וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במצב של מכבי נתניה היום, אלמוג כהן הכי חשוב"

20.6.2019 / 7:07

אלמוג כהן העדיף לחזור הביתה למרות הצעה טובה יותר מבאר שבע ובנתניה מרוצים: "הוא עשה רושם גדול מאוד על אייל סגל". איך נוצר הקשר בין הצדדים, ומה אמר הקשר בשיחה המכרעת? מאחורי הקלעים

מסע"ת מכבי חיפה/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: מתן חדד

קצת אחרי השעה 10 בבוקר אתמול שלח אלמוג כהן הודעת וואטסאפ לאייל סגל ובה ביקש שבעלי מכבי נתניה יחזור אליו. כהן עדיין היה בחופשה בקפריסין וסגל, שהיה בדיוק בפגישת עבודה בעסקיו הפרטיים, היה משוכנע כי השחקן שהוא כה רצה לצרף למכבי נתניה החליט לסגור בהפועל באר שבע ומטעמי הנימוס, הוא רוצה לעדכן אותו על כך. סגל התעלם מההודעה והמשיך בפגישה. רק כעבור יותר משעה, חזר לכהן, בטוח שהוא עומד לשמוע את הבשורה שלא רצה לקבל. אבל אלמוג כהן הפתיע. כמו שהפתיע את אלונה ברקת כשהעדיף את ההצעה של מכבי נתניה שהיתה נמוכה יותר, כך גם הפתיע את סגל. "יש דברים בחיים שחשובים יותר מכסף", הסביר מאוחר יותר את ההחלטה שלו לחזור מקריירה כל כך עשירה בגרמניה דווקא למכבי נתניה.

אלמוג כהן שחקן אינגולשטאדט. GettyImages
בא להיות המנהיג של נתניה. אלמוג כהן/GettyImages

אבל היו לסגל מספיק סיבות להעריך שכהן יבחר דווקא במועדון שלו. הקשר ביניהם הולך אחורה לימים בהם אלמוג כהן שיחק בקבוצת הנוער של מכבי נתניה וסגל היה עדיין רק הספונסר של המחלקה הצעירה. "את הנעליים הראשונות של אלמוג כהן ושל חן עזרא בבוגרים, קנה להם אייל סגל", סיפר אמש גורם במכבי נתניה. "כשאלמוג עלה מהנוער לבוגרים, אייל התעקש לקנות לו זוג נעליים במתנה וכשחן עזרא כבש את השער הראשון שלו בבוגרים, הוא גם קיבל זוג נעליים במתנה על כך".

הקשר ביניהם נמשך לפרקים בתקופה בה כהן שיחק בגרמניה. בסוף החודש שעבר, אחרי שהיה ברור שאלמוג כהן יורד לליגה השלישית, פירסם אוהד של מכבי נתניה בפייסבוק תמונה של אלמוג כהן במדי הקבוצה ותייג את סגל. בעלי מכבי נתניה דייר קבוע ברשתות החברתיות ומנצל אותן לתעבורת מסרים עם אוהדיו. הוא כתב לאותו אוהד בחזרה: "אם הוא ירצה לחזור לישראל, אנחנו נהיה שם. אלמוג שומר איתי על קשר קבוע. עשר שנים ויותר. אם אלמוג היה רוצה לשחק בישראל, הוא היה יוצר איתי קשר. בדקתי את זה ואין סיכוי שהוא חוזר".

עוד באותו נושא

אלמוג כהן לא הצליח לעצור את הדמעות: "חזרתי למקום שנתן לי כל כך הרבה"

לכתבה המלאה
קשר מכבי נתניה אלמוג כהן. ברני ארדוב
שוב ילבש צהוב שחור/ברני ארדוב

אלא שמשהו קפץ בדרך. אחרי הסיכום על המכירה של עלי מוחמד לבית"ר ירושלים, כהן שלח וואטסאפ לסגל והחמיא על החבילה שתעשה מכבי נתניה. סגל ניסה לרמוז שכעת יש לו סיכוי יותר גדול להשיב את הבן האובד למועדון, אבל כהן לא זרם. הוא היה אז עדיין באמונה שהוא נשאר בגרמניה. ההצעה שהיתה הכי קוסמת עבורו היתה מקלן. אלא שהמועדון המכובד רצה חוזה רק לעונה אחת. עבור כהן זה היה קשה. הוא היה צריך לקבל החלטה שהוא מעביר את המשפחה ממינכן לקהילה יהודית בקלן ולעונה אחת זה היה מעט מדי מבחינתו.

פריצת הדרך היתה בדיוק לפני שבוע. כהן נחת בישראל ועידכן את סגל שהוא בארץ. זה היה סימן עבור בעלי מכבי נתניה שאפשר לקבוע פגישה. ואכן למחרת, ביום שישי, הגיע כהן לביתו של סגל כאשר במקום נוכח גם מנכ"ל המועדון ניב גולדשטיין. "זו היתה פגישה בה אלמוג כהן עשה רושם גדול מאוד על אייל סגל וניב", סיפרו אמש במכבי נתניה. "אלמוג דיבר על שדרוג חדר הכושר במועדון. דיבר על הנושאים הרפואיים, על התזונה". במשך דקות ארוכות לא הוחלפה מילה בנושא הכספי. לכהן היה חשוב לומר: "הדבר הכי חשוב זה שאני כמנהיג אהיה ראשון בכל ריצה. אני לא אוותר לשום שחקן צעיר". סגל וגולדשטיין התלהבו. נקבע כי במוצאי שבת תוגש הצעה לשחקן וכך אכן היה.

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. קובי אליהו
הפסידה במאבק על אלמוג כהן. אלונה ברקת/קובי אליהו

מכבי נתניה והפועל באר שבע רצו את אלמוג כהן מאותה הסיבה. שתיהן חיפשו מנהיג ובמיוחד בתפקיד של הקשר האחורי. סגל היה משוכנע שהוא לא יוכל לנצח את אלונה ברקת. כמו במקרה של שון גולדברג שהעדיף את באר שבע, גם במקרה אלמוג כהן הוא היה משוכנע שהכסף בסוף ידבר. "ברגע שאלונה רוצה מישהו זה אבוד", שלח לאחד ממכריו ביום ראשון בלילה כשהתברר לו שהפועל באר שבע חזק בתמונה. אבל גם ההצעה שלו לא היתה הרבה מאחור. רק לדיא סבע, אחרי העונה הקסומה שלו, הוא הציע חוזה של 250 אלף דולר נטו לעונה. "במצב של מכבי נתניה היום, אלמוג הכי חשוב", אמרו אמש במכבי נתניה. "מי שזוכר את הפוסט של אייל בסוף העונה, הוא כתב שמכבי נתניה תהיה רעה במובן הטוב של המילה ואת זה הוא ישיג באמצעות הנוכחות של אלמוג".

מעבר לקרבה אל משפחתו בנתניה ולעובדה שאמו קבורה בעיר והוא רוצה לעלות לקברה בתדירות גבוהה, כהן גם התרגש מאוד מההצעה של מכבי נתניה. הוא יודע שמדובר במועדון יותר צנוע בהיקף התקציב מזה של הפועל באר שבע והעובדה שסגל כל כך התאמץ והגיש לו הצעה מכובדת לארבע עונות, עשתה לו את זה.

"אנחנו ממלאים את כל עמדות המפתח עם ההחתמה של אלמוג", אמרו אמש במכבי נתניה. "דני עמוס ממשיך, הבלם שנצרף להויבך יהפוך את טים ליותר טוב, אלמוג בקישור ופאטוס בהתקפה. אלה חמש עמדות שיאוישו על ידי שחקנים איכותיים וזה יהפוך את מכבי נתניה לקבוצה יותר טובה בעונה הבאה".
חובת ההוכחה כרגע עוברת לכהן. בנבחרת ישראל לא הטביע חותם, בהפועל תל אביב לא הרשים אבל הקריירה המוצלחת בגרמניה מלמדת שמכבי נתניה מקבלת ליגיונר שצריך לשדרג אותה. "החודש האחרון שלנו בפלייאוף עם ההפסד בגמר הגביע, לימד שהקבוצה הזו צריכה עוד מנהיג בחדר ההלבשה", אומרים במועדון. "קפטן שיסחוב אחריו ברגעים הקשים. אלמוג כהן מגיע בקיץ הכי חשוב של המועדון והחיבור איתו חייב לקחת את המועדון שלנו עוד צעד אחד קדימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully