וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המענק לראשון לציון: הפועל ירושלים דורשת מהמנהלת כחצי מיליון שקלים

הכתומים ישתתפו ביורוקאפ וצפויים לקבל תמריץ כספי. האדומים טוענים כי מענק של 530 אלף שקלים נשלל מהם על ידי הדירקטוריון בסיטואציה דומה ב-2017, ושוקלים לנקוט באמצעים משפטיים. המנהלת: "העברנו את הקובלנה ליועץ המשפטי"

ONE

מכבי ראשון לציון התבשרה היום (שלישי) כי תקבל כרטיס לשלב הבתים של היורוקאפ, ובמנהלת הליגה מתכוונים להעניק לה את התמריץ המובטח לקבוצות שישתתפו במפעלים אירופיים. אלא שהמהלך הזה עלול להיגרר לסאגה משפטית: הפועל ירושלים דורשת החזר מהמנהלת בסך 530 אלף שקלים, לאחר שהמענק נשלל ממנה בסיטואציה דומה בעונת 2017/18 על ההשתתפות ביורוקאפ.

על פי תקנון המנהלת, קבוצות זכאיות למענק עקב "השתתפות במפעל על פי קריטריון ספורטיבי". לכן, לדוגמה, מכבי תל אביב שזוכה לשריון ביורוליג אינה מקבלת תמריץ על הופעותיה. בקיץ 2017, לאחר זכייתם של האדומים באליפות המדינה, הם ביקשו לקבל את המענק המלא בסך 650 אלף שקלים - אולם דירקטוריון המנהלת אישר להם לבסוף סכום מופחת של 120 אלף שקלים בלבד.

הנימוק לדחיית הבקשה היה שירושלים שוריינה ממילא ביורוקאפ, אך במועדון עצמו טענו כי הכרטיס ניתן לליגה הישראלית והועבר אליהם - בזכות ההישג הספורטיבי שאליו הגיעו בפלייאוף. כעת עומדת ראשון לציון בפני סיטואציה דומה. מצד אחד, היא קיבלה את הכרטיס בזכות עלייתה לגמר הפיינל פור לפני כשבועיים; מצד שני, הנהלת המפעל עצמה הודיעה מראש כי תעניק כרטיס אחד לאחת משלוש המדינות - ישראל, בלגיה הולנד, וכך אכן קרה היום.

עוד בנושא:

מכבי ראשון לציון אושרה רשמית ותשחק ביורוקאפ בעונה הקרובה

גיא הראל מנהל הפועל ירושלים. קובי אליהו
ירושלים כועסת. הראל/קובי אליהו

בירושלים כבר פנו למנהלת הליגה בדרישה ל"השוואת התנאים" והבהירו כי אם הכתומים יקבלו מענק, גם הם יצפו לקבל החזר רטרואקטיבי על ההפרש שנפער ב-2017; עד כה לא נרשמה התקדמות בשיחות, ובבירה מאיימים לנקוט באמצעים משפטיים.

יתרה מכך, אומרים במועדון, "לו היינו נכנסים בזמנו ליורוקאפ על חשבון קבוצה שהגיעה רחוק מאיתנו, בלי לעמוד בקריטריון ספורטיבי [כפי שקרה למשל לקראת עונת 2016/17, כשראשון לציון הייתה האלופה המכהנת, אבל סגניתה ירושלים היא זו ששיחקה ביורוקאפ], לא היינו מצפים לשום מענק. אבל ברגע שהכרטיס שהועבר לישראל הגיע אלינו מלכתחילה, בגלל ההישג בליגה, התנאים דומים".

ואכן, בהודעה רשמית של היורוקאפ מ-6 ביוני 2017, תשעה ימים לפני זכייתה של ירושלים באליפות, נכתב במפורש כי לישראל (בדומה ליוון, ליטא ופולין) מגיע כרטיס אחד לשלב הבתים, בהתאם ל"דירוג בתום משחקי הפלייאוף בכל מדינה".

הסכום הכולל שהוקצב לעונה הקרובה כתמריץ עומד על שני מיליון שקלים, ומחולק על פי מספר המשחקים שבהם תופיע כל קבוצה; כניסתה של ראשון לציון למעגל מקבלות המענק יפגע מן הסתם בסכום שיועבר לנציגות האחרות - הפועל חולון ועירוני נס ציונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי. דני מרון
לא צד בוויכוח. יצחק פרי/דני מרון

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "המיקום של קבוצות ליגת העל ביחס להשתתפות במפעלים האירופיים נקבע על פי סיום העונה הסדירה, והליגה הישראלית קיבלה מקום על בסיס ספורטיבי מהיורוקאפ. אחרי מכבי תל אביב (יורוליג), הפועל ירושלים והפועל חולון (בחרו בצ'מפיונס ליג), הפועל אילת (ויתרה על ההשתתפות) ועירוני נס ציונה (נרשמה ליורופקאפ), הבאה בתור הייתה מכבי ראשון לציון. הגיעה לידינו הקובלנה של הפועל ירושלים בנושא התמיכה הכספית והעניין עבר ליועץ המשפטי. נשב עם ירושלים בקרוב ונברר את דרישתה".

ממכבי ראשון לציון נמסר: "המחלוקת היא בין המנהלת לירושלים, ואנחנו לא רואים עצמנו צד בוויכוח הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully