וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן גרסיה: האתגר הגדול שמצפה לבית"ר ירושלים בעונה הקרובה

18.6.2019 / 13:00

משה חוגג מדבר על "מקומות 3-1 עם פייט אמיתי על התואר" אבל מבחינה ריאלית בית"ר ירושלים נבנית מחדש, ולוי גרסיה הוא הדוגמה המדויקת למצבה. על כישרון, חוסר ניסיון, סוגיית איינבינדר ודילמת קלטינס: סימני השאלה סביב בית"ר

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: משה חוגג מתכונן לעונה החדשה

1. כבר בימיו הראשונים של יוסי בניון בתפקיד המנהל המקצועי הוא שוחח עם משה חוגג ואלי אוחנה והגדיר את המטרות של בית"ר ירושלים לעונה שבפתח: פלייאוף עליון ומאבק על כרטיס לאירופה. אחרי עונה שבה בית"ר הייתה בסכנת ירידה כמה מחזורים לסיום ונכשלה כמעט בכל פרמטר, ברור לכולם שהקבוצה צריכה להיבנות מחדש עם מחשבה לשנים הבאות, ושמדובר בתהליך שעשוי לקחת מעט זמן.

ריאלית, אם מכבי תל אביב תשחזר את האחוזי הצלחה של העונה שעברה, כנראה שאף קבוצה לא תוכל לקרוא עליה תיגר, אבל בית"ר מנסה לתת פייט, ובניון מחזק את הקבוצה בכל משבצת חלשה. הייתה חסרה מהירות? הוחתם לוי גרסיה ומחפשים מגן שמאלי שחורש את האגף. היה חסר שחקן דומיננטי במרכז השדה? הגיע עלי מוחמד. הגנה? עושים מאמצים לצרף בלם זר ברמה גבוהה. במהלך חלון ההעברות הנוכחי בניון עוד יצרף כנראה עוד חלוץ וייתכן שגם שי קונסטנטין יגיע ופחות או יותר יסגור את הסגל. האם זה יספיק? הרבה כישרון, לא מעט חשיבה לטווח ארוך, אך במיידית זה יצריך המון סבלנות מצד כל הגורמים, בעיקר מצד הבעלים משה חוגג והאוהדים.

עוד בנושא
בית"ר ירושלים לאנטואן קונטה: תחתום על חוזה חדש, או שלא תקבל קרדיט
הפתעה באימון בית"ר ירושלים: קשר יפני נבחן ואפילו הרשים
בבית"ר מצפים מעלי מוחמד לחתום על חוזהו בימים הקרובים
יוסי בניון ורוני לוי יחליטו: ה"מיונים" בבית"ר ירושלים כבר החלו

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. רוני כנפו, צילום מסך
אוהדים שונאים לשמוע את זה, אבל הפעם "תהליך" זה לא מילה גסה. בניון/צילום מסך, רוני כנפו

2. בית"ר ירושלים ייצרה הקיץ לא מעט כותרות ועניין. משה חוגג כבר הצהיר כי "המטרה היא מקומות 1 עד 3 אבל עם פייט אמיתי על התואר". בכדורגל הכל יכול לקרות, אם רוני לוי יצליח לחבר את כל הפאזל בית"ר יכולה להיאבק גם על אליפות, אבל למרות התקציב הגבוה והרכש היקר - בית"ר צריכה העונה להיבנות במחשבה לשנים הבאות. המטרה היא לייצר קבוצה טובה וחזקה אבל לקחת בחשבון ש"תהליך" היא לא מילה גסה העונה.

לוי גרסיה הוא דוגמה קלאסית. הוא עדיין לא עשה את הפריצה שלו בקריירה. גם בעונה שעברה היו לו יותר פציעות משערים. פוטנציאל יש, יחסית לליגה הישראלית כוח הפריצה והטכניקה שלו הם ברמה שכמעט ולא רואים כאן. ועדיין, הוא לא בשל להוביל את בית"ר ירושלים. הוא צריך להתחשל ולצבור ניסיון בסיר הלחץ של טדי ויזדקק לזמן שלו בכדי לבנות את עצמו. גם פרדי פלומן הוא בעל אישיות ילדותית שהצליח בעונה אחת להוציא מדעתם את ניסו אביטן וניר קלינגר. המון כישרון יש לצרפתי אך אופי שקשה יהיה להמר עליו כאחד שיוביל את בית"ר.

עלי מוחמד אומנם לא מספק מספרים, אבל הוא לפחות אחד שיבוא לכדור וייקח את המשחק עליו גם ברגעי הלחץ. זה שינוי משמעותי ביחס למה שהיה במרכז השדה של בית"ר בעונה שעברה, בעקבות הבור שהותיר קלאודמיר. בסופו של דבר בניון מהמר על כישרון היות והשוק לא מאפשר אחרת, הוא פשוט מת. אין לו כמעט ישראלים משמעותיים לצרף או כאלה ששווים מספרים, וכל זר רציני שמנהלים איתו משא ומתן בורח ברגע האחרון. כבר שלושה זרים איתם בית"ר הייתה קרובה לסגור העדיפו אופציות אחרות או שהחליטו שלא להגיע לישראל, ביניהם קוין וולצה הגרמני שבני משפחתו לחצו עליו שלא לעשות את המעבר. אם מסתכלים לטווח ארוך, מנגד, אם מסתכלים על החשיבה קדימה, עד עתה צירף בניון ארבעה שחקנים בגיל 24 ומטה - עלי מוחמד, לוי גרסיה, מקס גרצ'קין ולירן רוטמן.

בסופו של יום, בית"ר שוב תצטרך להישען על עידן ורד ודן איינבינדר. דווקא ההתחשלות של השניים בכישלון של השנה האחרונה תביא אותם אחרת לעונה הקרובה. ורד רוצה להוכיח שהוא ראוי להיות קפטן והשחקן שמקבל את המפתחות להוביל למאבק על תארים וגם השחקן ששווה הכי הרבה שערים ובישולים בסגל הזה. דן איינבינדר כבר הוכיח מנהיגות בבית"ר ולקח תארים עם מכבי תל אביב ובאר שבע. קבוצות מתעניינות באיינבינדר ובבית"ר לא מטילים וטו, אפילו היו מחשבות על קיצוץ בשכר. בסופו של דבר מי שמחליט הם יוסי בניון ורוני לוי, שיודעים שבכל המכלול המקצועי שייבנה בבית"ר ירושלים הם יצטרכו כאלה שיובילו וגם יחזיקו חדר הלבשה.

שחקן נבחרת טרינידד וטובגו, לוי גרסיה. GettyImages
צעיר, כישרוני, לא יציב, מלא סימני שאלה. גרסיה, כמו כל בית"ר/GettyImages
עלי מוחמד שחקן מכבי נתניה. ברני ארדוב
ייקח פיקוד? מוחמד/ברני ארדוב

3. בקרוב יחלו בבית"ר בשיחות מתקדמות עם דוד קלטינס על חוזה חדש. למגן-קשר חוזה לעוד עונה ובבית"ר רוצים שיחתום על חוזה ארוך טווח. עד היום היה חתום קלטינס על חוזה מתקופת טביב, מה שנקרא "החוזים שנחתמו באיומים", "תחתום או שאתה ביציע". קלטינס כבר בן 24 ורוצה חוזה שישדרג אותו כלכלית. בית"ר מתכוונת לשדרג אותו משמעותית אך רוצים שזה יהיה בפרופורציות, במיוחד לנוכח העונה האחרונה של הקבוצה. היו לא מעט הצעות על קלטינס לאחרונה אך יוסי בניון דחה אותן, כולל טרייד אפשרי עם הפועל באר שבע על מיכאל אוחנה. בסופו של יום בית"ר צריכה את קלטינס וקלטינס צריך את בית"ר בעונה הקרובה. עם כל הכבוד לניהול התקציב במועדון, גם משה חוגג יודע שהוא יהיה חייב למצוא את הדרך להשאיר את קלטינס במועדון בשנים הבאות ולא להגיע למצב בו הוא נמכר רק כי לא הגיע להבנות כספיות.

דוד קלטינס שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
הוא צריך את בית"ר, ובית"ר צריכה אותו. קלטינס/דני מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully