במפגש בין שתיים מהפייבוריטיות בטורניר והבטיחה מקום בשמינית הגמר דרך בית ג'. עוד קודם לכן חגגה מדגסקר ניצחון היסטורי בטורניר עם 0:1 על בורונדי שקירב אותה מאוד לשמינית הגמר מבית ב', כשאת משחקי היום חתמה קניה עם 2:3 על טנזניה.

יוסף בלאילי שחקן נבחרת אלג'יריה. רויטרס
שער בכורה שסידר לאלג'יריה כרטיס לשמינית הגמר. יוסף בלאילי/רויטרס

מדגסקר - בורונדי 0:1

לאחר שהשיגה נקודה היסטורית ב-2:2 עם גינאה, חגגה מדגסקר ניצחון ראשון בתולדותיה באליפות אפריקה ועשתה צעד משמעותי אל עבר שמינית הגמר, כבר בהופעתה הראשונה בטורניר. בורונדי, שהקשתה מאוד על ניגריה במחזור הפתיחה של בית ב', שוב נותרה עם המחמאות בלבד ותחפש מול גינאה נקודות ראשונות בתולדותיה בטורניר. מרקו אילאימהריטרה הכריע את ההתמודדות עם בעיטה חופשית נפלאה בדקה ה-76, היישר לחיבורים.

עוד באותו נושא

שחקן נבחרת מצרים נזרק מהסגל בגלל חשד להטרדה מינית

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת מדגסקר חוגגים. רויטרס
מדגסקר ממשיכה לחגוג/רויטרס

סנגל - אלג'יריה 1:0

סאדיו מאנה חזר מהרחקה, אבל רצף שבעת הניצחונות של סנגל נעצר על ידי אלג'יריה שהשיגה תיקון לכישלון ב-2017 והפעם תהיה בשמינית הגמר. שועלי המדבר היו טובים יותר במחצית הראשונה ונעצרו אצל השוער אדואר מנדי מריימס, עד שהשיגו את פריצת הדרך בדקה ה-49. סופיאן פגולי העביר כדור רוחב מצד ימין לעבר יוסף בלאילי, שעצר ואז ירה בימין אל הרשת מ-15 מטרים את שערו הראשון במדי הנבחרת. גם החילופים של אליו סיסה לא הביאו לשינוי בתוצאה, וסנגל חתמה משחק חמישי בו היא לא מצליחה לנצח את אלג'יריה. כמו בקרב על אליפות אנגליה, מאנה שוב הפסיד לריאד מחרז.

סאדיו מאנה שחקן נבחרת סנגל לפני ריאד מחרז שחקן נבחרת אלג'יריה. רויטרס
לא הצליח להשפיע במשחקו הראשון בטורניר. סאדיו מאנה לפני ריאד מחרז/רויטרס

קניה - טנזניה 2:3

"אין קיצורי דרך, זה משחק שאנחנו חייבים לנצח", אמר החלוץ מייקל אולונגה לקראת המשחק, והוא דאג בעצמו שזה יקרה. קניה מעולם לא עברה את שלב הבתים, אבל הפעם תוכל לעשות את זה הודות לשער הניצחון של אקס ג'ירונה, שהשלים את המהפך בדקה ה-80 עם בעיטה שטוחה בשמאל לקורה ופנימה. אולונגה גרם למפח נפש לטנזניה, שכבר חשבה שיש לה נקודה שנייה בהיסטוריה, אחרי זו שהשיגה בהשתתפות היחידה שלה ב-1980. סימון אמסובה (6) והכוכב של גנק הבלגית אמבוואנה סמאטה (40) העניקו לטנזניה יתרון מול שער של אולונגה במספרת בדקה ה-39 אחרי טעות קשה של השוער, אבל ז'והאנה אומולו נגח את השוויון בדקה ה-62 וכאמור אולונגה היה האיש שהכריע. קניה עם ניצחון שני בתולדותיה באליפות אפריקה, אחרי שעשתה זאת רק ב-2004 (0:3 על בורקינה פאסו), ותיקו מול סנגל עשוי להספיק לשתיהן כדי להעפיל.

שחקני נבחרת קניה חוגגים עם מייקל אולונגה (מספר 14). רויטרס
ניצחון שני בהיסטוריה של קניה באליפות אפריקה. מייקל אולונגה והחברים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully